כך הפכה מכבי נתניה לקבוצה הלוהטת של הפלייאוף העליון

שחקני מכבי נתניה
שחקני מכבי נתניה | דני מרון

הקבוצה של דראפיץ' את ברדה כובשת בקצב שמזכיר עונות מפוארות, מנצחת כמעט כמו הפועל באר שבע ומחזיקה את דיא סבע שממשיך לטפס ברשימת הכובשים. ומכבי חיפה? בדרך לעוד שיא שלילי. רון עמיקם מביא את המספרים

(גודל טקסט)

1. אם לא שמתם לב, ארבעה מחזורים לסיום העונה יש למכבי נתניה מספר שערים זהה לזה של הפועל ב"ש – 56. למעשה, מאז 2001 לא היו לה כל כך הרבה שערים. אז היא הבקיעה 63 שערים ב-38 משחקים. עכשיו נותרו לה ארבעה מחזורים להבקיע שמונה שערים ולעשות יותר מזה. מבחינת ממוצע ההבקעה, הוא עומד על 1.75 – כמו שהיה לה לאחרונה רק בעונת 1981/2, עונת השישיות!

2. נתניה במקום השני בפלייאוף העליון, אף שהיא מדורגת רק חמישית בליגה. כלומר, היא לקחה 10 נקודות בשישה משחקים, ארבע פחות מהפועל ב"ש, כשהפרש השערים שלה טוב מזה של בית"ר ירושלים.

3. נתניה השיגה 15 ניצחונות עד כה. בפעם האחרונה שזה קרה לה, בעונת 2011/12, הפרש השערים שלה היה פלוס 16. זהה לזה שהיה לה בסיום עונת 2007/8 – אז היא הייתה סגנית האלופה בעונה שבה בית"ר ירושלים זכתה.

4. דיא סבע, שפתח את העונה עם עשרה שערים ולא נמנה אז אפילו על 800 הכובשים הגדולים בליגה, נכנס מול בית"ר ירושלים לרשימת 300 הכובשים הגדולים בהיסטוריה הישראלית ולמעשה תפס את המקום ה-280. אף שחקן ישראלי לא עשה קפיצה כזו מעולם! סבע רחוק שער אחד מלכבוש את המקום ה-12 בין כובשי מכבי נתניה בכל הזמנים, בו מחזיק מושיקו גריאני האגדי.

דיא סבע חוגג עוד שער. (דני מרון)
דיא סבע חוגג עוד שער (דני מרון)

5. ולסיום: הפעם האחרונה שנתניה ניצחה פעמיים בעונה את בית"ר ירושלים, כמו העונה, הייתה בעונת 2006/7. אז גם כבש איתי שכטר שער לרשת בית"ר. סימן מעודד לבית"ר, שכן היא זכתה בסיום אותה עונה באליפות.

6. שני מחזורים לסיום העונה נקבעו כבר שתי היורדות ללאומית – הפועל אשקלון והפועל עכו. הפעם האחרונה שבו בשלב הזה היו כבר שתי יורדות הייתה בעונת 2002/3, אז שלושה מחזורים לסיום כבר היה ידוע שהפועל כפ"ס ועירוני ראשל"צ ירדו.

שחקני עכו המאוכזבים. ירדו למרות המאמצים בסיום (עדי אבישי)
שחקני עכו המאוכזבים. ירדו למרות המאמצים בסיום (עדי אבישי)

7. שלומי ארבייטמן רחוק שער אחד מלהיות השחקן ה-37 בהיסטוריה שמגיע ל-100 שערי ליגה, אבל יש לזכור שהממוצע שלו בגיל 32 פלוס ירד פלאים. זו העונה החלשה ביותר שלו מאז עונת הבכורה, 2002/3, אז כבש שני שערים בלבד. הצמד האחרון אותו כבש ארביטמן היה לפני שנתיים, במדי הפועל חיפה מול הפועל ת"א.

8. מכבי חיפה רחוקה הפסד אחד בלבד, בשני המחזורים שנותרו לה עד לסיום העונה, מהשוואת שיא ההפסדים שלה בכל הזמנים, שעומד על 16 ונקבע בעונת הירידה ב-1973/4. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי