הקוונים יעכבו גם את המשחקים של בית"ר ירושלים ומכבי ת"א

אוראל גרינפלד, רועי חסן, אבי גולדשטיין
אוראל גרינפלד, רועי חסן, אבי גולדשטיין | דני מרון

מחאת עוזרי השופט נמשכת, משחקי הליגה הלאומית יושבתו? ועד השופטים: "מדובר בצעד ראשון, אם ההתאחדות לא תחזור למו"מ, הצעדים יחריפו". ההתאחדות: "התנהלות סחטנית וברוטאלית"

(גודל טקסט)

מחאת הקוונים עלתה הערב (שבת) מדרגה. עוזרי השופט, בגיבוי ההסתדרות ו-ועד השופטים מנהלים כבר תקופה ארוכה מאבק לשיפור תנאיהם הכספיים ושיפור הזכויות הפנסיוניות שלהם. לאחר שלא חלה שום התקדמות הנושא, הם גרמו לדחיית כל משחקי המחזור ה-26 בליגת העל באיחור של 15 דקות, במסגרת סכסוך העבודה עליו הכריזה ההסתדרות לפני שבועיים, לאחר שההתאחדות לכדורגל לא הסכימה לנהל מו"מ מול השופטים.

הקוונים מתכוונים לגרום לאיחור בפתיחת המשחקים גם במשחקים של הפועל רעננה עם בית"ר ירושלים והפועל עכו נגד הפועל קריית שמונה ביום ראשון וגם במשחק בין מכבי תל אביב למכבי פתח תקווה ביום שני. גם משחקי הליגה הלאומית ביום שלישי יפתחו באיחור של 15 דקות, כשאף יתכנו צעדים חריפים יותר.

בהודעת ועד השופטים נאמר: "מדובר בצעד ראשון אותו נוקטים השופטים וככל שההתאחדות לכדורגל לא תתעשת ותחזור לשולחן המו"מ בנפש חפצה ובתום לב וכוונה להיטיב את תנאי העבודה של השופטים – יחריפו הצעדים".

מההתאחדות לכדורגל נמסר בתגובה: "ההתאחדות מברכת ומכבדת כל התארגנות של העובדים, אבל גם אז ואפילו אם הוכרז סכסוך עבודה, חלה חובה להתנהל על פי כללים מוסכמים המחייבים הודעה מוקדמת, זאת בהתאם להנחיית בית המשפט. ההתאחדות לכדורגל ואיגוד השופטים יפעלו בכל האמצעים העומדים אל מול ההתנהלות הסחטנית והברוטלית של ההסתדרות הלאומית, ועד השופטים ועוזרי השופטים. חמור הוא הדבר שהצד המסרב לקיים מו"מ, מציב דרישות כספיות לתוספת שכר של מעל 100 אחוז ביחס לשכר הנוכחי ומחרים כנסים מקצועיים, בחר עתה באקט של חוסר אחריות לפגוע באוהדים, בקבוצות ובשחקנים ולנצל אותם לטובת מהלך הפגנתי חסר תוחלת. ההתאחדות הבהירה לכל אורך הדרך כי היא נכונה להמשיך במו"מ, להשאיר לבית המשפט את ההחלטה בעניין הזכויות הפנסיוניות (זאת בהסכמה עם ההסתדרות הלאומית והוועד) ולהיטיב את תנאי השופטים והעוזרים באופן אחראי. לא נאפשר פורענות כלכלית ולא ניתן יד למצב בו הקבוצות יידרשו לשלם מחירים שאינן יכולות לעמוד בהן".

גרינפלד והקוונים (דני מרון)
גרינפלד והקוונים (דני מרון) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי