בבית"ר מעריכים: שכטר מתרחק, יעדיף שדרוג כלכלי בקבוצה אחרת

איתי שכטר
איתי שכטר | דני מרון

למרות ה-2:3 החשוב על מכבי ת"א, בקבוצה עוסקים בחלוץ ששוב לא שותף. סילבסטר שיקבל חוזה משודרג צפוי להיות החלוץ הבכיר במקומו. בקבוצה תהו: "ניצחנו משחק סופר קשה והתקרבנו לב"ש ובסוף מתעסקים בשכטר?"

(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים שלחה אמש (שני) מסר חד וברור, לכל מי שחשב אחרת, שהיא ממש לא מתכוונת לוותר העונה על תואר האליפות ונכון לעכשיו, מסתמן דו קרב סופר מותח בינה ובין הפועל באר שבע על התואר הנכסף. הניצחון 2:3 על מכבי תל אביב קירב את הצהובים-שחורים למרחק ארבע נקודות בלבד מהאלופה, כשנותרו עוד שישה משחקים ו-18 נקודות בקופה. צריך לזכור שבית"ר עוד צריכה לארח את האדומים מהנגב בטדי בסיבוב השני של הפלייאוף, כך שבהחלט ניתן להבין את האופטימיות הגדולה השוררת בקרב הירושלמים עם סיום המחזור הרביעי של הפלייאוף.

לצד השמחה על הניצחון החשוב וצמצום הפער מהמקום הראשון, עסקו אמש בקבוצה בנושא החלוץ איתי שכטר, שלא שותף כלל במשחק וצפה בו מהספסל. בדקות הסיום אף הביעו אוהדי בית"ר את מחאתם על כך. במועדון הציגו אמש חזית מאוחדת מאוד בנושא והדגישו שספסולו של שכטר היה על רקע מקצועי בלבד, ללא כל קשר למשא ומתן שלא ממש מתקדם בנוגע להארכת חוזהו. החלוץ ראה את דוד קלטינס, אנתוני וארן ובסיום גם חן דילמוני נכנסים לפניו כמחליפים וכאמור נותר על הספסל. במחצית השנייה הייתה התלבטות גדולה מאוד בצוות המקצועי האם להכניס את שכטר, או שחקן אחר, וההחלטה בסוף נפלה כאמור על דילמוני, שהספיק למנוע שער בטוח מרגליו של אלירן עטר בתוך תוספת הזמן.

"כל ההחלטות שהתקבלו אמש, היו על רקע מקצועי נטו ונבעו מאיך שהמשחק התפתח", אמרו בבית"ר. "איתי בהחלט תוכנן לשחק, אבל בחצי השני ובעיקר בחלק האחרון של המשחק, הקבוצה נלחצה קצת לאחור וראינו שצריך עוד שחקן הגנה שיעזור מול הלחץ שהפעילה מכבי. לכן הוחלט שדילמוני יהיה החילוף השלישי ואין מאחורי זה שום סיבה נסתרת אחרת. איתי שחקן סופר חשוב לבית"ר וכולם מעריכים אותו מאוד. יחד עם זאת, הקבוצה מנצחת משחק סופר קשה, מראה המון בגרות ואופי מתקרבת לבאר שבע ובסוף שואלים אותנו שוב על שכטר? האליפות נמצאת בהישג יד וכרגע מבחינתנו זה מעל הכל", אמרו במועדון.

נכון לעכשיו, לא ברור מתי תתקיים פגישה נוספת עם שכטר ונציגו אבי נמני. לצד ההערכה הגדולה לחלוץ והרצון להשאירו במועדון, מבינים בבית"ר שאם הוא מחזיק בהצעות כספיות גבוהות מקבוצות אחרות, הם ככל הנראה לא יוכלו להשתוות מבחינה כלכלית להצעות אלה. במועדון הירושלמי מעריכים ששכטר לא סגר עדיין באף קבוצה אחרת ומודעים היטב לחיזורים של הפועל באר שבע ומכבי תל אביב, אחרי החלוץ. כרגע אפשר להעריך ששכטר מתרחק וסביר להניח שיעדיף לקבל הצעה משודרגת כלכלית באופן משמעותי ממה שיציעו לו בבית"ר.


שכטר. יעדיף שדרוג כלכלי? (דני מרון)

ההערכה הזו מתבססת גם על שביעות הרצון הגדולה מאוד שיש בבית"ר מהחלוץ הסלובקי יקוב סילבסטר שהגיע בינואר בעלות כספית נמוכה יחסית ונראה כמו בינגו ענק של אלי טביב ואלי אוחנה. סילבסטר יקבל בסיום העונה חוזה משודרג ויישאר בוודאות גם בעונה הבאה. "אפשר היה לראות את סילבסטר על כל המגרש אתמול, הוא עובד בלי הפסקה וגם נותן תרומה התקפית כמעט בכל משחק. איפה הוא ואיפה קיארטנסון של מכבי?", אמר גורם במועדון. הנחת העבודה בבית"ר במחזורים האחרונים היא שסילבסטר ושכטר משחקים על אותה משבצת ולכן הסלובקי, שנמצא בכושר יוצא מהכלל, מקבל עדיפות על פני הישראלי. למרות הכל, גם אתמול הדגישו בקבוצה ששכטר עוד יקבל את הדקות שלו במשחקים הקרובים.

המחצית הראשונה, הייתה אולי אחת המחציות הטובות של בית"ר בחודשים האחרונים. השחקנים שטפו את הדשא, כבשו שלושה שערים וזה היה נראה כמו טיול קליל, בעיקר לאור החולשה המהדהדת של היריבה המפורקת מתל אביב, שנראתה רע מאוד. בית"ר פשוט רקדה בדקות האלה על המגרש, בניצוחם של אנטואן קונטה ועידן ורד באגף הימני, לצד משחק טוב של חן עזרא באגף שמאל ועם שער נפלא של קלאודמיר ועוד אחד של סילבסטר, וזה בהחלט נראה היה חד צדדי כמעט לכל אורך 45 הדקות הראשונות. בחצי השני הגיעה נפילה לא מוסברת ביכולת וגם הצהובים מתל אביב שנכנסו טוב יותר למשחק, הצליחו לצמק ל-2:3 בשלב מוקדם.


סילבסטר. "איפה הוא ואיפה קיארטנסון?" (דני מרון)

"לא ברור מה קרה לנו בחצי השני ובהחלט נצטרך לתת על זה את הדעת", אמר גורם בקבוצה. "בחצי הראשון זה היה קונצרט של הקבוצה והכל היה בקצב גבוה ובניצול מצבים מקסימלי. השער השלישי היה כמו טיקי טאקה והיה תענוג לראות את הקבוצה. בחצי השני השחקנים נלחצו לאחור והיתה נפילה לא מוסברת ביכולת. הכי חשוב שהצלחנו לשמור על היתרון כי זה נצחון סופר חשוב. הפסד או אפילו תיקו, היו סוגרים כנראה את סיפור האליפות והשחקנים הראו המון אופי בסיום".

בנוסף לסילבסטר, בבית"ר החמיאו אמש לעידן ורד, אופיר קריאף, ובמיוחד לאנטואן קונטה, שרק החלים מקרע במיניסקוס והתעקש לשחק אמש אחרי חודש של היעדרות. השחקנים יקבלו כעת מנוחה וביום שני הבא תצא הקבוצה למשחק חוץ נגד הפועל חיפה, במשחק שיהיה סוג של חזרה גנרלית לגמר הגביע בין שתי הקבוצות בעוד כשלושה שבועות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי