התלבטות בין קוגבנייה לספורי בהרכב נתניה לפני מכבי תל אביב

דידייה קוגבנייה
דידייה קוגבנייה | דני מרון

אי ודאות בהרכב לפני משחק הבית החשוב (19:30, ספורט4). דראפיץ' החמיא לקרויף: "הביא משהו חדש. הייתה קנאה בהם". בנוסף התייחס לעלי מוחמד: "לא יחזור העונה, לא נסכן אותו לקראת העונה הבאה"

(גודל טקסט)
מכבי נתניה תארח מחר (19:30, שידור ישיר בספורט4) את מכבי תל אביב במסגרת המחזור ה-28 בליגת העל, במטרה לחזור למסלול הניצחונות אחרי ההפסד 2:0 לבית"ר ירושלים לפני פגרת הנבחרת. כשבפנים תחושת הפספוס משני הסיבובים הראשונים, בנתניה רוצים לחזור להציג את הכדורגל אותו שיחקו בעונה הסדירה והקבוצה של ג'ורדי קרויף, שגם היא פתחה את הפלייאוף ברגל שמאל, יכולה להיות היריבה המושלמת למטרה הזאת.


בשעות הצהריים השלימה הקבוצה את הכנותיה לקראת המשחק כאשר לא פחות משלושה שחקנים לא יעמדו לרשותם של צוות המאמנים סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה: הקשר עלי מוחמד, שסובל מבצקת ברגלו, דין מיימוני, שסובל מחבלה שנוצרה בהיתקלות באחד האימונים בשבוע שעבר ולא מתאמן באופן מלא וטים הויבך, שלא משחק כבר למעלה מחודש.


בהיעדרם, דודי תירם צפוי לקבל את המקום בהרכב לצידו של ברנקו ורגוץ' שהאריך את חוזהו בשנתיים נוספות. "בכדורגל יש סגל ארוך לכל קבוצה ומספר שחקנים לכל עמדה, בדיוק בשביל מקרים כאלה. דודי בלם מצוין ואנחנו סומכים עליו" הבהירו בקבוצה.


הבשורה הטובה מגיעה מכיוונו של אביב אברהם, שהחלים מפציעתו ויחזור לסגל ואף להרכב. לצמד המאמנים שתי התלבטויות בנוגע להרכב: הראשונה בעמדת המגן השמאלי כשחגי גולדנברג זוכה לעדיפות על פני קובי מור ועיסאם עיאשה (ששיחק עם קבוצת הנוער במשחק הגביע), והתלבטות נוספת מקורה בחוד ההתקפה בין דידייה קוגבנייה לרמזי ספורי, שאחד מהם יאייש את המקום ה-11 בהרכב. כרגע נראה שלקוגבנייה עדיפות. יונס מלדה שיחק הבוקר עם קבוצת הנוער שהודחה מגביע המדינה ואף כבש, ולכן לא נראה שיזכה לפתוח בהרכב אלא ישולב בהמשך.


דראפיץ'. דראפיץ'. "מעניין אותי איך הבחורים שלי יגיעו אחרי הפגרה" (אודי ציטיאט)


מאמן הקבוצה סלובודאן דראפיץ' התייחס במסיבת העיתונאים הרשמית לשני המשחקים עד כה מול הצהובים מתל אביב: "פעמיים הפסדנו, אבל לא היינו רעים. במשחק הראשון היינו טובים וקיבלנו גולים שלא היינו צריכים לקבל. במשחק השני שיחקנו ב-10 שחקנים. לפעמים יש קבוצות שקשה לשחק נגדן וזה מה שקורה לנו מול מכבי תל אביב. ננסה הכל, כפי שאמרתי זו ליגה חדשה עם 10 מחזורים. הפסדנו במחזור הראשון ובמחזור שני יש לנו מכבי ת"א, ניתן הכל בשביל ששוב לא נפסיד".


מכבי תל אביב: "הם לא היו רעים מול הפועל חיפה. יש להם הרבה שחקנים טובים ואי אפשר לדעת איך יגיעו למשחק מולנו. קבוצה בין הטובות בארץ, אבל אנחנו צריכים להוכיח שלאן שהגענו זה לא מקרי. אם נשחק עד הסוף ולא בכושר טוב זה חבל. יבוא הרבה קהל ואנחנו רוצים להיות קבוצה מלהיבה כמו עד עכשיו ולשחק טוב. יותר מעניין אותי איך אנחנו נגיע מאשר מכבי תל אביב. מעניין לראות איך הבחורים שלי יגיעו אחרי הפגרה".


העזיבה של ג'ורדי קרויף בתום העונה: "אחת ההחתמות הגדולות בכדורגל הישראלי. הגיע לפה והביא משהו חדש. כולנו קינאנו במכבי תל אביב על המאמנים שהגיעו לפה, שחקנים כמו גרסיה, סוזה ויוקאנוביץ' שראינו בטלוויזיה וראינו איך הם עובדים ואיך הם שינו את הכדורגל הישראלי. חבל שמקצוען כזה עוזב".



קרויף. אבידה לכדורגל הישראלי (דני מרון)


הפציעות: "כל שבוע משחקים בלי מישהו. יש לנו סגל רחב וצעיר ואני מקווה שזה לא יורגש מחר".


עלי מוחמד שלא ישחק:
"סבל מפגיעה בקרסול וחזר. היו לו כאבים שלא ידענו מה הם וזאת הייתה בצקת ברגל והוא יצטרך לנוח איזה חודשיים ולהיות מוכן לעונה הבאה. נתנו לו מנוחה עד סוף העונה, אם הוא היה משחק עכשיו עם הכאבים אז הוא לא היה פותח איתנו את העונה הבאה והחלטנו לא לסכן אותו".


השחרור של ריביירו: "קיבל הרבה הזדמנויות, ראינו אותו והחלטנו שאנחנו לא רוצים אותו. קיבלנו פנייה מגרוזיה ונתנו לו ללכת. עד סוף העונה לא יהיו עוד שחרורים וזה הסגל שיש לנו. לעונה הבאה נראה אם יש כמה צעירים שאנחנו יכולים לשלב בבוגרים".


העונה הבאה: "יש לנו פריבליגיה שאנחנו בפלייאוף העליון ולא בתחתית. עשינו שתי עונות גדולות. רוצים להתחזק בעוד פרמטרים ולא רק בשחקנים. זה מועדון שנבנה מכלום ויש עוד הרבה דברים לעשות, כדי שעונה הבאה יהיה יותר יציב ויותר טוב".



עלי מוחמד. לא יחזור לשחק העונה (אודי ציטיאט)


שוער הקבוצה דני עמוס שישב לצד דראפיץ' הוסיף: "מתחילת העונה עושים הרבה שינויים בהגנה. זה משהו שמתרגלים אליו. כל שחקן ייתן את המאה אחוז שלו ומכירים אחד את השני על כל פרט ופרט".


ההפסדים האחרונים: "אתה משחק טוב, נראה טוב, נותן גולים ועוקצים אותך. מקבל שלוש ומפסיד את המשחק לא בצד. צריך לעשת את העבודה ולדעת לגמור את המשחק כמו שצריך. לקת את השלוש נקודות האלה ולעשות משהו שלא קרה הרבה זמן במועדון הזה ולנצח את מכבי ת"א".


אם יש לחץ לקראת מכבי תל אביב: "אני לא חושב שזה מלחיץ, רק נותן יותר מוטיבציה. לפני משחק כזה סלובו ושי אפילו לא צריכים לדבר. גם יש קהל, גם תהיה אווירה. לי בתור שוער זה עושה טוב כשבאים מולי שחקנים ברמה גבוהה ואני יודע שאצטרך להיות מוכן בכל שנייה. זה כיף, בשביל זה משחקים כדורגל".


דני עמוס.
דני עמוס. "עושה לי טוב כשבאים שחקנים ברמה גבוהה"


המאבק על המקום הרביעי:
 "לא חושב שירדנו לשנייה. הייתה קצת ירידת מתח אחרי שהבטחנו את המקום בפלייאוף, אבל סלובו יושב לנו על הראש שעוד לא עשינו את שלנו ואם נגיע למקום רביעי נקנה את עולמנו. זה משהו שאף אחד לא מאמין שנעשה, אבל זה הסוד של מכבי נתניה".


הבוקר לא ערכו צוות המאמנים אסיפה לשחקנים, אך עשו זאת אמש והקרינו לשחקנים את המשחק בסיבוב הראשון בין שתי הקבוצות, בו נתניה הציגה יכולת מעולה ונכנעה 2:3, ההפסד 0:3 בסיבוב הקודם דווקא לא הוקרן. "אנחנו צריכים לשחק באותה רמת אינטסנסיביות, להציג את אותו משחק לחץ כפי ששיחקנו בסיבוב הראשון", אמרו להם.


הרכב משוער: דני עמוס, ויקי כחלון, ברנקו ורגוץ', דודי תירם, חגי גולדנברג (קובי מור), דן גלזר, ניקו אולסק, אביב אברהם, דיא סבע, ערן לוי, דידייה קוגבנייה (רמזי ספורי). 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי