צפו בתקציר: הפועל ב"ש מחצה 1:3 את בית"ר ירושלים במשחק העונה

ניב זריהן
ניב זריהן | דני מרון

זריהן פתח במקומו של וואקמה ואולי הכריע את מאבק האליפות. תחילה הוא סידר שער לשהר, לאחר מכן כבש פעמיים ובכר (ניצחון 100 באדום) ושחקניו קרובים לאליפות שלישית ברצף. סאבו צימק מפנדל. הפער בפסגה: 4 נק'

(גודל טקסט)

משחק העונה. משחק האליפות. תבחרו אתם את ההגדרה, אבל מה שבטוח הוא שהפועל באר שבע הוכיחה הערב (רביעי) שהיא בפסגה בצדק – ושיהיה קשה לקחת ממנה את האליפות השלישית ברציפות. ברק בכר הפתיע כשהימר על ניב זריהן בהרכב במקומו של טוני וואקמה, והחלוץ הצעיר החזיר לו ב-60 דקות מופלאות – בהן הוא סידר לבן שהר שער יתרון כבר בדקה השלישית, כבש פעמיים בעצמו (שעריו הראשונים העונה) והוביל את המארחת ל-1:3 מרשים על בית"ר ירושלים, שמגדיל את הפער בין השתיים לארבע נקודות ומקרב את האדומים לאליפות השלישית ברציפות.

אחרי ההפסד של מכבי תל אביב אתמול למכבי נתניה (4:1), הפועל באר שבע כבר לא רק ביתרון ארבע נקודות על סגניתה, אלא רחוקה שמונה נקודות הפרש מהפועל חיפה ומכבי תל אביב שבמקומות השלישי והרביעי ודרכה לצלחת נראית מבטיחה. הפועל באר שבע איכזבה במשחקים רבים העונה, היכולת בוודאי לא הזכירה את זו של שתי העונות הקודמות, אבל הערב היא הייתה מהירה, חדה, קטלנית – וגם כשספגה זה קרה ביתרון 0:3, אריק סאבו ניצל נגיעת יד של טאהא כדי לכבוש שער ניחומים עבור הבית"רים.

באר שבע הגיעה למשחק לאחר שבועיים וחצי של מנוחה ועם רצף של שישה משחקי ליגה ללא הפסד, בעוד בית"ר ירושלים רק לפני שלושה ימים שיחקה בחצי גמר גביע המדינה, וניכר היה על שחקניה שקשה להם לעמוד באינטנסיביות. זה לא רק הסגל החסר שעמד לרשות בני בן זקן, נעדרו אנטואן קונטה, מרסל הייסטר, ז'אורז'יניו ודוד קלטינס, אלא גם שאיתי שכטר ועידן ורד רק ישבו על הספסל, וכשעלו היה זה מעט מדי ומאוחר מדי. 


ניב זריהן. הכוכב האמיתי ואולי גם המפתיע של משחק העונה (דני מרון)

לעומת זאת, המטרה של ברק בכר הייתה משולשת – להעמיד את רצף משחקי הליגה ללא הפסד בטרנר על 50, לרשום ניצחון 100 כמאמן באר שבע בכל המסגרות (במשחקו ה-150) ולהגדיל את הפער בפסגה לארבע נקודות, והכל קרה. בית"ר לפחות תתנחם בכך שהיא הבקיעה גם השבוע, משחק ליגה 34 ברציפות שלה (כולל העונה שעברה), וחסרים לה חמישה משחקים כדי להשוות את שיאה של מכבי חיפה. בצד הרע עבור בית"ר, כבר 17 משחקים רצופים שהיא לא מצליחה לנצח בליגה את הפועל ב"ש.


אוהדי הפועל באר שבע קיבלו השראה מקים ג'ונג און? (מאיר אבן חיים)

הרכבים
הפועל באר שבע: גיא חיימוב, בן ביטון, חאתם עבד אלחמיד, לואי טאהא, אורן ביטון, ג'ון אוגו, דן איינבינדר, חנן ממן (טוני וואקמה, 72), מאור מליקסון (מהראן ראדי, 82), ניב זריהן (מרואן קבהא, 60), בן שהר.

בית"ר ירושלים: בוריס קליימן, עופר ורטה, טל כחילה, מיקי סירושטיין, שון גולדברג, קלאודמיר פריירה (עידן ורד, 58), אופיר קריאף, אריק סאבו, חן עזרא (איתי שכטר, 76), אנתוני וארן, יקוב סילבסטר.


מהלך משחק

דקה 2: הזדמנות ראשונה במשחק. אורן ביטון סובב כדור חופשי לידת קורת שערו השמאלית של קליימן.


דקה 3, 0:1 להפועל באר שבע!!
איזו פתיחה מדהימה. קלאודמיר שגה פעמיים, זריהן החל בסלאלום ובן שהר גנב את הכדור ובעט בחופשיות לרשת


זריהן דהר, שהר ניצל זאת וכבש (מאיר אבן חיים)



שהר ראה מהלך קדימה וגלגל בקלות לרשת (דני מרון)

דקה 17: קלאודמיר זכה להזדמנות להשוות ממצב נייח, מעמדה שהוא כל כך אוהב, אבל הבעיטה שלו מכ-18 מטרים פגשה את החומה. חצי דקה אחר כך רשם יאקוב סילבסטר את ההחמצה הגדולה ביותר מאז נחת בישראל, כשנגח החוצה מכחמישה מטרים.

דקה 21: אנתוני וארן חדר לרחבה והוכשל על ידי אלחמיד, אך זיו אדלר חשב אחרת וסימן לחלוץ לקום.

דקה 22: מאור מליקסון וניב זריהן החליפו ביניהם מסירות, החלוץ בעט כדור אלכסוני לרשת החיצונית. 


זריהן מניף את הרגל ברחבה הבית"רית (דני מרון)

דקה 26: שוב סילבסטר עם החמצה אדירה. החלוץ הגיע לכדור החוזר אחרי שחיימוב הדף למרכז השער בעיטה של עזרא, אבל הכדור של הסלובקי עלה גבוה מעל השער.

דקה 31: זה היה יכול להיות ה-0:2 שאולי יגמור את המשחק. מתפרצת קטלנית של הפועל באר שבע סידרה לבן שהר אחד על אחד, האחרון ניסה להתל בקליימן ולמסור, אבל השוער קרא את המהלך והציל שער ודאי.


קליימן קרא את המהלך והציל שער (מאיר אבן חיים)

דקה 37: אריק סאבו ניסה את מזלו בבעיטה, אך הכדור העוצמתי חלף מעל שערו של חיימוב.

דקה 39, 0:2 להפועל באר שבע!! ניב זריהן פתח במקום טוני וואקמה והוא הוכיח בגדול שברק בכר פגע בול. החלוץ כבש את שערו הראשון העונה, אחרי שהחל מתפרצת אדירה וגם זכה לסיים אותה מבישול של ממן, כשעבר את כחילה בקלות וגלגל בין רגליו של קליימן.


זריהן מגלגל את הראשון שלו העונה והשני של ב"ש (מאיר אבן חיים)


דקה 50, 0:3 להפועל באר שבע!
שוב ניב זריהן אחראי לשער. החלוץ חתך למרכז מימין, הניף את רגל שמאל והכדור ששינה מעט כיוון בדרך הכניע את קליימן. צמד ומעין בישול לכוכב המשחק וה"אס" של ברק בכר.


זריהן זוכה לאהבת הקהל, ואפשר להבין מדוע (מאיר אבן חיים)


דקה 53, אריק סאבו צימק ל-3:1:
הקשר הסלובקי ניצל נגיעת יד ברחבה של לואי טאהא כדי לכבוש מ-11 מטר. בית"ר ירושלים יכולה לחזור למשחק?


אריק סאבו מצמק את התוצאה. מעט מדי ומאוחר מדי? (דני מרון)

דקה 60: ניב זריהן, כוכב המשחק ללא צל של ספק, הוחלף על ידי קבהא. באותה דקה הבקיע בן שהר, אך השער נפסל בטענת נבדל. עוד החלטה גבולית של צוות השיפוט.

דקה 67: חנן ממן סובב כדור חופשי מעל החומה, קליימן הגיב היטב והדף.


הרבה עבודה הייתה לשוער בית"ר. בוריס קליימן (דני מרון)

דקה 75: בית"ר ירושלים לוחצת את האלופה בניסיון לחזור לעניינים, קריאף בעט ממצב נוח כדור חלש לידיו של חיימוב.

דקה 85: הפועל באר שבע הגיעה להזדמנות קורצת אחרי דקות ארוכות בהן בעיקר הגנה על שערה. בן ביטון הגביה, בן שהר פספס את הכדור בסנטימטרים.

דקה 90: שניות לפני תחילת תוספת הזמן, בן שהר היה חייב להשלים צמד ולכבוש את הרביעי, אבל באחד על אחד, ממצב כל כך נוח אחרי הפקרות בהגנת האורחים, בעט חזק ולא מדויק.


האדומים חוגגים עם זריהן. החלוץ היה מעל כולם, האדומים קרובים לצלחת שלישית (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי