צפו בתקציר: סבע כבש בדקה ה-90, 1:2 למכבי נתניה על הפועל חיפה

שחקני מכבי נתניה חוגגים
שחקני מכבי נתניה חוגגים | אריאל שלום

למרות שהיו בפיגור לאורך רוב המשחק אחרי פתיחה מדהימה של גל אראל (1), השחקנים של דראפיץ' וברדה נלחמו ולאחר שערן לוי השווה בבעיטה אדירה (63), מלך שערי הליגה כבש את ה-23 שלו ושמר לקבוצתו על סיכוי לאירופה

(גודל טקסט)

אם מכבי נתניה בסופו של דבר תצליח להדביק את הפער ממכבי תל אביב, שעומד לפני המשחק של האחרונה בטרנר על ארבע נקודות, ותעפיל למוקדמות הליגה האירופית, זה יהיה הרבה בזכות האופי, רוח הלחימה והאופטימיות שנתנו לה הערב (שבת) את הניצחון 1:2 על הפועל חיפה, פחות משבוע אחרי שזו זכתה בגביע.

החיפאים הראו שהם לא מתכוונים להסתפק בגביע ורוצים להמשיך את השבוע הנפלא שעובר עליהם, וכבר בדקה הראשונה עלו ליתרון משער של גל אראל. אבל מכבי נתניה של העונה היא לא קבוצה שמפחדת מפיגור מוקדם. הצהובים לחצו, תקפו ושלטו לכל אורך המגרש, כשדיא סבע וערן לוי בועטים פעם אחר פעם לשערו של רן קדוש.

וויסאם עיישה, מגן קבוצת הנוער שקיבל הזדמנות ראשונה בהרכב, ייצר כדורים לחבריו בהתקפה ויונס מלדה שחזר להרכב הציג גם הוא משחק מעולה, אבל זה לקח שעה עד שהשער סוף סוף נפרץ. קוגבנייה הוריד כדור לערן לוי, שמהאוויר הפיץ את הרשת וקבע שוויון. יסתפקו בתיקו? הצחקתם את דיא סבע. מלך שערי הליגה הוסיף עוד אחד לרזומה שלו, וכיאה לקבוצה עם אופי הוא עשה את זה בדקה ה-90 הקריטית. זה כבר שער מס' 23 לקשר ההתקפי המוכשר, ובאשר ערן לוי – הוא העלה את מאזנו לשתי ספרות גם בכיבושים עם שערו העשירי העונה כתוספת ל-11 הבישולים שלו.

אחרי הזכייה במופלאה בגביע, קלינגר החליט לתת מנוחה לרוב השחקנים שהביאו את התואר נגד בית"ר ירושלים, ועלה עם הרכב משני. השחקנים שלו עשו ככל יכולתם, אבל מול הצמד ההתקפי של נתניה אין הרבה מה שאפשר לעשות. אחרי הניצחון בשבוע שעבר על בני יהודה וכמובן גמר הגביע שעצרו תקופה לא טובה של חמישה משחקים ללא ניצחון, האדומים מהכרמל נכנעו בדקה ה-90 ויעשו את הדרך חזרה הביתה מאוכזבים ועם המקום הרביעי כבר לא כל כך מובטח.

הרכבים
מכבי נתניה: דני עמוס, חגי גולדנברג, טים הויבך, דודי תירם, וויסאם עייאשה, דן גלזר, אביב אברהם, דידייה קוגבנייה, דיא סבע, ערן לוי, יונס מלדה

קלינגר. נתן לשחקנים לנוח בתום שבוע עמוס (אריאל שלום)
קלינגר. נתן לשחקנים לנוח בתום שבוע עמוס (אריאל שלום)

הפועל חיפה: רן קדוש, חיים מגרלשווילי, גבריאל תמאש, ניסו קפילוטו, שמואל שיימן, ריסטו מיטרבסקי, גל אראל, רוסלן ברסקי, מקסים פלקושצ'נקו, יוסיפ איבנצ'יץ', מאמון קשוע (ראדו גינסארי, 57)

מהלך המשחק
דקה 1, הפועל חיפה עולה ל-0:1: איזו פתיחה מדהימה של האורחת. מקסים פלקוצ'נקו קיבל כדור מצוין בצד ימין ומסר אותו לגל אראל, שדחק פנימה והדהים את נתניה.

דקה 10: סבע קיבל כדור מערן לוי מחוץ לרחבה, עצר עם החזה ובעט מהאוויר פצצה שנעצרה רק במשקוף.

דיא סבע. כמה מצבים מצוינים למלך שערי הליגה (אריאל שלום)
דיא סבע. כמה מצבים מצוינים למלך שערי הליגה (אריאל שלום)

דקה 17: נתניה ממשיכה לתקוף וייצרה עוד בעיטה נהדרת של דיא סבע, הפעם רן קדוש הגיב טוב ומנע שער.

דקה 47: הפועל חיפה פתחה טוב יותר את המחצית השנייה והגיעה למספר הזדמנויות, הטובה שבהן היתה של שיימן שהגיע להרחקה לא טובה ובעט חזק ושטוח, אך דני עמוס זינק והדף.

גל אראל. רץ לכל אורך המגרש (איראל שלום)
גל אראל. רץ לכל אורך המגרש (איראל שלום)

דקה 57: מאמון קשוע מתח את השריר וירד מהמגרש על אנלוקה. ראדי גנסארי עלה במקומו.

דקה 61: דיא סבע הרים כדור נהדר מצד שמאל, אביב אברהם התרומם אליו אבל הנגיחה עברה רק קרוב למסגרת.

דקה 63, 1:1: עוד התקפה מצוינת של נתניה, הפעם קוגבנייה הוריד לערן לוי שמ-17 מטרים הפציץ את השער של חיפה.

ערן לוי חוגג עם חבריו (אריאל שלום)
ערן לוי חוגג עם חבריו (אריאל שלום)

דקה 70: דניאל בר נתן סימן על בעיטה חופשית לנתניה כ-25 מטרים מהשער של רן קדוש. לוי וסבע התווכחו בידידות ולבסוף סבע ניגש לבעוט, אבל שלח את הכדור מעל השער.

דקה 90, נתניה עולה ל-1:2: מי אם לא דיא סבע. עוד שער למלך הכיבושים של הליגה, 23 במספר, הפעם לאחר דאבל פס מצוין עם רמזי ספורי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי