עטר עשוי לפתוח מול הפועל באר שבע, אצילי ממשיך להרשים

אלירן עטר עם ג'ורדי קרויף
אלירן עטר עם ג'ורדי קרויף | ערן לוף

חלוץ מכבי ת"א אמור להחליף את קיארטנסון, הקשר ששב מפציעה נראה טוב ולא מן הנמנע שיקבל דקות. משחק פוטבול הוביל להתלהבות רבה בקרב השחקנים. קרויף: "רוצים שלוש נקודות". ריקן: "צריכים לנצח"

(גודל טקסט)
אחרי התבוסה הכואבת למכבי נתניה ביום שלישי האחרון, מכבי תל אביב מתכוננת למשחק הגורלי מול הפועל באר שבע (שני, 21:00) במסגרת המחזור ה-29 בליגת העל, בידיעה שהפסד נוסף יוציא אותה סופית, גם אם לא רשמית, ממאבק האליפות. הקבוצה ערכה הבוקר את האימון המסכם ובו לא נטל חלק הקפטן שרן ייני, ששהה בחדר הטיפולים וכנראה שחזרתו לסגל תידחה – מעל חודשיים מאז שיחק לאחרונה, ב-0:1 על הפועל ב"ש.


האימון החל כשג'ורדי קרויף חילק את השחקנים לשתי קבוצות וערך משחק פוטבול, אליו הגיבו השחקנים בהתלהבות ובמחויבות. אנשים שנכחו במתחם סיפרו שתשוקה כזו לא נראתה זמן רב. יובל שפונגין, שנפצע מול מכבי נתניה והוחלף, ערך אימון מלא והוא יעמוד לרשות הצוות המקצועי. מי שעשוי לאבד את מקומו ב-11 הוא ז'אן סילבן באבין שגילה חולשה במשחק האחרון ומספר שחקנים בקבוצה סבורים שטל בן חיים צריך לקבל יותר דקות משחק. עומר אצילי, שעדיין לא שיחק מאז שהחלים, מרשים באימונים ולא מן הנמנע שהוא יקבל מחר דקות. אלירן עטר, שלא שותף במחזור האחרון, עשוי לפתוח על חשבונו של וידאר קיארטנסון שכבש שער ליגה בודד מאז אמצע חודש ינואר.


מאמן הקבוצה ג'ורדי קרויף אמר הבוקר במסיבת העיתונאים לקראת המשחק: "קודם כל רוצים לקחת שלוש נקודות, ההשלכות של זה פחות חשובות כרגע.  מה שמאכזב זה שלפני מספר משחקים היינו במרחק של פחות ממשחק מהפסגה ולא לקחנו נקודות. בשני המשחקים האחרונים לא לקחנו נקודות בכלל וספגנו יותר מבכל הסיבוב השני. זה הדבר הכי גרוע שיכולנו לדמיין אחרי סיבוב שני כל כך מוצלח. לכן המשחק הזה הרבה יותר קריטי ממה שהוא נראה".



"לא משנה מה תהיה ההשפעה, זה יקרה אחרי המשחק. אנחנו צריכים להתרכז במשחק עצמו. אנחנו יודעים שזאת יריבה טובה, אבל זה אחד המשחקים שהכי חשוב זה לתת הכל על המגרש, את כל האנרגיות ואני חושב שזה המפתח. לעלות עם הכל ולהבקיע ברגע שיש הזדמנויות. לא תמיד הקבוצה הטובה ביותר מנצחת, אלא זו שמגנה טוב יותר".


שינויים: "נגד נתניה עברנו לארבעה בהגנה במחצית השנייה ונראינו נורא, זאת האמת. נראה מחר איך נשחק. אם מסתכלים רק על שני המשחקים האחרונים הגיוני שנעשה שינויים. רכש בינואר? אולי לא יכולנו להביא שחקנים. אולי. ואולי לא".



קרויף. רוצה לשכוח מההפסד לנתניה (מכבי ת"א, רשמי)


אבי ריקן הוסיף: "כמובן שרצינו להגיע בסיטואציה קצת יותר נוחה, אבל חשוב להגיע מחר ופחות לחשוב מה יקרה אחר כך. היה לנו סיבוב שני טוב וקצת התפקשש לנו. קבוצות אחרות ניצלו את המעידות שלנו. צריכים לעשות את הדברים כמו שצריך ונצטרך להיראות אחרת, זה בטוח".


האמונה באליפות: "כמובן שיש רצון ואמונה וצריך להביא את זה למגרש. לבד זה לא מספיק. היה את זה במשחקים האחרונים, אבל לא השכלנו לנצח ולקחת נקודות. צריכים לנצח גם על חשבון יכולת וזה משהו שהיריבות שלנו לצמרת עשו השנה. אחרי המשחק נראה לאן מועדון פנינו".


אם מכבי תל אביב של השנה פחות טובה מהקודמות: "עובדתית גם בשנתיים האחרונות לא לקחנו אליפות. לא חושב שהקבוצה פחות טובה במשהו. נבננו בצורה שונה ויש שחקנים טובים גם היום. עברנו הרבה דברים ביחד. עשינו דברים יפים, זכינו בגביע הטוטו שהוא קצת פחות משמעותי וגם בליגה האירופית עשינו דברים יפים, אבל בואו לא נסכם דברים כי יש עוד שמונה משחקים ונצטרך לעשות דברים כמו שצריך".



ריקן. "נצטרך להיראות אחרת, זה ברור" (מכבי ת"א, רשמי)


הקושי בהתמודדות עם לחץ: "עם עובדות אי אפשר להתווכח, אבל היו מקרים שהצלחנו לעשות ריצות יפות אחרי מעידות ובזה נמדדים. אחרי אכזבות השחקנים צריכים לקחת על עצמם יותר ולהגיע למשחק כזה גדול ולייצג מועדון כזה גדול כמו שצריך ולייצג את האוהדים. ראינו איך הם דחפו אותנו גם במשחקים האחרונים ואין לנו אליהם אפילו חצי טענה אליהם".


אם זה מבחן לעונה הבאה: "אנחנו תמיד במבחן מול אנשים שמצפים מאיתנו. כל שחקן צריך להכניס לעצמו לראש שמסתכלים עליו ובוחנים אותו. מאוד לא אוהב להתייחס לעונה הבאה. אבל יש אנשים שצריכים להבין שזה מועדון חזק שצריך להראות יכולת טובה וניצחונות. נצטרך להראות את זה יותר טוב מבשני המשחקים האחרונים זה בטוח".


הרכב משוער: פרדראג ראיקוביץ', אלי דסה, יובל שפונגין, איתן טיבי, ז'אן סילבאן באבין (טל בן חיים), דור פרץ, אייל גולסה, דור מיכה, אבי ריקן (עומר אצילי), ניק בלקמן, אלירן עטר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי