במכבי חיפה נוטים להסיט את גרשון לעמדת המגן השמאלי

רמי גרשון
רמי גרשון | אריאל שלום

אחרי שסופסל במשחק אשדוד, הצוות המקצועי של מכבי חיפה בראשות פרד רוטן שוקל להעניק לבלם את חולצת ההרכב כבר מול אשקלון, אך בעמדה שונה. שחקנים הצדיקו את ביקורת המאמן. המועדון השתתף בפרויקט "זיכרון בסלון"

(גודל טקסט)

אווירה לא פשוטה במכבי חיפה לאחר ההפסד בשבת למועדון ספורט אשדוד ובעיקר לאחר האסיפה הקשה אתמול של המאמן פרד רוטן. האחרון לראשונה העונה ביקר בצורה קשה את שחקניו כאשר אמר כי "מי שחושב שהעונה נגמרה, טועה בגדול. אתם לא יציבים ובעיקר לא מיישמים את מה שאני מבקש באימונים". בקרב השחקנים הופתעו מטון הדיבור של המאמן, אבל הצדיקו את הביקורת. "הייתה תקווה שניראה אחרת אחרי פגרת הנבחרות וזה לא קרה, אולי אנחנו לא מסוגלים" אמר אחד השחקנים.

בכל מקרה, במועדון כבר חושבים על המשחק הקרוב מול הפועל אשקלון בשבת. בחיפה מודעים לכך שהפסד ביתי עלול לסבך את הקבוצה ואילו ניצחון יחזיר שקט למערכת. מבחינה מקצועית במכבי חיפה שוקלים שינויים בהרכב ואחד מהם הוא להסיט את הבלם רמי גרשון לעמדת המגן השמאלי, במקרה כזה יפתחו אליסון דוס סנטוס ואטיין ריינן במרכז ההגנה.

כזכור, גרשון הוחלף בשבת לראשונה העונה מסיבה מקצועית כאשר רוטן לא היה מרוצה מהנעת הכדור של הבלם. גרשון כבר שיחק בעבר כמגן ולכן בחיפה חושבים ברצינות על הנושא. בנוסף, במועדון החליטו כי כל בעלי המדים כגון שוטרים, כבאים וחיילים ייכנסו למשחק מול אשקלון בחינם כהערכה לרגל חגיגות ה-70 למדינת ישראל.


רמי גרשון. אחרי הספסול, עשוי לשוב בעמדה מפתיעה (מאור אלקסלסי)

בתוך כך, ניצולת השואה רחל עזריה הגיעה אתמול למתחם האימונים בכפר גלים במסגרת מיזם "זיכרון בסלון", על מנת לספר את סיפורו של בעלה, חיים שלמון ז"ל שהיה במחנות הריכוז ובגבורה נשאר בחיים, עלה לישראל והקים משפחה. לערב הגיעו שחקנים מהקבוצה הבוגרת, מקבוצת הנוער, מהפנימייה, הצוות ההולנדי, אנשי המועדון ומנכ"ל המועדון אסף בן דב.

"עברנו חוויה מרגשת", אמר בן דב לאחר האירוע. "ניצולי השואה וגם הדור השני, זה דור שהולך ומתמעט ככל שהשנים עוברות. אני חושב שהמסר הגדול שעברנו פה הוא שהסיפור של הניצחון של החיים על המוות הוא הגדול ביותר והמשמעותי ביותר והוא האבן השואבת שבזכותו קמה מדינת ישראל. הדרישה של הצוות הזר להגיע מאוד ריגשה אותי, מכיוון שהם מכירים את הפרטים של השואה כי הולנד הייתה חלק משמעותי במלחה"ע ה-2, והרצון להגיע לפה ולשמוע את זה ממקור ראשון היה מאוד מרגש והחשיבות של לחבר בסיפור כ"כ משמעותי וכ"כ גדול את המועדון בכל הקצוות מהקבוצה הבוגרת, דרך הנערים, דרך הנוער, דרך החברה של האקדמיה שנמצאים פה, דרך הצוותים מראה כמה המועדון הזה חזק וממשיך להיות חזק".

הקפטן, רמי גרשון, העניק לרחל חולצה של המועדון עם הספרה 1. גרשון, דור שלישי לניצולי שואה, אמר: "זה היה ערב מאוד מרגש, לא קל לשמוע סיפורים של ניצול שואה. יש כ"כ הרבה סיפורים וכל סיפור הוא קשה ומיוחד, אבל חשוב מאוד שהדור שלנו, הצעירים לפחות, נשמע את הסיפורים שנוכל להבין מה היה כי אמנם לנו קשה לשמוע – אבל הם חוו את זה בעצמם. חשוב מאוד שנזכור את זה טוב טוב ולא נשכח את לעולם. סבא וסבתא שלי ז"ל היו ניצולי שואה מיוון, כך שהסיפור של השואה הוא נושא מאוד גדול במשפחה שלי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי