קרויף וטיבי שוחחו באימון מכבי תל אביב: "לא התכוונתי לפגוע"

אבי ריקן
אבי ריקן | ערן לוף

לאחר התקרית בין במהלך ה-2:2 מול הפועל חיפה, גורם במועדון סיפר כי התקרית מאחורי כל הצדדים. עם זאת, היו מי שהעריכו שהבלם לא ימשיך בעונה הבאה. במועדון הגנו על התנהלות המאמן: "מוקף בעוזרים שקפאו"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב של שלהי עידן ג'ורדי קרויף ממשיכה לספק עוד רגעי אכזבה העונה, שככל הנראה תסתיים במיקום הנמוך ביותר וביכולת הדלה ביותר מאז הגיע המנהל המקצועי/מאמן ההולנדי לקריית שלום. אתמול זה הסתיים בתיקו 2:2 נגד הפועל חיפה, כשאת שער השוויון ספגו הצהובים בדקה ה-94 לעיני הבעלים הקנדי מיץ' גולדהאר ויד ימינו ג'ק אנגלידיס. לפני חמישה שבועות, כשגולדהאר הגיע לבשר על סיום דרכו של המאמן, הפסידה מכבי ת"א להפועל חיפה 2:1 משער בדקה ה-94 שבישר אז כי תואר האליפות לא ינחת בחודש הבא בקריית שלום.

מכיוון המועדון לא יצאה שום הצהרה בנושא הגעתו של גולדהאר בפעם השנייה בתקופה האחרונה, מעבר לאמירות שמדובר בתחילת ההכנות לעונה הבאה או בהליך לסיום נושא החריגה בתקציב הקבוצה מול אופ"א. בקריית שלום טוענים כי נושא המאמן שיחליף את קרויף נמצא על סף סיכום והכרזה על האיש שיהיה על הקווים קרובה. "רוצים שהקבוצה תבטיח את הכרטיס לאירופה", אמר גורם במועדון. "כי הכרזה עכשיו על המאמן הבא תוביל למצב דומה להודעה על סיום דרכו של קרויף בתום העונה והשחקנים לא יתפקדו, ועד סיום העונה יעסקו בנבחר החדש ששמו ירחף מעל כל אימון ומשחק".

על ספסל הצהובים היו לא מעט עצבים ותקרית החולצה בין קרויף לבלם איתן טיבי הפכה לשיחת היום. הטענה בשיחות עם מקורבים לשחקנים היא שהמאמן מוקף בצוות עוזרים ספרדי שהיה קפוא על הספסל מבחינה מקצועית, במקום להגיב על הפציעה של ז'אן-סילבן באבין ולא לתת להולנדי להיכנס ללחץ מאדישות לכאורה על הספסל של טיבי בכניסה למשחק ולהיקלע למצב של דחיפות קלות והשלכת חולצה.לחצו כאן לצפייה באירוע.

הבוקר (שני) נערכה באימון שיחה בין קרויף וטיבי והשניים יישרו את ההדורים, כשהמאמן שוחח לאחר מכן גם עם שחקניו כחלק מאסיפה שערך. קרויף אמר לשחקנים על פרשת טיבי: "אני עדיין חושב שאיתן היה צריך להיכנס במהירות ולסייע לקבוצה". טיבי ביקש את רשות הדיבור והבהיר: "לא התכוונתי לפגוע במכבי תל אביב ולא בצוות המקצועי".


טיבי לפני הכניסה למשחק. "התחושה שהוא מבין שעליו לחפש קבוצה חדשה" (ערן לוף)

ללא קשר לסולחה ולעובדה שקרויף לא ימשיך, שחקנים טענו בתקופה האחרונה שברור להם שגם כאלה עם חוזים לעונה הבאה עשויים למצוא את עצמם בחוץ וביניהם טיבי עצמו. בקרב השחקנים היו טענות כלפי קרויף על כך שההתנהגות שלו מול טיבי לא ראויה למאמן ובוודאי שלא לקרויף עצמו. לטיבי חוזה לשנתיים נוספות בסכום של 630 אלף יורו לעונה ויהיה קשה להיפרד ממנו כך סתם. במכבי ת"א כבר טענו בימים האחרונים שברור להם שאם טיבי יעזוב, הפועל באר שבע או מכבי חיפה יקפצו על המציאה.

קרויף אמר לאחר המשחק: "קשה לתאר במילים את האכזבה מהתוצאה. הייתה היום רק קבוצה אחת על המגרש. אתה חושב שב-0:2 העסק גמור, אבל לא איתנו. התוצאה מאכזבת, אבל אני חושב ששיחקנו טוב היום, נלחמנו. חסרנו לא מעט שחקנים בגלל פציעות, אבל מי שהיה על המגרש נתן את הלב שלו. זה כואב כי שלוש הנקודות כבר היו בידיים. היינו צריכים לעשות צעד גדול לעבר המקום השלישי ונתנו לזה לברוח".

על התקרית עם טיבי אמר קרויף: "אני מצפה ששחקנים על הספסל יהיו מוכנים להיכנס מהר, במיוחד כשיש שחקן פצוע. ציפיתי שהוא יהיה מוכן מהר יותר ממה שהיה. הסתובבתי לאחור שלוש או ארבע פעמים כדי להגיד לו לבוא".


קרויף. הצוות הספרדי לא עזר (ערן לוף)

שחקן בקבוצה אמר: "מדהים מה שקורה לנו העונה, ולא בפעם הראשונה. משחק כזה צריך לקחת בשיניים ולסגור את סיפור הכרטיס לאירופה. למה לא שומרים? לא יכול להיות שלחלק מהשחקנים לא אכפת. אין הסבר הגיוני לאבד ככה יתרון של שני שערים פעם אחרי פעם אחרי פעם".

גורמים במכבי כעסו מאוד על ההתנהגות של ניר קלינגר לאחר כיבוש שער השוויון: "גם במשחק הקודם הוא נהג בהתרסה מול הספסל שלנו ואז אמר שהוא אמוציונלי וזה לא היה במתכוון. הוא לא למד לקח? לפני שהוא מטיף לנו איך להתנהג, שיסתכל קודם על עצמו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי