ראיקוביץ' התעמת עם אוהדים. קרויף: לא יודעים להרוג משחקים

ראיקוביץ'
ראיקוביץ' | אריאל שלום

אוהדי מכבי ת"א קיללו את השוער הסרבי בתום ההפסד 2:1 להפועל חיפה. קלינגר: "לא סופרים אותנו? לא נהיה אבי נעלבי". דסה: "אנחנו אוהבים להסתבך". מגרלשווילי: "היה לי טירוף של כמה שניות". צפו בתקציר

(גודל טקסט)

הלם במכבי תל אביב. הצהובים ספגו שער בתוספת הזמן, הפסידו 2:1 להפועל חיפה בפתיחת הפלייאוף העליון והתרחקו מרחק חמש נקודות מהפועל באר שבע המוליכה וארבע מבית"ר ירושלים השנייה. בסיום, פרדראג ראיקוביץ', שספג שער אחרי 400 דקות ליגה, התעמת עם אוהדי קבוצתו שקיללו אותו. המנכ"ל בן מנספורד נאלץ להרגיע אותו ולגרור אותו לחדר ההלבשה. ההפסד הזה הגיע דווקא לעיני הבעלים מיץ' גולדהאר שצפה במשחק מהיציע.

שני המחליפים של ניר קליגר, מקסים פלקושצ'נקו (68) וחיים מגרלשווילי (90+3, שער ליגה ראשון מאז ינואר 2013), כבשו והפכו אחרי שער יתרון של אלי דסה בדקה ה-15. אגב, דסה חגג בעצמו שער ליגה ראשון אחרי למעלה משנתיים. מכבי ת"א הפסידה להפועל חיפה לראשונה אחרי שלוש שנים (שישה משחקי ליגה). ניצחון הליגה האחרון של הפועל חיפה על מכבי ת"א היה בפברואר 2011.

ג'ורדי קרויף: "איבדנו יותר מדי כדורים, שחקנים התעייפו במחצית השנייה וכשמתעייפים צריך לשחק יותר פשוט. במחצית הראשונה היינו מלאי אנרגיות ואז איבדנו שליטה על המשחק. היינו מרושלים, איבדנו כדורים במקומות שלא צריך. נתנו לקבוצה שטובה במתפרצת לשחק משחק מעבר ושילמנו מחיר על מחצית רעה מאוד. הנוכחות של גולדהאר תמיד נותנת מוטיבציה, אבל לא הצלחנו לשמור על יכולת במשך 90 דקות וזה קרה לנו כמה פעמים במהלך העונה.


קרויף. יש עוד תשעה משחקים ונצטרך להתעלות (אריאל שלום)

"אנחנו מאבדים שליטה ואנחנו צריכים לרדוף. אני מאוכזב כי רצינו לתת משחק טוב לעיני הבעלים וקרה ההפך. נעלמנו במחצית השנייה וזה קורה לנו יותר מדי – הבדלי רמות תוך כדי משחק. זו אחת הסיבות שאיבדנו כל כך הרבה נקודות. אנחנו נענשים על כך שאנחנו לא יודעים להרוג משחקים. היריבות שלנו ניצלו ואנחנו מקשים על עצמנו. יש עוד 9 משחקים עם מפגשים ישירים ונצטרך להתעלות. יש עוד 27 נקודות בקופה והכל פתוח לפי החישוב שלי, אבל ברור שעשינו לעצמנו את החיים קשים".

ניר קלינגר: "אמרתי במחצית שאנחנו סוגרים טוב וצריכים לשפר את הנעת הכדור והמעברים. יצאנו מהר ומדויק יותר, הגבנו בזמן שמכבי הכניסו שחקני הגנה ואנחנו הימרנו. רצינו לנצח. לא באנו להוציא תיקו כי זה לא משרת אותנו בספיור הזה. לפי המחצית השנייה, הגיע לנו לנצח. לפי המחצית הראשונה פחות, אבל כדורגל משחקים 96 דקות. אחרי ה-4:0 שספגנו פה – ואמרנו אז שזה לא היינו אנחנו – אמרתי שנבוא לתקן. מכבי ת"א פגיעה ולא יעזור לאף אחד שום דבר. יש לה קישור מדהים, התקפה מדהימה וזו קבוצה יוצאת מן הכלל. כשאתה עומד נכון, ממושמע, אפשר לנצח כל קבוצה בכל מקום".


קלינגר. "מכבי תל אביב פגיעה ולא יעזור לאף אחד" (אריאל שלום)

מאמן הפועל חיפה המשיך: "אליפות? אני לא מצהיר בגלל שניצחנו את מכבי ת"א. ממחזור ראשון אנחנו רצים חזק למעלה. לא ירדנו מהמקום הרביעי והיינו כל הזמן צמודים לצמרת הגבוהה. אלה שלא סופרים אותנו? בסדר, זה משרת אותנו. לא נהיה אבי נעלבי. אנחנו אנשים בוגרים ונמנף את זה. גם השבוע אמרתי לשחקנים לא להתבכיין ולהראות שמגיע להם להיות בנבחרת. אנחנו יכולים להתמודד על האליפות רק אם נהיה הפועל חיפה. אם נתחפש לקבוצה שהייתה פה לפני שלושה שבועות, אין לנו שום סיכוי".


אלי דסה:
"המשחק התחלק לשני חלקים. מחצית ראשונה די טובה עם מצבים טובים. לפעמים יתרון של 0:1 לא מספיק. לא ככה רצינו לפתוח את הפלייאוף. זה מה יש, נצטרך להילחם על כל נקודה מה-27 בקופה. אנחנו אוהבים להסתבך ולחזור וזה מסכם את העונה שלנו. נעשה הכל כדי לחזור למירוץ. עכשיו זה הרבה יותר קשה. אין הרבה יותר מה להגיד, צריך לתקן מה שלא טוב. קשה לי להאמין שקבוצה תנצח את כל המשחקים בפלייאוף. עוד יהיו נפילות ואנחנו הצטרך להיות שם ולעשות את העבודה. היכולת שלי? אם הקבוצה שלי לא ניצחה, לא עשיתי שום דבר. לא זוכר שכבשתי, אני מאוכזב מעצמי".


חיים מגרלשווילי:
 "אני לא זוכר רגע כזה בקריירה שלי. היה לי טירוף של כמה שניות. אנחנו קבוצה מגובשת וחזקה והגול הזה מתוק מאוד. אני עוד מעט בן 36 ואני לא זוכר חדר הלבשה כזה חזק ומגובש וזה מתבטא על כר הדשא. אנחנו אף פעם לא נשברים יודעים לחזור גם בדקות האחרונות. ויש לנו מטרות העונה. גביע ואליפות? "אני לא מדבר עליהן, נראה ממשחק למשחק".


אבל קלינגר כן אמר מפורשות אליפות
.
"טוב אז נשברתי. כן אנחנו רוצים לזכות באליפות".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי