אבוקסיס: "לא עושה קמפיינים לעצמי", זעם בהפועל חיפה

יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס | דני מרון

מאמן בני יהודה התייחס למועמדותו לנבחרת ושיבח את הפועל חיפה לקראת המפגש (רביעי, 19:00, ספורט4): "מועמדת לאליפות". האדומים כועסים על סמיכות המשחקים ומקווים שקפילוטו יסכים להישאר

(גודל טקסט)

אחרי שהפסידה בשני המשחקים האחרונים, בני יהודה תארח מחר (רביעי, 19:00, ספורט4) את הפועל חיפה, בניסיון לשוב למסלול הניצחונות, להשיג נקודות ראשונות בפלייאוף העליון ולשפר עמדות במאבק על המקום החמישי.

יוסי אבוקסיס ישוב למערך של ארבעה שחקני הגנה וההתלבטות היחידה כרגע היא בין רועי גורדנה ויונתן כהן בקישור. דן מורי ואעיד חבשי לא כשירים לחלוטין אך צפויים לפתוח. מתן חוזז ומאוויס צ'יבוטה יפתחו לצד נריוס ואלסקיס בחלק הקדמי, בעוד שאלמוג בוזגלו שסובל מרגישות במפשעה לא ייכלל בסגל.

"למרות שלפי הטבלה אין לנו כ"כ על מה לשחק – מבחינת המקום הרביעי – אנחנו באים מוכנים", אמר אבוקסיס. "השחקנים רעבים, יש כאן שחקנים צעירים שכל אחד רוצה להוכיח את עצמו ואנחנו לא מסתפקים רק בהגעה לפלייאוף העליון. אנחנו רוצים להביא יכולת טובה וגם בשני ההפסדים האחרונים שלנו, נראינו כקבוצה. במיוחד נגד נתניה היה משחק טוב שלנו שהחמצנו בו המון. בכדורגל אתה יכול לשחק טוב ולהחמיץ ואז לקבל גול, כמו שקרה לנו גם מול הפועל חיפה. זה היה אחד המשחקים הכי טובים שלנו. אנחנו מגיעים מוכנים למשחקים שלנו, גם מול באר שבע היינו שווים שער ושוויון.

על המאבק על המקום הרביעי הוסיף המאמן: "כרגע זו משימה קשה. נצטרך קודם כל לראות מה קורה במשחק הקרוב ואם נחבר כמה תוצאות טובות, אז אולי נוכל לדבר על זה. כרגע זה לא רציני. נצטרך קודם כל להביא יכולת ותוצאות".

יוסי אבוקסיס. לא עושה קמפיינים לעצמו (דני מרון)
יוסי אבוקסיס. לא עושה קמפיינים לעצמו (דני מרון)

הבעיה בהבקעת שערים: "מה שמאפיין אותנו לאחרונה זה הרבה מאוד החמצות. מחמיצים הרבה מאוד כדורים וגולים בטוחים ונצטרך לשפר את זה, כי בסופו של דבר בלי לכבוש אי אפשר להביא נקודות. בשלושה משחקים האחרונים זה כבר הפך להיות מטורף, אבל כל עוד מגיעים למצבים זה סימן טוב ואני מקווה שאם נגיע למצבים מחר נוכל גם לכבוש".


האיכות של היריבה
: "מדברים הרבה על המזל שיש להם העונה, אבל זה גם יכולת. נצטרך לשחק כמו במשחק הקודם שלנו נגדם, היינו מצוינים וספגנו בסוף גול ממצב שהכדור פגע במישהו ונכנס. אם נגיע למצבים נצטרך לכבוש ואני חושב שיהיה משחק מעניין. מבחינתנו זה אתגר מול קבוצה שמועמדת לאליפות".

שחקני הפועל חיפה. מועמדים לאליפות (ערן לוף)
שחקני הפועל חיפה. מועמדים לאליפות (ערן לוף)

אבוקסיס נשאל לסיום על מועמדותו למשרת מאמן הנבחרת ועל העובדה שיש מאמנים כאלה ואחרים שעושים לעצמם קמפיינים בתקשורת, בעוד שקולו בנושא כלל לא נשמע: "אני לא מאמן שרודף כל היום ועושה לעצמו קמפיינים. אני לא כזה וזה לא האופי שלי. אני מעדיף בתקופה הזו להתרכז בקבוצה שלי ויש אנשים שיצטרכו להחליט בנושא הזה. מה שהם יחליטו יהיה מקובל על כולם. אני כל כך נהנה כאן, כל כך טוב לי בבני יהודה, בשביל לרוץ ולעשות לעצמי קמפיינים וכתבות וכאלה. לא חושב שזה מה שמקנה למאמנים יתרון כלשהו, אלא אם כן אנשים נסחפים אחרי זה. מי שמחליט יצטרך לקהל החלטות מקצועיות ומה שיחליטו יהיה מקובל עליי. לא הייתי כזה אף פעם ואני אמשיך בדרך שלי, כי זו הדרך הנכונה עבור מאמן כדורגל, לא לעשות קמפיינים לעצמי".

ניר קלינגר. יכלו לתת לו יותר זמן (ערן לוף)
ניר קלינגר. יכלו לתת לו יותר זמן (ערן לוף)

כעס בהפועל חיפה על סמיכות המשחקים
רק לפני יומיים חגגה הפועל חיפה עלייה היסטורית לגמר גביע המדינה וכבר מחר מצפה לה מבחן נוסף והפעם בליגה מול בני יהודה. במועדון עדיין מדברים על סיכוי ממשי להילחם בצמרת הגבוהה במיוחד לאחר הניצחון במחזור שעבר על מכבי תל אביב.

החשש הגדול בקרב אנשי חיפה הוא מכושר גופני וזאת לאחר שהקבוצה שיחקה 120 דקות מול רעננה ותשחק עוד שני משחקים בשבוע הקרוב. "לא היה קורה כלום אם המחזור הנוכחי היה מתעכב בשבוע. זה היה עוזר לכולם", אמרו במועדון.

ניר קלינגר ערך הבוקר אסיפת וידאו לשחקנים ואימון קל. המאמן לא מתכוון לערוך שינויים משמעותיים. ריסטו מיטרבסקי ומקסים פלקושצ'נקו המוצהבים לא יהיו בסגל, רוסלן ברסקי שלא פתח בחצי הגמר צפוי לחזור להרכב.

ניסו קפילוטו. יסכים להישאר? (אודי ציטיאט)
ניסו קפילוטו. יסכים להישאר? (אודי ציטיאט)

במועדון ממשיכים לשבח את השוער ארנסטס שטקוס והקשר גל אראל שהצילו את הקבוצה מהדחה עוד ב-120 דקות וממתינים להגעתו של יואב כץ לישראל כדי שימשיך בשיחות עם שחקנים שנמצאים ללא חוזה לעונה הבאה. בין השאר מדובר בבלם ניסו קפילוטו שהציג עוד משחק משובח בגביע המדינה. כפי שפורסם לראשונה בספורט1, הבלם מבוקש על ידי הקבוצה האזרית קרבאח נציגיה צפויים להגיע בקרוב לישראל ולהיפגש עם השחקן. בהפועל חיפה אישרו כי הם מודעים להתעניינות בבלם, אך בכל זאת מקווים כי האחרון יסכים להמשיך את דרכו בישראל ובקבוצה.


הרכבים משוערים

בני יהודה: אמיליוס זובאס, מאור קנדיל, דן מורי, אעיד חבשי, בן תורג'מן, יובל אשכנזי, סתו פיניש, יונתן כהן (רועי גורדנה), מתן חוזז, מאוויס צ'יבוטה, נריוס ואלסקיס.


הפועל חיפה
: ארנסטס שטקוס, דור מלול, ניסו קפילוטו, גבריאל תמאש, שמואל שיימן, רוסלן ברסקי, גל אראל, ראדו גנסארי, גילי ורמוט, עדן בן בסט, אלון תורג'מן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי