"נחגוג כמו שצריך ונתפנה להגשים את החלום – ליגת האלופות"

שחקני הפועל באר שבע חוגגים
שחקני הפועל באר שבע חוגגים | מאיר אבן חיים

שחקני ב"ש חגגו כל הלילה במועדון הפורום. בכר: "כולם יודעים מה החלום האמיתי שלי", מליקסון: "שלוש פעמים הגעתי מרחק נגיעה מהבתים – פצע פתוח". בניגריה מעריכים: וואקמה ואוגו יהיו בסגל המורחב למונדיאל

(גודל טקסט)

"אנחנו מוכנים בכל שנה לקחת אליפות ולהפסיד במשחק ההכתרה למכבי תל-אביב, אמרו אמש (שבת) בטרנר בעיצומן של חגיגות האליפות. קטיעתו של הרצף המרשים, 51 משחקי ליגה ללא הפסד ביתי, לא העיבה על השמחה. עד אור הבוקר חגגו השחקנים והאוהדים על במת הריקודים במועדון הפורום.

על הדשא הסתובבו השחקנים ובני משפחותיהם, חופנים בידיהם פתיתי קונפטי ומלווים במחיאות כפיים קצובות את להקת המחול בכיכובם של ג'ון אוגו וטוני וואקמה, שהתקשטו בדגלי ניגריה. טוני, אגב, נטש את כר הדשא במחצית הראשונה וברדתו לספסל סימן בידיו כאילו מתח את השריר. חומרת פציעתו תתברר ביממה הקרובה.

לא הרחק מניגריה המתוחה והצוהלת, תפסנו את ברוך ממן, אבא של חנן, כשהוא מאמץ ללבו את גביע שחקן העונה שהוענק לבנו מטעם מנהלת הליגות. "האמנתי שחנן יצליח בבאר שבע כמו שעשה בהרבה קבוצות לפניה, אבל לא האמנתי שהוא יגיע לרמה כזאת", אמר האב המאושר של שחקן העונה. "הייתה לחנן חצי עונה טובה בהפועל חיפה, ולמעשה הוא הצעיד שתי קבוצות לתארים. הוא השחקן היחידי בארץ שזכה בדאבל. אין מקום להשוואות בינינו, כי התפוח יותר גדול מהעץ".

בדאבל מסוג אחר זכה דן איינבינדר, שניצל את הרגע ההיסטורי כדי להציע נישואין לבחירת לבו, ליאת שכמובן נענתה בחיוב. "בשבילי זוהי שמחה כפולה, אני מאוד נרגש וכיף לי. העובדה שהצעתי נישואין לחברתי על הדשא בטרנר מוכיחה עד כמה התחברתי למקום הזה. זוהי ללא ספק עונת השיא בקריירה שלי".

השחקנים ואלונה חוגגים בפורום (מאיר אבן חיים)
השחקנים ואלונה חוגגים בפורום (מאיר אבן חיים)

המאמן ברק בכר ערך הקפת ניצחון פרטית, מלווה בילדיו הקטנים. "כולם יודעים מה החלום האמיתי שלי", אמר תוך כדי מתן הנחיות טקטיות לבתו האמצעית. "נחגוג כמו שצריך, ואחר כך נגשים את החלום (שלב הבתים בליגת האלופות – ח.ז.). לשאלה אם מתאים לו לצבור ותק במקום עבודתו הנוכחי בדומה למה שעשה סר אלכס פרגוסון במנצ'סטר יונייטד, אמר בכר: "קודם שיהיה בריא פרגוסון. טוב לי במקום שאני נמצא, יש לי חוזה לעוד שנתיים ואין סיבה שלא אכבד אותו".

עם שלוש צלחות ביד, ומחמאות מפה ועד המאדים, ברק חש צורך להתחלק בכבוד עם עוזריו. "עמיר נוסבאום הוא עוזר המאמן האולטימטיבי, אני מקווה שהוא יישאר, אבל אם הוא רוצה להתקדם, נאחל לו בהצלחה". משאית הצל"שים צרה מלהכיל את השבחים שהמאמן בן ה-39 הרעיף על שחקניו. וכה אמר בכר: "לואי טאהא ואורן ביטון, וכמובו אלחמיד רשמו התקדמות גדולה. זו האליפות הכי עוצמתית והכי מתוקה מבין השלוש. אולי האליפות השלישית לא הייתה הכי עוצמתית מבחינת הכדורגל, אבל עוצמתית מבחינת החוסן. משנה לשנה זה נעשה יותר קשה. למשחק ההכתרה השחקנים שלנו הגיעו עם הלשון בחוץ".

שותים וחוגגים (מאיר אבן חיים)
שותים וחוגגים (מאיר אבן חיים)

השוער גיא חיימוב סיפר על תחושותיו לאחר שהתקבלה הבשורה על אובדן הנקודות של בית"ר והבטחת האליפות. "חשתי הקלה גדולה, במיוחד אחרי שכל השבוע שלפני המשחק נאנקתי מכאבים בכתף. ידעתי שעשינו את זה, וזה הדבר הכי חשוב". על חוסר הפרגון כלפיו שהתבטא באי זימונו למשחקי הנבחרת, העדיף חיימוב להתייחס בקצרה: "את העבודה שלי אני עושה על המגרש, האם אני מוערך מספיק מחוץ לבאר שבע? שאנשים מסביב יתנו את הפרשנות שלהם".

מאור מליקסון הניף את צלחת האליפות יחד עם אליניב ברדה ומהראן ראדי, כשהוא לבוש בחולצה ששמו של צדק והספרה 5 מופיעים עליה. צדק לא הורשה להשתתף בטקס בהוראת אופ"א, וזו הייתה דרכו של מליקסון לכבד את חברו. "שיר צדק וברדה מנהיגים יותר מוחצנים ממני, אני עושה את הדברים בשקט", אמר הקפטן בצניעות אופיינית. "שיר הוא כמו אח שלי, והוא חסר לנו מאוד בתקופת היעדרותו. כולנו מחכים לחזרתו לפעילות מלאה". מליקסון ביצע הטעיית גוף ואז נכנס לרחבה הפרטית שלו: "אין לי עוד הרבה זמן לשחק. החוזה שלי הוא לעוד שנתיים, ואני רוצה ליהנות מכל שניה. מה שעשינו השנה אולי נעכל בעוד כמה שנים".

השחקנים חוגגים (מאיר אבן חיים)
השחקנים חוגגים (מאיר אבן חיים)

מליקסון לקח נשימה ושחרר עוד כמה אמירות מעניינות: "ראדי? אני מעריץ שלו. קטונתי. הוא אגדה".


ומה היעד הבא?

"אני חולם להגיע לצ'מפיונס. שלוש פעמים הגעתי למרחק של שער משלב הבתים. נשאר פצע פתוח".

אינך חושש מתחושת שובע?
"האליפות עשתה אותנו רעבים לעוד ועוד תארים".

בעניין אחר, בניגריה מעריכים כי גם ג'ון אוגו וגם טוני וואקמה עשויים להיכלל בסגל המורחב של המאמן גרנוט רוהר למונדיאל. הסגל הרשמי צפוי להתפרסם כבר בימים הקרובים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי