צפו בתקציר: בני יהודה ובית"ר נפרדו ב-3:3, ב"ש זכתה באליפות

טל כחילה
טל כחילה | עדי אבישי

למרות שהובילו פעמיים, הירושלמים לא הצליחו לנצח והשאירו את צלחת האליפות בנגב. הם יוכלו להתנחם בכך שכבשו במשחק מספר 40 ברציפות ושברה שיא. כחילה, ורד וסילבסטר כבשו לבית"ר, גורדה, צ'יבוטה וכהן לכתומים

(גודל טקסט)

לעיני 1,800 צופים באצטדיון המושבה, בני יהודה ובית"ר ירושלים נפרדו ב-3:3 במשחק במסגרת המחזור ה-34 של הפלייאוף העליון בליגת העל, כשהמנצחת הגדולה היא הפועל באר שבע. איבוד הנקודות של הירושלמים הגדיל את הפער מהמקום הראשון לשבע נקודות כשנותרו שני מחזורים לתום העונה, מה שהבטיח סופית אליפות נוספת לחבורה של ברק בכר עוד לפני שריקת הסיום במשחק מול מכבי תל אביב.

בני בן זקן עלה למשחק בהרכב משני, ללא אריק סאבו המוצהב ואופיר קריאף ואיתי שכטר הפצועים, כשגם בוריס קליימן שלא חש בטוב הוצא מהסגל. השוער הגיע לאצטדיון בשעת ההגעה של הקבוצה, כדי להיבדק על ידי רופא הקבוצה וחזר לביתו. בגזרת האוהדים, רק מאות בודדות מהם טרחו להגיע למושבה, כשלפני המשחק קיללו את האוהדים וקראו לעברם: "אין לכם כבוד". בהמשך הקהל לא עודד את שחקניו של בן זקן, ואחרי השערים קיללו את הבעלים של הקבוצה, אלי טביב, שכלל לא נכח באצטדיון.


למרות הכל זה לא הפריע לבית"ר שעלתה ליתרון בדקה ה-21 כשכדור קרן שנהדף הגיע לטל כחילה, שקבע מקרוב 0:1. החבורה של בני בן זקן כבשה במשחק 40 ברציפות, ושברה את שיאה של מכבי חיפה בין השנים 1995 ל-1997. סמוך לירידה להפסקה היתרון הבית"רי הוכפל כשעאיד חבשי הכשיל ברחבה את יאקוב סילבסטר, ועידן ורד ניגש לנקודה הלבנה כדי לכבוש את ה-0:2 מבטיח במיוחד לפני השריקה.



אוהדי בית"ר. אלה שכן טרחו להגיע, קיללו בעיקר את טביב (עדי אבישי)


המחצית השנייה נראתה אחרת ובדקה ה-52 סתיו שושן הכשיל ברשלות את מאוויס צ'יבוטה ברחבה, והפעם היה זה תורו של רועי גורדנה לכבוש בפנדל. פחות מדקה לאחר מכן מתן חוזז ניצל שמירה איומה של מרסל הייסטר ברחבה כדי להשתלט על כדור גובה ולבשל לצ'יבוטה, שקבע שיוויון מקרוב.



בית"ר לא ויתרה ובדקה ה-60 ורד שלח לרחבה כדור אותו סילבסטר תרגם ל-2:3 והחזיר את היתרון לקבוצתו. הצהובים-שחורים המשיכו לתקוף ולהגיע להזדמנויות אך נתקלו באמיליוס זובאס עקשן במיוחד, ואם השוער היה זה שהציל את הכתומים, את ההפך הגמור ניתן לומר על הירושלמים. בדקה ה-78 יונתן כהן שרק נכנס כמחליף בעט כדור שטוח ולא חזק מ-18 מטרים, אך זה הספיק כדי להכניע את שושן, שרשם עוד משחק שלא ירצה לזכור בדרך ל-3:3 שנשמר עד הסיום והבטיח רשמית עוד אליפות של האדומים מהנגב.



שושן. משחק שירצה לשכוח (עדי אבישי)


במחזור הבא יתארחו בן זקן ושחקניו בנתניה אצל מכבי תל אביב, כשהפסד עלול לגרום להם לאבד גם את המקום השני. בני יהודה לעומתה אומנם תסיים סופית את העונה במקום השישי, אך תקווה להמשיך ביכולת הטובה כשתתארח גם היא בנתניה, אצל מכבי נתניה.

 

הרכבים
בני יהודה: אמיליוס זובאס, מאור קנדיל, איציק עזוז, עאיד חבשי, אלי בלילתי, סתיו פיניש (יובל אשכנזי 46), איסמעילה סורו, רועי גורדנה, מתן חוזז, מאוויס צ'יבוטה, ירדן שועה.


בית"ר ירושלים: סתיו שושן, אנטואן קונטה (עופר ורטה 66), מיקי סירושטיין, טל כחילה, שון גולדברג, מרסל הייסטר, דוד קלטינס, יעקב בריהון (חן עזרא 72), עידן ורד, דייויד בויסן, יאקוב סילבסטר. 


מהלך המשחק
דקה 13: גורדה ירה כדור מ-18 מטרים ופגע רק במשקוף.


דקה 21, 0:1 לבית"ר ירושלים! סירושטיין נגח כדור קרן שנהדף על ידי זובאס, כחילה דחק את הריבאונד פנימה וגבע שיא – שער כבר משחק 40 ברציפות של בית"ר ירושלים.



כחילה מעלה את בית"ר ליתרון ושובר שיא (עדי אבישי)


דקה 22: האוהדים החלו לקלל את אלי טביב, שלא הגיע לאצטדיון.


דקה 42: ורד שלח כדור עומק לרחבה, הרגל של סילבסטר הייתה קרובה אך לא הגיעה.


דקה 45+1, 0:2 לבית"ר ירושלים:
חבשי הכשיל את סילבסטר ברחבה, ורד תרגם את הפנדל לעוד שער.



ורד מכפיל מהנקודה הלבנה (עדי אבישי)


דקה 52, בני יהודה מצמקת ל-2:1! שושן הכשיל את צ'יבוטה ברחבה, גורדנה כבש שער מצמק מהנקודה הלבנה.


דקה 53, בני יהודה משווה ל-2:2! חוזז השתלט על כדור גובה ברחבה אחרי שמירה איומה של הייסטר, ושלח מסירת רוחב לצ'יבוטה שקבע שיוויון מקרוב.



הכתומים חוגגים שיוויון מהיר (עדי אבישי)


דקה 60, 2:3 לבית"ר ירושלים!
ורד העביר כדור משמאל וכחילה לא הגיע, אך סילבסטר היה במקום כדי להחזיר לקבוצתו את היתרון.



דקה 67: בריהון בעט ונהדף אצל זובאס. הכדור חזר לבריהון שנהדף שוב על ידי הליטאי.



דקה 71: ורד נשאר מול זובאס ובעט לשער, זובאס היה במקום והריבאונד הגיע לסילבסטר שעט ונהדף שוב, הריבאונד השני של הסלובקי כבר הלך ליציע.



דקה 76: סילבסטר כבר עבר את זובאס ובעט לשער, אך השוער הליטאי הצליח להדוף בסופו של דבר.



דקה 78, בני יהודה משווה ל-3:3!
יונתן כהן שרק עלה מהספסל ובעט מ-18 מטרים, שושן לא הצליח לעצור והכדור המשיך לרשת. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי