צפו בתקציר: 0:2 למכבי ת"א על מכבי פ"ת, קיארטנסון וריקן כבשו

בלקמן ריקן
בלקמן, ריקן | אריאל שלום

45 דקות נהדרות של הצהובים במחצית הראשונה הולידו גם שני שערים שנפסלו (אחד גבולי) ופנדל שלא נשרק. אחר כך החבר'ה של קרויף הלכו לישון והחמיצו הזדמנות לשפר את הפרש השערים. בלקמן אף החמיץ פנדל

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב יצאה ברגשות מעורבים מה-0:2 על מכבי פתח תקווה. מצד אחד, שלוש הנקודות הושגו ועמן היצמדות מחודשת לבאר שבע המוליכה ולבית"ר סגניתה (57 נקודות, 56 ו-55) והקהל הצהוב נהנה מ-45 דקות נהדרות. מצד שני, ג'ורדי קרויף יכול להרגיש פראייר, גם על הפנדל המוחמץ של ניק בלקמן (החוליה החלשה הערב במכבי), גם על השער של אותו בלקמן שנפסל והפנדל על אייל גולסה שלא אושר (עוד תצוגת שיפוט רעה מצד לירן ליאני) ובעיקר על הורדת הרגל מהגז במחצית השנייה.

אין ספק שהצהובים פספסו משחק שבו יכולים היו לשפר בצורה משמעותית את הפרש השערים שלהם, שגם הוא כמו הנקודות, נחות מזה של באר שבע ובית"ר. ובצמרת כל כך צפופה לך תדע אם האליפות לבסוף לא תוכרע על הפרש שערים. בכל מקרה בדקות הטובות במחצית הראשונה, אלי דסה היה בכל מקום וגם בישל את הראשון לווידאר קיארטנסון ששבר בצורת של שבעה מחזורי ליגה. את השני השיג אבי ריקן ממש עם השריקה למחצית. בכל מקרה במחזור הבא, הראשון של הפלייאוף העליון תחכה לקרויף הפועל חיפה של ניר קלינגר. גם טובה בהרבה מהמלאבסים וגם חדורה שאיפות לנקום על ה-4:0 בנתניה מהמחזור ה-24.

 

מכבי פתח תקווה תרצה לשכוח מהמשחק. לא רק השחקנים אלא גם המאמן שרון מימר, שנערך לא נכון לכוח דסה את קיארטנסון, ורק במחצית  השנייה עבר למערך של שלושה בלמים שעצר את השטף. אם יוסי בניון הלוהט (ארבעה שערים בחמשת המשחקים האחרונים) צריך לשכוח רק את הערב הזה, מנור סולומון צריך לאפסן את העונה כולה. עצה לאבי לוזון: שלח אותו לשורות הנוער עד תום העונה. רצית עליו 20 מיליון יורו? כל משחק שעובר רק מוריד עוד ועוד את הערך.


אצילי. באינסטגרם הוא היה בסגל, אצל קרויף לא (אריאל שלום)

הרכבים
מכבי ת"א: פרדראג ראיקוביץ', אלי דסה, איתן טיבי, ז'אן סילבן באבין, יובל שפונגין, דור פרץ, אבי ריקן (חוסה רודריגס 66), דור מיכה, אייל גולסה (גידי קאניוק 74), ניק בלקמן, וידאר קיארטנסון.

מכבי פתח תקווה: יוסי גינזבורג, עודד אלקיים, תומאש סיבוק, ז'והאן מרסיאל, אורי מגבו (עידן אדנני 46), רומריו פירס, יניב בריק, יוסי בניון, מנור סולומון, רישאר סומא, גרגורי טאדה (תאי בריבו 58).


מהלך המשחק
דקה 1 – מאמן השוערים, שורה אובראוב, עבר טיפול רפואי ולכן נעדר מהמשחק הערב ואינו יושב על הספסל. רק 6,000 צופים עד כה ביציעי האצטדיון, אבל הצהובים מקווים שזה קשור לפקקים.

דקה 2, שער של הצהובים נפסל – גולסה הגביה מימין, בלקמן התרומם ושלח את הכדור פנימה, אבל ליאני טען לנגיעת יד של החלוץ ופסל את השער. ההילוכים החוזרים לימדו שהיד של בלקמן היתה צמודה לגוף. שריקה גבולית.


ליאני. התאים את רמת השיפוט לרמת התשלום (אריאל שלום)

דקה 8, עוד שער של מכבי נפסל!- כדור פשוט הוגבה לרחבת פתח תקווה אבל גינזבורג שמט אותו על גבו של דור מיכה. הקשר השתלט על הכדור וגלגל אותו פנימה. הבעיה: מיכה היה בנבדל.


דקה 16, 0:1 למכבי ת"א
– דסה פרץ מימין והעביר קרוס מושלם פנימה. קיארטנסון בעט חלש, אבל גינזבורג רק ליווה את הכדור במבטו ועזר לאיסלנדי לשבור בצורת של שבעה מחזורי בצורת.


רק 0:1 למכבי תל אביב (אריאל שלום)


צמד חמד. קיארטנסון את דסה (אריאל שלום)

דקה 22 – מצב מסוכן לפתח תקווה אבל הבעיטה של סולומון היתה חלשה ונהדפה בקלות על ידי ראיקוביץ'.

דקה 25 – גינצבורג באחד על אחד על בלקמן מנע גול בטוח וכיפר על היכולת החלשה מאוד עד אז.


גולסה לא מבין איך זה לא פנדל. גם אנחנו (אריאל שלום)


דקה 29
– גולסה נדחף ברחבה, ליאני היה קרוב אבל סימן להמשיך. לא יכולת טובה של השופט ולא מהערב.

דקה 33 – בלקמן הגיע למצב נהדר ברחבה אבל משמונה מטרים שלח את הכדור לחוץ.


בלקמן. לא מספיק חד במשחק (אודי ציטיאט)


דקה 43
– ניסיון ראשון של בניון לשער, אבל לא למסגרת.

דקה 45, 0:2 – ריקן התקדם מדגל הקרן לעבר המרכז וסובב לעבר המסגרת, עד שגינצבורג נזכר להגיב נותר לו רק להוציא את הכדור ברשת.


ריקן. הפך העונה משחקן משלים לשחקן מוביל (אריאל שלום)

דקה 46 – 8,045 צופים הגיעו לבסוף לנתניה. האלפים שנותרו בבית הפסידו. מימר עשה חילוף, העלה את עידן אדנני במקום אורי מגבו ועבר למערך של שלושה בלמים.


דקה 67
– כדור עומק נהדר של מיכה הותירה את דסה מול גינצבורג. אבל כנראה שהמגן המבשל הרבה יותר מזה שכובש ובכל מקרה דסה בעט חלש וגינצבורג לא התקשה להדוף לקרן. למה לא כתבנו עד עכשיו? כי לא היה כלום.


סולומון. ארבעה שערים וחמישה בישולים ב-25 משחקים, זה לא משהו שידליק את יובנטוס (אריאל שלום)

דקה 71, בלקמן החמיץ פנדל – סומא תפס את גולסה ברחבה וליאני הצביע, הפעם בצדק, על הנקודה הלבנה. בלקמן שלא הבריק עד כה, ניגש גם בספק זלזול לפנדל ובעט אותו הייישר לקצה נעלו של גינצבורג.

דקה 75 – דקה אחרי שנכנס נגד האקסית, וגם רשם דקות ראשונות בליגת העל העונה התכבד גידי קאניוק בכרטיס מליאני. צהוב בריבוע.


קאניוק. דקות ראשונות בצהוב ובליגת העל (אריאל שלום)

דקה 82 – בניון יוצא והקהל של מכבי תל אביב קם על הרגליים ומוחא כפיים. יפה, אבל בטוח שגם התוצאה והיכולת החלשה של הקשר הפנומן תרמו לכך.


בניון. הרצף הלוהט נעצר (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי