אפילו אברם גרנט לא עשה את זה: ברק בכר משכתב את ההיסטוריה

ברק בכר
ברק בכר | דני מרון

ב"ש עומדת להצטרף למועדון אקסקלוסיבי של קבוצות שזכו ב-3 אליפויות רצופות, ומאמנה מוביל בפער גדול את טבלת המאמנים ב-200 המשחקים הראשונים. מכבי חיפה בדרך לשיא שלילי היסטורי. המספרים של עמיקם

(גודל טקסט)

1. למעט כמות השערים, הפועל באר שבע נראית כמעט אותו דבר כמו בשתי עונות האליפות הקודמות שלה. לפני שנתיים עוד הייתה ב"ש בפיגור נקודה אחרי המחזור המקביל, אבל בעונה שעברה היה לה פער שש נקודות, וגם הפעם הפער הוא שש, בדרך לאליפות שלישית ברציפות.

שלוש צלחות ברצף זו סדרה שרק חמש קבוצות עשו מאז קום המדינה: מכבי ת"א בשנות ה-50, הפועל פ"ת (חמש רצופות) בשנות ה-60, מכבי חיפה בעשור הקודם ומכבי ת"א לפני שלוש עונות.

2. בשש העונות בהן מונהג פורמט הפלייאוף הנוכחי, לא ניצחה הקבוצה במקום השלישי את מוליכת הטבלה בתום הסיבוב הראשון, במשחקה הביתי, וקצת הוציאה את העוקץ ממה שמוגדר "מוקש". מכבי ת"א נתקלה אומנם בקשיים במשחק החוץ בקריית שמונה בעונת 2014/15, אבל זה לא הפריע לה לזכות בתום אותה עונה בטרבל.

3. אחרי שהוליכה בבטחה את הטבלה הפנימית של הפלייאוף העליון בתום העונה הסדירה, סגרה מכבי ת"א שלושה משחקים ראשונים בפלייאוף שכולם הפסד. הפועל ב"ש היא היחידה עם שלושה ניצחונות. שאר הקבוצות צברו ארבע נקודות מתשע אפשריות בפלייאוף העליון, ובני יהודה היא הטובה שבהן בהפרש השערים.

שחקני מכבי ת
שחקני מכבי ת"א. הפסד שלישי ברציפות (דני מרון)

4. מכבי ת"א לא צברה שלושה הפסדי ליגה רצופים בעונה אחת מאז דצמבר 2011, אז הפסידה ארבעה ברציפות (בית"ר ירושלים, הפועל עכו, הפועל ת"א והפועל חיפה). מעשית, מכבי ת"א צברה שלושה הפסדי ליגה רצופים גם בעונה הזו, לאחר ההפסד במחזור הראשון שהתווסף לשני הפסדי הליגה בשלהי העונה הקודמת.

ברק בכר. המאמן המצליח בהיסטוריה (דני מרון)
ברק בכר. המאמן המצליח בהיסטוריה (דני מרון)

5. ברק בכר הגיע במשחק העונה מול בית"ר ירושלים ל-200 משחקי ליגה כמאמן, ובתום המשחק ה-201 אפשר כבר לקבוע: מעולם לא היה מאמן כזה מוצלח ב-200 משחקי הליגה הראשונים שלו, ובפער גדול.

בכר ניצח 118 מ-201 משחקי הליגה שאותם ניהל, הפסיד 42, והפרש השערים שלו מדהים: 159-332. אף מאמן בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי לא הצליח לייצר ב-201 המשחקים הראשונים שלו כל כך הרבה ניצחונות, כל כך הרבה שערים, הפרש שערים כזה ובעיקר אחוז הצלחה כזה: 67.16%!

אברם גרנט. גם הוא נשאר מאחור (אתר הליגה ההודית)
אברם גרנט. גם הוא נשאר מאחור (אתר הליגה ההודית)

מבין המאמנים שהגיעו ל-200 משחקי ליגה, השני אחריו ב-201 משחקיו הראשונים הוא אברהם גרנט עם 100 ניצחונות, 328 שערים ו-59.87 אחוזי הצלחה. שלישי אלי כהן (השריף) עם 58.87 אחוזי הצלחה ורביעי אלי גוטמן עם 57.88.

יש לציין שאחרי 201 משחקים כבר היו לרוני לוי שלוש אליפויות, ואילו לבכר יש שתי אליפויות וגביע. בכר בן 38.5, בדיוק כפי שגרנט היה כשהגיע ל-200 משחקים כמאמן בליגה הבכירה. שאר המאמנים בעשירייה הראשונה הגיעו למשחקם ה-200 אחרי יום הולדתם ה-40, וגם מעבר לכך.

שחקני מכבי חיפה. מתקרבים לשיא שלילי (לירון מולדובן)
שחקני מכבי חיפה. מתקרבים לשיא שלילי (לירון מולדובן)

7. מכבי חיפה הולכת ומתקרבת לשבירת שיא שלילי של כל הזמנים: כמות הפסדים בעונה. השיא הוא מ-1973/4 ועומד על 16 הפסדים. כרגע יש למכבי חיפה 14 הפסדים, אבל נותרו לה חמישה משחקים לסיום. אגב, השיא הושג בליגה בת 30 משחקים, ולחיפה היו אז 15 הפסדים אחרי 28 משחקים.

8. חוב מהמחזור הקודם: דיא סבע, שפתח את העונה עם עשרה כיבושים בליגה הבכירה בכל הקריירה, הגיע כבר ל-31. את העונה הוא פתח אפילו לא בין 800 הכובשים הגדולים בהיסטוריה והוא כבר נכנס לרשימת 300 הכובשים הגדולים. עידן ורד נכנס לרשימת 250 הכובשים הגדולים.

רועי גורדנה. בכושר הבקעה (דני מרון)
רועי גורדנה. בכושר הבקעה (דני מרון)

9. הפעם האחרונה שרועי גורדנה כבש שלושה שערים בשני מחזורים עוקבים הייתה ב-2007, כששיחק בקבוצת נערים א' של הפועל ת"א. אז כבש שני צמדים עוקבים מול קבוצות הנערים של הפועל ירושלים והפועל מרמורק. גורדנה שיפר בשני המשחקים האחרונים את מאזן הכיבושים שלו בליגת העל בכמעט 25%!

10. שלומי ארבייטמן ציין במחזור האחרון את הופעתו ה-300 בליגה, רועי קהת הגיע ל-150 הופעתו ודודו ביטון, סוף סוף, נגע ב-100 הופעות בליגה הבכירה. גילי ורמוט בישל במחזור האחרון את השער ה-61 שלו בקריירה והוא רחוק שלושה בישולים בלבד מכניסה ל-20 הגדולים, שם מחכה לו משה סיני. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי