יוסי מזרחי: קורס הפרו לא הוסיף לי כלום, אני הוספתי לו

ג'קי בן זקן
ג'קי בן זקן | דני מרון

המאמן הוותיק שהשאיר את מ.ס אשדוד בליגה סיפר ב-103FM: "הקורסים פה בכלל לא דומים לשעות שמקדישים בגרמניה ובבלגיה". ג'קי בן זקן אמר לשחקנים במחצית מול אשקלון: "נעקוץ אותם תוך רבע שעה". צפו בתקציר

(גודל טקסט)

בראיון ל-103FM סיפר יוסי מזרחי על ההסכמה שלו לחזור באופן זמני לעמדת המאמן ולהשאיר את מ.ס אשדוד בליגה: "סבלתי, אבל נלחמתי כדי שלא יסגרו את אשדוד. אני המנהל המקצועי של מחלקת הנוער, יש פה הרבה ילדים והרבה מאמנים שמתפרנסים. אם הקבוצה הייתה יורדת ליגה היה קיצוץ משמעותי, ולכן באתי להילחם על הבית שלנו. אשדוד חייבת לחזור לזמנים לתקופות שאימנתי אותה והיא הייתה בשיפולי הצמרת".

"אם הייתי רוצה לאמן קבוצת בוגרים כבר הייתי מאמן, היו לי מספיק הצעות, אבל החלטתי שאני לא רוצה. צריך בשביל זה אנרגיות של בחור בגיל 35-40. נפל דבר בכדורגל הישראלי בשנים האחרונות עם כל מעמד המאמן, השחקן מול המאמן והתקשורת מול המאמן".

על קורס הפרו הוסיף מזרחי: "הקורס לא הוסיף לי כלום, אני הוספתי לו. ראיתי איך עושים פרו בגרמניה ובבלגיה, זה בכלל לא דומה השעות שהם מקדישים בשביל זה לשעות שאנחנו מקדישים. איך נתקדם ככה? הדרישות צריכות להיות הרבה יותר. צריך ללמד את המאמנים איך להיות בכלל מאמנים".

ובחזרה למשחק, אשדוד ניצחה אתמול (ראשון) את הפועל אשקלון 0:1 והורידה אותה ואת הפועל עכו רשמית לליגה הלאומית. ראשי המועדון לא הכינו מראש בקבוקי שמפניה והחגיגה באצטדיון הי"א הייתה מאוד מאופקת. שחקני אשדוד התערבבו עם אלה של אשקלון באזור חדרי ההלבשה וכמעט שאי אפשר היה להבדיל אצל מי הדמעות הן של אושר ואצל מי הן של אכזבה.

יוסי מזרחי. הוא הוסיף לקורס הפרו (לירון מולדובן)
יוסי מזרחי. הוא הוסיף לקורס הפרו (לירון מולדובן)

הספונסר הראשי ג'קי בן זקן, שנכנס במחצית לחדר ההלבשה, ניבא את מהלך הניצחון כשאמר לשחקנים: "תשחקו בשקט ובביטחון בלי לחץ ובתוך רבע שעה נעקוץ אותם בגול". עוד קודם פנה המאמן יוסי מזרחי לוובה בראון וביקש ממנו לצאת קדימה לעבר השער של אשקלון ולבעוט לעבר השער, מהלך שהקשר ביצע בפעולת כדורגל יצירתית באופן מושלם.

בן זקן לא החליט עדיין מי יהיה המאמן בעונה הבאה, ומקורביו טוענים כי המבחר הרצוי מצומצם ומועמדותו של מזרחי להמשיך על ספסל הקבוצה לא נפסלת, למרות חוסר רצונו של המאמן. מזרחי כבר הודיע למספר שחקנים, בהם דן ביטון ובלסינג אלקה, כי סיימו את העונה וביקש שידאגו לפציעות שלהם לקראת העונה הבאה. המאמן שהיה המרואיין המבוקש ביותר אתמול הצליח לקבל טלפון נרגש מבתו המשרתת בצה"ל, שבירכה אותו על מבצע הצלת הקבוצה מירידת ליגה.

זו הייתה הפעם החמישית בה מזרחי הציל את הקבוצה מירידה, ועל השאלה מה היה המבצע ההצלה הקשה ביותר ענה: "עזבתי את עבודתי כמאמן בקפריסין והייתי זקוק לשלושה ניצחונות ולהשיג תשע נקודות מתוך תשע בשלושת המשחקים האחרונים, מבצע שהצליח. הפעם לא היה כדורגל, הייתה מלחמה, נשמה והרבה לב. יאללה לעונה הבאה".


מזרחי. ימשיך על הקווים? (דני מרון)

אם ירצה להמשיך לאמן גם בעונה הבאה: "אני לא רוצה לחזור ולהצהיר שוב שאני לא רוצה לאמן בליגת העל. עכשיו אני חושב אך ורק על משחק חצי גמר גביע הנוער ביום שלישי בין אשדוד לקריית שמונה".

ביקורות הפרשנים על כך שהחליף את תורג'מן: "כל החיים אני רק שומע ביקורות והביקורת הזאת עליי היא שטות גמורה. אם הם היו יודעים כמה לא רציתי לאמן, הם היו מבינים. אני שמח שעשיתי טוב לקבוצה שמפרנסת אותי הרבה שנים. באתי למשימה פשוטה, להשאיר את אשדוד בליגת העל. עשיתי דבר או שניים בכדורגל ושומע את הפרשנים האלה מדברים עליי שאני מאמן הגנתי. אם יסתכלו בקבוצות שבניתי הם יראו כמה הם טיפשים. מבין קבוצות מרכז הטבלה ומטה, ספגנו הכי פחות וכבשנו הכי הרבה שערים".


בראון. ישלים דאבל פרטי? (דני מרון)

גיבור המשחק וובה בראון אמר: "בשביל שער ניצחון כזה הביאו אותי לאשדוד. כל משחק מאז הגעתי הלך קשה ובשיניים ובסוף הכול היה תלוי בנו. אני מודה למאמן עמיר תורג'מן שהאמין בי ובקבוצה ואמר שנישאר בליגת העל. וליוסי מזרחי שאמר לשחקנים 'תאמינו, ונישאר בליגה. העונה הבאה? אני חוזר להפועל באר שבע בקיץ ועבורי זה יהיה סוג של דאבל אם באר שבע תזכה באליפות. מאמין שהם יעשו זאת".


מה עבר לו בראש במהלך הכדרור ועד שהכדור נכנס לרשת:
"עברתי בכדרור מספר שחקנים והאמת שחשבתי לבעוט מרחוק. ראיתי שלא לוחצים אותי, המשכתי את הכניסה פנימה ובעטתי כדור שאני שמח שנכנס לרשת. הביאו אותי יחד עם שחקנים אחרים לייצב את ההגנה וגם להבקיע. ג'קי בן זקן עשה הכל כדי שאגיע ואני שמח שהוא נתן בסיום חיוך קטן". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי