קלינגר: הלחץ יהיה על הגדולות, המועמדות הטבעיות לתואר

ניר קלינגר
ניר קלינגר | ערן לוף

מאמן הפועל חיפה דיבר לקראת פתיחת הפלייאוף נגד מכבי ת"א (ראשון, 21:00): "ביום טוב שלנו אפשר לנצח". על האפשרות לדאבל: "תמיד אפשר לחלום". בן בסט ותורג'מן כשירים, ורמוט ותמאש צפויים לחזור

(גודל טקסט)

הפועל חיפה תפתח בסוף השבוע את הפלייאוף העליון במשחק חוץ מול מכבי תל אביב (ראשון, 21:00). במועדון עדיין זוכרים את ההפסד המביך 0:4 וירצו לתקן את הרושם. בחיפה מקווים כי רוב הפצועים יחזרו כאשר היום יתחילו להתאמן לראשונה עם כדור הבלם גבריאל תמאש והקשר גילי ורמוט, וההערכה היא כי השניים יהיו כשירים למשחק כמו גם צמד החלוצים עדן בן בסט ואלון תורג'מן.

הבוקר ערכה הקבוצה מסיבת עיתונאים והמאמן ניר קילנגר אמר: "המטרות שלנו בתחילת העונה לא היו להגיע לפלייאוף העליון, אלא לשאוף כמה שיותר גבוה. 52 נקודות, 15 ניצחונות זה הישג אדיר. אני מאוד שמח שיש לי קבוצה כזאת, בכל פעם שהייתה נפילה בגלל משהו הצלחנו לקום. עמדנו ביעדים והרבה מעבר לכך. הפלייאוף מתחיל ביום ראשון, במשחק הכי קשה שיש בפלייאוף העליון. אנחנו לא שוכחים את המשחק מלפני שלושה שבועות, זה יושב חזק בראש. אחרי המשחק העפלנו לחצי גמר במשחק כפול, הבסנו את מכבי חיפה בדרבי בליגה, ועדיין נעשה הכל כדי לתקן את הרושם."

הציפייה לגביע: "הגביע בעוד שבועיים וחצי, כל ההכנות הם רק למכבי תל אביב. אנחנו לא רוצים שיקרה מה שקרה במשחק הקודם. מה יהיה שונה מהמשחק הקודם? אנחנו מטפלים בבעיות. אנחנו חושבים שביום טוב שלנו אפשר להפתיע ולנצח. למה להפתיע? כי מכבי תל אביב פייבוריטית בבית שלה מול כל קבוצה בפלייאוף העליון. אני מקווה שנפתח את הפלייאוף ברגל ימין".

מה היה חסר במשחק הקודם: "לא היינו הפועל חיפה. זאת הפעם השנייה שזה קרה לנו העונה. הפעם נגיע מוכנים. המשחק הקודם התחרבש לנו וחטפנו על הראש. מפה אפשר רק לגדול ולצמוח. מיד אחרי המפלה הזאת, יצאנו לסדרת ניצחונות וזה נותן לי תחושת ביטחון. נקווה שנעמוד ביעד הזה, זה אתגר מאוד קשה".

קלינגר נגד מכבי תל אביב.
קלינגר נגד מכבי תל אביב. "המשחק התחרבש לנו" (ערן לוף)

הגדרת היעדים: "קשה מאוד להגדיר תואר כיעד. אפשר לחלום, אחת לוקחת את האליפות, ואחת גביע. ככה זה בדרך כלל. יכול להיות שאחת תיקח את שתיהן. אנחנו לא מוותרים על הליגה, אבל תלוי מאוד איך נעבור את המשחק הראשון".

הסגל והשחקנים החסרים: "אין ספק שיש לנו בתקופה האחרונה היעדרויות שלא השפיעו מבחינת התוצאות. מול אשדוד חסרנו ששה שחקנים, וזה צמח לשבעה במהלך המשחק. אנחנו מקווים שעד חצי הגמר כולם יחזרו. סיוסטדט החל להתאמן ויש שאיפה שיהיה כשיר להמשך. מלול חוזר מהרחקה, גבריאל תמאש יחזור להתאמן היום עם כדור וכך גם גילי ורמוט. תורג'מן ובן בסט כשירים וישחקו. אנחנו הולכים לסדרות של שלושה משחקים בשבוע ואנחנו מוכנים לאתגר, אבל נצטרך סגל מלא ובריא".

תמאש. חזר להתאמן ועשוי להיות בסגל (ערן לוף)
תמאש. חזר להתאמן ועשוי להיות בסגל (ערן לוף)

היכולת בשבועות האחרונים: "הקרדיט הוא של השחקנים. כשאתה עולה ליתרון אבל אתה לא ממושמע אתה סופג את השוויון. כשאנחנו מובילים קשה מאוד לנצח אותנו. מצד שני, צריך לדעת שבמשחקים שספגנו ראשונים לא תמיד הצלחנו להפוך. אתמול העברתי לשחקנים את הנתונים. הם יודעים מה צריך לשפר".

ממי צריך להיזהר במשחק הקרוב: "קיארטנסון, דור מיכה ודור פרץ, למכבי תל אביב יש כלים ותקציב ענק. כלים בספסל וכלים בהרכב. את ההכנות שלנו בשחקנים נעשה בתוך הבית. התמונה ברורה, יש למכבי תל אביב צדדים יותר ופחות טובים, צריך ללחוץ על הנקודות הרגישות שלהם. היכולות המנטליות במשחקים האלה חשובות. הלחץ יהיה על הגדולות, על המועמדות הטבעיות לתואר – מכבי תל אביב ובאר שבע".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי