ברקת: זכות לזכור מי שהקריבו את הקורבן הגדול מנשוא

רוביק דנילוביץ', אלונה ברקת וברק בכר
רוביק דנילוביץ', אלונה ברקת וברק בכר | הפועל באר שבע, אתר רשמי

הפועל באר שבע ערכה את טקס יום הזיכרון לאוהדי הקבוצה. "מתייחדים עם זכר אוהדינו שמה שייחד אותם הוא האהבה למדינה ולקבוצה". ראש העיר דנילוביץ': "מבחינתנו אתם אלופים כי אתם נשמה אחת גדולה מחבקת ואוהבת"

(גודל טקסט)
הפועל באר שבע ערכה היום (שלישי) את טקס יום הזכרון לאוהדי הקבוצה, חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. הטקס נערך במעמד ראש עיריית ב"ש, רוביק דנילוביץ', נשיאת המועדון, אלונה ברקת, המשפחות השכולות, נותני החסות, חברי העמותה, הנהלת המועדון, הצוות המקצועי והשחקנים.


אלונה ברקת אמרה למשפחות : "הערב תשקוט המדינה שקט מצמרר, צפירה שקורעת את הדממה ומפלחת את הלב. כל אחד מאיתנו מכיר מישהו, כל אחת מכירה משפחה שאיבדה אבא, בן, אח אחות. כאלה שעם מותם נחצו החיים לשניים. החיים לפני הבשורה והחיים אחריה. נותרו הזכרונות, תמונות, חוויות, רגשות ובעיקר געגועים. וביום הזה אנחנו איתכם בחיבוק, בשתיקה מלאת כאב ובאהבה.


"עבורנו יש יום זיכרון אחד בשנה, עבורכן הכאב הוא בכל יום, בכל בוקר כשקולו של הבן האהוב לא נשמע, בכל אירוע בו האב כה חסר, בכל שמחה בה הילדה לא נוכחת. יש לנו הזכות לקיים את הטקס המיוחד הזה בו אנו מתייחדים עם זכר אוהדינו שנפלו במערכות ישראל, שמה שייחד אותם הוא אהבה למדינה, לקבוצה שלנו, למשפחה הזו. כל אחד ואחת מהם הקריבו את הקורבן הגדול מנשוא, את החיים, על מנת שאנחנו נוכל לחיות בבטחה ובשלום".


ראש העיר דנילוביץ' הוסיף: "אנחנו נמצאים כאן ביומיום, בשגרה שלנו, וזה מצמרר עד כמה לאותם מילים יש משמעות שונה. גם כאן, בבית הזה של כולנו שמכיל את כולם, אנחנו לפעמים משתמשים בשפה שהיא מבחינתנו שגרה למקום הזה. נס, ועברנו כמה ניסים, האחרון שבהם היה בשבוע החולף, לפעמים הקהל שרוצה לדרבן את השחקנים צועק בקצב 'מל-ח-מה, מל-ח-מה'. יש את שאגת הניצחון, אחרי שאנחנו עושים את זה ברגע לא צפוי ולפעמים גם בדקה המכריעה, ותראו עד כמה את החיים צריכים לקחת בפרופורציה. הנס שלנו זה אולי הפלא אולי הגדול ביותר מאז שקמו אומות ומדינות, הקמת מדינת ישראל שחוגגת 70 אולי כנגד כל הסיכויים.





"המלחמה שידעה המדינה הזו עקובה מדם. אנחנו רואים את המשפחות, האמהות והאבות, האלמנות והיתומים, האחים ואחיות. אין לנו מילות נחמה כאשר מדברים על אובדן כל כך גדול, על החלל שהם. על זה אף אחד לא יכול לגשר, זה ביומיום עד היום האחרון. הצעירים והצעירות, הגיבורות והגיבורים שבחירוף נפש מסרו את נפשם על הארץ הטובה הזו, כדי שנמשיך ליצור, לחיות, לבנות, אין לנו ארץ אחרת. ודווקא ביום הזה, רגע לפני שנהיה חלק מהפלא הזה, נרכין ראש ונזכור שלולא מסירותם, אהבתם לא יכולנו לקיים את הארץ הזו. זה זיכרון שחייב ללוות אותנו כל יום, שעה-שעה. במותם ציוו לנו את החיים, הזיכרון והמורשת לאהבת הארץ. מועדון כדורגל שבכל שנה מקיים טקס כל כך ערכי, שזוכר שהדבר החשוב והאמיתי ביותר הוא אדם לאדם לב אל לב, האנושיות, האחווה שבנינו, בלי שום קשר לכל תוצאה שהיא. מבחינתנו אתם אלופים כי אתם נשמה אחת גדולה מחבקת ואוהבת. יהיה זכרם ברוך".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי