ניר קלינגר: לא רצינו לתת למכבי חיפה להרים את הראש

ניר קלינגר
ניר קלינגר | ערן לוף

מאמן הפועל חיפה התראיין בתכנית הספורט של 103FM: "לא משחק הכי טוב, אך הצלחנו להתעלות". על נבחרת ישראל: "לא נלחץ מכך שאני רוצה את התפקיד". וגם: איך מחזירים את הקהל ומה הבעיה המרכזית?

(גודל טקסט)

ניר קלינגר התראיין הערב (רביעי) בתכנית הספורט של 103FM ובפתיחת דבריו התייחס למועמדתו לאימון נבחרת ישראל: "צר לי לאכזב, אך אני לא מתכוון להביע את דעתי בפומבי על המלצות הוועדה. אם מישהו ישאל אותי באופן ספציפי, אגיד לו מה אני חושב, אבל לא אעשה זאת בתקשורת. אם יזמינו אותו וישאלו, אענה. אני לא במתח וזה שאני רוצה לאמן את הנבחרת בכלל לא מלחיץ אותי. אם בן אדם רוצה משהו, הוא צריך להיות רגוע ולדעת מה הוא מתכנן אם וכאשר יבחרו אותו לתפקיד וזה מה שכל המועמדים צריכים לעשות".

קלינגר הוסיף: "כל מי שהוזכר כמועמד לאמן את הנבחרת עובד בקבוצה כרגע. יכול להיות שבסוף בכלל יחליטו על צוות זר. אני יכול להגיד דבר אחד: אני חושב שהבעיה המרכזית היא איך להביא את השחקנים שמגיעים לנבחרת לרמת מוטיבציה ומחויבות מטורפת. כדורגל וטקטיקה כולנו יודעים ומבינים. לגרום לשחקן להבין שהוא משחק בשביל הנבחרת. איך עושים את זה? כשישאלו אותי, לא בתקשורת, אני אסביר".

הזמן קצר שיש למאמן נבחרת עם השחקנים: "אתה יכול להיות בקשר עם השחקנים ולהיפגש איתם. אפשר לעשות כל מיני מפגשים כאלה ואחרים. אף אחד מהליגיונרים מקומו לא צריך להיות מובטח, אלא אם כן הוא בכושר והוא מחויב במאה אחוז. צריך לשחק יותר משחקים מול האולימפית גם אם זה ללא הליגיונרים. נבחרת חייבת שיהיה לה בסיס מסוים של שחקנים שהמאמן בטוח לגביהם, הם מובילים את המערך הזה והם מנהיגים באופי שלהם. חייבת להיות היררכיה וחייב להיות בסיס מנהיגותי. יש סגל מאוד רחוב בנבחרת וזו בהחלט פריבילגיה. צריך לבחור אנשים נכונים מבחינת אופי".


לא מסתיר את רצונו לאמן את נבחרת ישראל. ניר קלינגר (ערן לוף)

הקהל שהפסיק להאמין בנבחרת ולא מגיע בהמוניו: "הקהל צריך להרגיש שהשחקנים מתאבדים בשביל הנבחרת ונותנים את חייהם על המגרש. זה מה שהם רוצים להרגיש ולדעתי שם צריך לשים את האצבע וללחוץ חזק מאוד. אנשי מקצוע וכלים זה הכל נכון. מחויבות והקרבה זה הבסיס. אני חושב שצריך לעשות הרבה פעולות, אבל זו הנקודה המרכזית. אפשר להביא גאון טקטי, אבל אם השחקנים לא יילחמו זה לא יעבוד. יש לטקטיקה משמעות, אבל כשאני הייתי בנבחרת הייתה תחרות קשה מאוד ואף שחקן לא רצה לוותר על מקומו בשום מצב. זה הבסיס".

הניצחון הגדול בדרבי על מכבי חיפה: "לא הייתי מספיק מרוצה מהקבוצה שלי. דורשים מקבוצת צמרת לדרוס כל הזמן ולהיות טובה. ראינו שבאר שבע ניצחה את קריית שמונה בכוח והרבה בזכות חיימוב. מכבי התקשתה באשדוד ולא הצליחה לנצח. מאוד קשה לייצר יכולות כל הזמן. אני חייב להיות הגון ולומר שזה לא היה משחק הכי טוב שלנו, אבל היינו מאוד מוכנים לאתגר הזה והצלחנו להתעלות. קל להגיד בדיעבד שמכבי חיפה חלשה. ידעתי שזה יהיה משחק מנטלי. הם היו יכולים להתפוצץ עלינו, אין באמצע. היה אסור לנו לתת להם להרים את הראש והצלחנו בזה. הם גם פירקו את מכבי תל אביב בגביע וזה היה משחקן שיכול ללכת לכאן או לכאן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי