"פרד רוטן יהיה במכבי חיפה אחרי אשקלון וגם בעונה הבאה"

פרד רוטן
פרד רוטן | ערן לוף

גורם במועדון הכחיש כי נגמרה הסבלנות כלפי המאמן ההולנדי לפני המשחק בשבת (19:00, ספורט3): "רק אחרי רצף של ארבעה הפסדים, נשקול". האוהדים שלחו מסר תקיף לשחר. אשקלון: "אם נבקיע ראשונים, חיפה תיכנס ללחץ"

(גודל טקסט)
"אנחנו בלחץ עצום ומבינים כי רק ניצחון יביא לרגיעה מסוימת, אבל זה חלק מהכדורגל", כך אמר הבוקר שחקן במכבי חיפה לקראת משחק החוץ מול הפועל אשקלון בשבת (19:00, שידור ישיר בספורט3). במועדון מנסים אמנם להרגיע את הרוחות כאשר גם הבעלים יעקב שחר בשלב זה לא הגיע לאימוני הקבוצה ומתכוון לאפשר לשחקנים ולצוות המקצועי להגיע בדריכות שיא למשחק. "כולם כבר רוצים שהעונה הזאת תיגמר וחלילה לא רוצים שהסיוט יהיה עוד יותר גדול", אמרו במועדון.


בחיפה גם המשיכו ופסלו את האפשרות כי מעמדו של המאמן פרד רוטן יתערער במידה והקבוצה תפסיד בשבת ואף תישקל האפשרות להיפרד ממנו. "רוטן יהיה כאן גם אחרי המשחק וגם בעונה הבאה. אנחנו רוצים לנצח אבל גם במקרה של הפסד, יהיה לא רציני להיפרד ממנו אחרי חודשיים. אם יהיה רצף של שלושה או ארבעה הפסדים ביכולת גרועה אז האפשרות הזאת תישקל העונה", אמר גורם אצל הירוקים.



למרות התבוסה הכואבת בשבת, בצוות המקצועי לא מתכוונים לבצע זעזועים לקראת המשחק ולתת לרוב ההרכב שפתח ביום שני לפתוח גם מול אשקלון. על פי האימון המסכם שנערך בשעות הצהריים המאוחרות לפני היציאה של מכבי חיפה לבית המלון, החליטו בצוות המקצועי לתרגל את הבלם הברזילאי אליסון דוס סנטוס בהרכב וזאת בניגוד לאתמול אז תורגל אטיין ריינן על חשבונו של דוס סנטוס. בנוסף היום תורגלו גם המגן רז מאיר כמגן שמאלי על חשבונו של עומרי בן הרוש וגל אלברמן על חשבונו של גאורגי קוסטדינוב.



דוס סנטוס. הועדף על פני ריינן (ערן לוף)


מי שנראה כי ימשיך לקבל את הקרדיט הוא השוער אוהד לויטה. חשש נוסף בחיפה היא הגעתו של הקהל הירוק כאשר ההערכה כי כאלפיים צופים ייעשו את הדרך הארוכה מהצפון לאצטדיון 'סלה'. "הקהל שלנו מבין את חשיבות המשחק ואת החשיבות בעידוד שלהם" אמרו בחיפה.


אוהדי מכבי חיפה תלו הלילה שלט מחוץ למשרדו של יעקב שחר בתל אביב: "תתחיל להתעורר. העסק שלך זה החיים שלנו", נכתב. זאת בהמשך לפוסט הזועם שפרסמו השבוע בפייסבוק "הקופים הירוקים" לאחר ההפסד בדרבי בשבוע שעבר, ובו קראו לשחר להתעורר ולאוהדים להחרים את המשחק באשקלון.


 

A post shared by NORTH_BLOCK (@greenapes_2002) on




"אנחנו כבר פותחים את הפלייאוף העליון"
הפועל אשקלון תנסה לצבור מחר נקודות ראשונות אחרי שמונה הפסדים רצופים, שדרדרו את הקבוצה אל מתחת לקו האדום מרחק חמש נקודות מחוף מבטחים. באשקלון עדין מאמינים שאפשר להציל את העונה ולשרוד בליגת העל ומקווים להשיג ניצחון, שיגרור גם את הירוקים חזק אל תוך קלחת התחתית הבוערת.


"זה משחק מפתח עבורנו, למעשה אנחנו פותחים כבר מחר את הפלייאוף התחתון", אמר גורם במועדון. "נצטרך לבוא מאוד מרוכזים. אם נצליח להבקיע ראשונים, מכבי חיפה תיכנס ללחץ. כבר ראינו שסף השבירה שלהם נמוך וקשה להם לחזור מפיגור. יחד עם זאת חובת ההוכחה היא קודם כל עלינו. לא ניצחנו הרבה זמן ויש לנו בעיה קשה בקטע של הבקעת שערים. אם נצליח להבקיע שער, אולי זה יפתח את הסכר ויבואו גולים נוספים", הוסיף הגורם.


ייטב לוזון. יצליח להביא את השינוי לאשקלון? (ערן לוף)
ייטב לוזון. יצליח להביא את השינוי לאשקלון? (ערן לוף)


המאמן מסאי דגו ועוזרו ייטב לוזון, שצורף השבוע לקבוצה כפי שפורסם לראשונה בספורט1, צפויים לערוך מספר שינויים בהרכב, בעיקר בחוליית ההגנה. דלה איינוגבה צפוי לשוב אל בין הקורות, ויחד איתו חוזרים גם המגן שי חדד והבלם ברניסלב יובאנוביץ', שהחלימו מפציעות ארוכות. בחלק הקדמי ישנה התלבטות גדולה לגבי החלוץ ולדימיר דבאלישווילי, שטרם כבש שער מאז הצטרף בחודש ינואר לקבוצה. דגו ולוזון עשויים לנפות אותו מההרכב ולתת לאחד הקשרים לשחק בעמדה קדמית.


מי שחוזר לסגל אחרי תקופה ארוכה מאוד הוא הקשר טל איילה, שפתח נפלא את העונה אך לפני קצת יותר מארבעה חודשים נפצע וקרע את הרצועה הצולבת. איילה עדין לא בכושר משחק מלא, אך ייתכן ויקבל כמה דקות. דויד מנגה ואייל משומר עדין פצועים ולא יעמדו לרשות הצוות המקצועי.


הרכבים משוערים
הפועל אשקלון: דלה איינוגבה, עוז ראלי, ברניסלב יובאנוביץ', אבי מלכה, שי חדד, מירקו אורמוש, מילאן סמיליאניץ', משה לוגסי, ישראל זגורי, רודי חדד, ולדימיר דבאלישווילי (סער בנבנישתי)

מכבי חיפה: אוהד לויטה, ארנטס מאבוקה, אליסון דוס סנטוס, רמי גרשון, רז מאיר, גל אלברמן, רועי קהת, שלומי אזולאי, סינטיהו סלליך, ניקיטה רוקאביצה, עומר דמארי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי