צפו בתקציר: עכו בחיים אחרי 1:2 על מכבי פ"ת, מימר בדרך החוצה

שחקני הפועל עכו חוגגים
שחקני הפועל עכו חוגגים | מאור אלקסלסי

תוך דקה בלבד, שער עצמי של פסר (60) ובעיטה אדירה של קניקובסקי (61) הפכו פיגור מעצמי של סיסוקו (52). הצפוניים דחו שוב את הירידה הרשמית. עימות בין עמוס לוזון למאמן. אופיר חיים מועמד להחליפו

קבוצות: הפועל עכו
(גודל טקסט)

האם אנחנו בדרך לראות את אחד ממסעות ההיחלצות הגדולים בהיסטוריה? לפני חודש כולם סגרו את הפועל עכו כיורדת הבטוחה, ורק תהו מי תצטרף אליה. גם אחרי שהיא סיימה בתיקו מול רעננה, ואז מול אשדוד, ואז ניצחה את אשקלון, עדיין היה די ברור שאיציק טוויזר ושחקניו יבקרו בעונה הבאה במגרשי הלאומית.

אבל אז באה דקה קסומה במשחק הביתי נגד מכבי פתח תקווה היום (שבת), הצפוניים חזרו מפיגור ליתרון בשני שערים מהירים ועכו רשמה ניצחון שני ברציפות, 1:2, ועם שמונה נקודות בארבעה משחקים עכו רחוקה רק נקודה מהפועל אשקלון. כמובן, אם אשדוד תנצח מחר את החבורה של מסאי דגו כל המאמץ יהיה לשווא ועכו תרד באופן רשמי, אבל עד אז אפשר לחלום. ומה יהיה עם מכבי פתח תקווה? זהו הפסד שני ברציפות לשרון מימר, שהשיג רק ניצחון אחד בששת המחזורים האחרונים, והוא איבד גם את המקום השביעי בתהליך ואולי יאבד גם את משרתו.

המחצית הראשונה הייתה כמו שמצופה ממשחק תחתית ובו קבוצה נאבקת על חייה: רדומה, עם מספר ניסיונות מצד המארחת, אבל שום דבר שיאיר את עיניהם של אוהדי עכו. בתחילת המחצית השנייה, בדקה ה-52, מחמדו סיסוקו כבש שער עצמי אחרי כדור קרן ובלבול ברחבה והסיפור היה נראה גמור. אבל הגלגל מסתובב, ונועלת הטבלה הרוויחה גם היא שער עצמי כשנאור פסר הרחיק לא טוב כדור רוחב והשווה ל-1:1 בדקה ה-60. שחקני עכו התעוררו ותוך דקה גבי קניקובסקי כבש את המהפך עם בעיטה נהדרת לחיבורים. המלאבסים עוד ניסו לקראת הסיום, אבל בעכו האמינו שאפשר לעשות את זה ואחרי המשחק הזה, הם עדיין מאמינים.

טוויזר.
טוויזר. "בכדורגל הכל יכול לקרות" (מאור אלקלסי)*

המאמן המנצח איציק טוויזר אמר: "אנחנו מנסים לדחות את הקץ כמה שיותר. כמו שהבטחתי, אנחנו משחקים כמו גברים ורצים. גם בתקופה הלא טובה, שיחקנו טוב, לא ניצחנו ולא הבקענו. בתקופה האחרונה כל השחקנים באים עם לב ונשמה ומוכיחים אופי ונחישות. הליגה לא נגמרה, בכדורגל הכל יכול לקרות. אנחנו רוצים לבוא ולעשות את העבודה שלנו. הדברים תלויים בקבוצות האחרות, אבל נשחק ואם ייגזר עלינו לרדת, נרד כמו גברים. קניקובסקי יגיע לרמות הגבוהות".

כובש שער הניצחון גבי קניקובסקי: כל עוד יש סיכוי ניתן הכל. כל השחקנים עובדים קשה. אני לא יודע מה יהיה בשנה הבאה, כרגע אני בהפועל עכו. כל עוד יש סיכוי אנחנו נשחק כדי להישאר בליגה".

מימר.
מימר. "מתעסק במה שקורה על המגרש" (מאור אלקלסי)

שרון מימר שמע במהלך המשחק מעמוס לוזון, שישב ביציע, צעקות לפיהן לא ימשיך. בסיום אמר: "אני מאוד מאוכזב. אנחנו אמורים לשחק הרבה יותר טוב ולא לאבד ריכוז בשתי דקות. זה אחד ההפסדים המאכזבים שלנו וחבל. שמעתי את הצעקות של עמוס לוזון, אבל אני מתעסק במה שקורה על המגרש. ההחלטה אם אמשיך היא בידיים של ההנהלה. אין קשר למה שקרה על הדשא. יש לנו שני משחקים לסיים את העונה כמו שצריך. לא מתעסק בעונה הבאה, אלא לסיים את העונה במקום השביעי. שמנו לעצמנו רגליים בשני המשחקים האחרונים ונצטרך לשפר את היכולת ולחזור לנצח".

ממכבי פ"ת נמסר בתגובה: "המחאות שהשמיע עמוס לוזון למאמן הקבוצה במהלך המשחק היו בנוגע ליכולת הקבוצה ולגבי החילוף של מוחמד סרסור. לא היה שום קשר לבן שלו עומרי ולאי שיתופו". לספןרט1 נודע שבימים האחרונים תואמה פגישה בין אבי לוזון לסוכנו של מימר, אבי נמני, אך ההפסד מקרב את סיום דרכו של המאמן. עמוס לוזון אמור להיות משמעותי יותר בניהול בעונה הבאה בשל עזיבתו הצפויה של שינו זוארץ. לוזון כאמור הגיע לעכו ולאור התקרית, לא נראה שהשניים יוכלו להמשיך לעבוד יחד. מאמן הפועל עפולה, אופיר חיים, הוזכר כמועמד להחליף את מימר בעונה הבאה. 

עידן אדהנני. פתח במקום סיבוק (מאור אלקלסי)
בן רייכרט (מאור אלקלסי)

הרכבים
הפועל עכו: רם שטראוס, מתן בלטקסה, מחמדו סיסוקו, גל שיש, עמיד מחאג'נה, אוהד רבינוביץ' (לוטם זינו, 70), בן רייכרט (פיטר אוניקאצ'י, 53), ברונו איבה, גבי קניקובסקי, אליקו באלה, בן אז'ובל (דודו ביטון, 84).

מכבי פ"ת: צחי גיגי, עודד אלקיים, ז'והאן מרסיאל, עידן אדהנני, נאור פסר (אורי מגבו, 70), יניב בריק (יובל שבתאי, 80), לירוי צעירי, מוחמד סרסור (תאי בריבו, 63), מנור סולומון, לידור כהן, גרגורי טאדה.

מהלך המשחק
דקה 2: כבר בפתיחה הגיעה עכו להזדמנות, כאשר כדור קרן הוגבה למרכז הרחבה והבלם הצעיר עמיד מחאג'נה הרים את העקב ובעט מקרוב, אבל חלש וישר לידיים של גיגי.

בן אז'ובל. הוביל את עכו במחצית הראשונה (מאור אלקלסי)
בן אז'ובל. הוביל את עכו במחצית הראשונה (מאור אלקלסי)

דקה 28: אדהנני דחף את אז'ובל בתוך הרחבה, אבל השופט אביעד שילוח לא שרק לפנדל.

דקה 45: אז'ובל בעט כדור מסובב מפינת הרחבה, אבל הוא חמק מעל השער.

דקה 52, מכבי פתח תקווה עולה ל-0:1: קרן הוגבהה מצד ימין, לידור כהן הקדים את סיסוקו ומתוך הבלבול ברחבה ניסה לנגוח, אבל בסופו של דבר היה זה סיסוקו שדחק לתוך השער שלו בחוסר מזל. עכו תרד רשמית אם לא תבקיע שני שערים.

לידור כהן. יכול לזקוף את השער העצמי לזכותו (מאור אלקלסי)
לידור כהן. יכול לזקוף את השער העצמי לזכותו (מאור אלקלסי)

דקה 60, 1:1: התקפה מצוינת של עכו הסתיימה כאשר נאור פסר ניסה להרחיק כדור רוחב של המחליף אוניקאצ'י, אבל בגלישה בעט את הכדור לתוך שערו שלו.

דקה 61, עכו עולה ל-1:2: מהפך תוך דקה! קניקובסקי התקדם במרכז המגרש ושלח כדור חזק לחיבורים כדי לקבוע שעכו עדיין לא תרד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי