דראפיץ': בני יהודה עמדו מצוין, לא רוצה שנתניה תשחק כך

ערן לוי עם סלובודאן דראפיץ'
ערן לוי עם סלובודאן דראפיץ' | דני מרון

לפני בית"ר (שני, 21:00), המאמן התייחס לתבוסה: "הייתי הרוס אחרי באר שבע, אבל גם רומא ספגה חמישייה. שושן במקום קליימן? ערן לוי יבעט גם לבופון". הקפטן: "לקבוצות אין מענה לסגנון שלנו". ורנר החל להיבחן

(גודל טקסט)

לאחר התבוסה הכואבת 5:1 בבית מול הפועל באר שבע במחזור שעבר, מכבי נתניה ערכה הבוקר (ראשון) את מסיבת העיתונאים לקראת המשחק מחר מול בית"ר ירושלים, בהשתתפות המאמן סלובודאן דראפיץ' והקפטן ערן לוי.

דראפיץ' פתח: "לא היינו טובים במשחק האחרון. אנחנו מסתכלים על עצמנו ולא מעניין אותנו מה קורה במאבק האליפות. יש חשש מהתפרקות נוספת, אבל היה חשש גם מול באר שבע במחזור ראשון. באתי אחרי המשחק האחרון הביתה והייתי הרוס, אבל צריך לקחת בפרופורציות, גם רומא ספגה חמיישייה. זה קורה בקבוצות שמשחקות התקפי וזה טבעי שיש נפילה כזאת פעם בשנה עם שחקנים צעירים שמשחקים כדורגל אטרקטיבי. יש נפילות. מכבי נתניה עושה עונה מדהימה. נצטרך לדעת ללמוד מהנפילות ואם נעשה זאת הרווחנו, אם לא אנחנו בבעיה. קיבלתי טלפון מאוהד נתניה שסיפר לי שבדקה ה-80 הוא רצה ללכת הביתה, אבל הילדה שלו ביקשה שישארו כדי למחוא כפיים לשחקנים. זה המסר שלנו לאוהדים. אנחנו רוצים לשדר להם דברים כאלה וכך נשנה את הכדורגל הישראלי לטוב יותר".

הסיכויים להגיע לאירופה: "אנחנו חמש נקודות מהפועל חיפה ושש נקודות ממכבי תל אביב. מעניין אותנו לנצח את המשחק הזה ולהגיע לשתי נקודות מהפועל חיפה ואז נוכל לנצח אותם ולעבור אותם. המטרה היא לנסות להגיע לאירופה".


דיבר בכנות. דראפיץ' (ערן לוף)

סגנון המשחק שצפוי מחר: "המשחקים מול בית"ר הם מעניינים והתקפיים וזה גם מה שרצינו לעשות מול ב"ש. ראיתי אתמול את בני יהודה מול ב"ש, בני יהודה עשו משחק טקטי מצוין. אנחנו יודעים לאמן את הקבוצה שלנו גם בכיוון הגנתי, אבל אנחנו לא רוצים לעשות את זה. אנחנו פלייאוף ורוצים לשחק פתוח וטוב, אך גם ללמוד מטעויות. אמרתי לשחקנים שאני אוהב את המשחק הפתוח, זה הסגנון שלנו ואת זה אני אוהב. יהיה מעניין מחר, פעמיים הפסדנו להם בחוץ ופעם אחת ניצחנו בבית. אני מקווה שגם מחר ננצח בבית".

היעדרותו של בוריס קליימן המורחק: "גם לבוריס ערן בעט מ-30 מטר. גם אם בופון יעמוד, הוא יבעט לשער. אני מכיר את השוער השני של בית"ר, הוא שוער טוב, אימנתי אותו. הוא צריך לקבל את ההזדמנות ובדרך כלל שוערים שלא משחקים הרבה נותנים הצגות בסיטואציות מהסוג הזה. אם ננצח זה לא כי בוריס לא עמד בשער. כל פעם ששיחקנו נגד בית"ר העונה לא נפלנו מהם".

מימוש האופצייה על טים הויבך, שתיגמר מחר: "שום דבר לא סופי. מתנהל משא ומתן ואנחנו מחכים שתסתיים העונה ונראה מה נעשה".

הקפטן ערן לוי אמר: "היינו עצבניים מול באר שבע על דברים שלא קשורים לכדורגל. קשה לקבל שני פנדלים שידענו שהפנדל השני לא היה. להפסיד בתוצאה כזאת זה כואב, בטח במשחק שאתה לא נופל מהיריבה, אבל אי אפשר לתרץ כשאתה מפסידה 5:1. עבדנו על מה שהיינו צריכים, היינו מאוכזבים, אבל אחרי יום יומיים המשכנו הלאה. אנחנו לא באים להרוס לבית"ר. לבית"ר יש מטרה לקחת אליפות ולנתניה מטרה להמתין ולראות את מכבי ת"א והפועל חיפה ואז נדע כמה המשחק מחר חשוב. מה שנוכל להוציא מהעונה הזאת זה כרטיס לאירופה. אין לנו מה לנקום בבית"ר, עשינו נגדם משחקים טובים. כל המפגשים העונה היו פתוחים ובנויים על התקפות מעבר. מחר זה יהיה שונה כי יש לבית"ר יותר מה להפסיד. אנחנו לא באים להיות תפאורה".


יותר מידי עצבים. ערן לוי מול באר שבע (דני מרון)

העונה הבאה: "קשה לדעת מה הצוות יביא. יש כאן בסיס וצוות ואני מאמין שיעשו את הכל כדי להמשיך את מה שנתניה עושה השנה. התחלנו את התהליך בעונה שעברה ואנחנו רק בעונה השנייה שלו. זה משהו לא פשוט, אבל אנחנו בכיוון הנכון".

הדרך של מכבי נתניה: "אנשים לקחו יותר מדי קשה את ההפסד מול ב"ש. צריך להסתכל על האמת והיא השיטה ההתקפית שלנו. זה לא משנה אם זה בטרנר, בטדי או בכל מקום אחר. מכבי נתניה מגיעה לכל משחק באותה דרך ושיטה. הגענו מול קבוצה שרצה לאליפות וזכתה בתואר בשנתיים האחרונות. לא נפלנו מב"ש ברמת המשחק שלנו. היריבות משנות את העמדות שלהם במגרש כי למכבי נתניה כמעט ואין מענה. העבודה של סלובו לעונה הבאה היא שזה יישאר כך".

אביב אברהם צפוי לחזור להרכב הפותח, ככל הנראה על חשבונו של ניקו אולסק, אך גם דידייה קוגבנייה עלול לאבד את מקומו. דודי תירם וטים הויבך ימשיכו במרכז ההגנה, כאשר דין מיימוני צפוי לחזור לסגל לאחר תקופה ארוכה. ההתלבטות הקבועה היא בין חגי גולדנברג לקובי מור בעמדת המגן השמאלי. הבוקר נחת למבחנים בקבוצה החלוץ האמריקאי סם ורנר. ורנר בן ה-20 שיחק בעונה שעברה בליגת המכללות בארה"ב וכבש שערים במדי האלופה סטנפורד. כזכור, בנתניה מאוד מאמינים ברכישת שחקנים יהודים אמריקאים והשבחתם, כמו ארון שויינפלד בעבר וג'ייק רוז'נסקי העונה.


צפוי לשוב להרכב. אביב אברהם (דני מרון)

הרכב משוער: דני עמוס, ויקי כחלון, דודי תירם, טים הויבך, קובי מור (חגי גולדנברג), אביב אברהם, דן גלזר, דידייה קוגבנייה (ניקו אולסק), דיא סבע, ערן לוי, רמזי ספורי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי