שמו של זנטי עלה כמועמד למכבי נתניה, חאג'י עקץ את ערן לוי

זנטי
זנטי | צילום: ערן לוף

שחקן מכבי חיפה עשוי להגיע, במועדון אישרו התעניינות במגבו. זעם על קלינגר: "הוא מרשה לעצמו". כוכב העבר הרומני עקץ: "יותר שמן ממני". ארגון האוהדים הפסיק את פעילותו, מומשה האופציה על ג'ייק רוז'נסקי

(גודל טקסט)
במכבי נתניה יצאו אתמול (שבת) מרוצים לאחר הניצחון 1:2 על הפועל חיפה, ניצחון אשר השאיר להם סיכוי לסיים במקום הרביעי, אך כעבור מספר שעות הם גילו בעקבות ניצחונה של מכבי ת"א בטרנר, כי להגיע לאירופה הם כבר לא יגיעו. "אני חושב שלמטרות שרצינו להגיע הגענו. אנחנו לא רוצים לחשוב שזו התרסקות שלא הגענו לאירופה", התייחס בסיום המאמן סלובודאן דראפיץ'.

בנתניה דיברו בסיום גם על העובדה שנמנעו מהפסד שני רצוף, דבר שעוד לא קרה להם העונה ובנוסף לא אהבו את טענותיו של ניר קלינגר, שאמר בסיום כי קבוצתו הייתה צריכה להוביל 0:3 במחצית ובשל שתי החלטות שיפוט קופחה והפסידה: "מי שישמע אותו יחשוב שהשופט נתן לנו שני פנדלים. כנראה שהגביע קצת השפיע עליו. נתפס לו השנה אז הוא מרשה לעצמו, אבל בוא נראה מה יהיה בעונה הבאה", אמרו במועדון.


דיא סבע, חזר להרכב לאחר ההרחקה בשבוע שעבר וכבש את שערו ה-23 העונה בליגה, כשהוא רחוק שלושה שערים משיאו של עודד מכנס, שכבש 26 שערים במדי מכבי נתניה. למרות היכולת האדירה של סבע העונה, נכון לרגע זה לא הובאה אף הצעה על השחקן, אך למרות זאת גם דראפיץ' הודה במסע"ת ביום שישי כי אינו מאמין שסבע יישאר. סבע והקפטן ערן לוי, התווכחו במהלך המשחק על אחת הבעיטות החופשיות, אך במועדון טענו שאין מדובר בעימות כלשהו וגם המאמן התבדח בסיום: "הם יקנו לשחקנים סנדוויצ'ים כעונש".


דראפיץ' נשאל גם על ספסולו של החלוץ אלחסן קייטה, שלא משחק כבר תקופה ארוכה: "אמרתי לפני מכבי ת"א שהחוזק של הקבוצה הזאת שכל השחקנים מתנהגים כמו מקצוענים וקייטה הוא דוגמא לאחד שלא ימשיך איתנו ועדיין מתנהג למופת. נקודת המשבר איתו? לא יודע. אמרתי גם על ריביירו וגם על קייטה שהם שחקנים פנטסטיים והם יכולים ללכת לקבוצה אחרת ולהצליח ואז יגידו שלא החזקתי מהם. בשיטה שאנחנו משחקים, אין לנו שחקן 9 גבוה שמחזיק כדור במערך. שהבאנו אותו הוא עשה משחקים טובים ואז הוא נחלש, והחלטנו באיזשהו שלב שאנחנו רוצים ללכת לכיוונים אחרים. אם זה טוב או לא טוב אני לא יודע. כל אחד עושה טעויות ואני לא איזה חסין או מומחה של הכדורגל העולמי. אני בחור שמנסה לעשות את העבודה שלו ובשלוש השנים האחרונות אני עושה אותה בצורה טובה".


ערן לוי. נמנע עימות (אריאל שלום)
ערן לוי. נמנע עימות (אריאל שלום)


"יכול להיות שבשנה הבאה זה לא יילך ואז יתחילו הלכלוכים, אבל זו העבודה שלי ואם יש לי את יונס בגיל 18 ואני יכול לקדם אותו, אז זו ההחלטה שאני עומד מאחוריה. גם ליאו הלך לגאורגיה וכיום מצליח", הוסיף המאמן. לצד דבריו של דראפיץ' על התנהגותו של קייטה, לפי עדי ראייה, בסיום המשחק ובירידה לחדר ההלבשה פנה החלוץ לקפטן ערן לוי והתייחס לנושא הוויכוח על הבעיטה החופשית: "למה התערבת לו, דיא רוצה להיות מלך השערים ולשבור את השיא". עוד לפני שהעניין הפך לוויכוח, העניינים נרגעו.


אגב, ערן לוי, הוא זכה לעקיצה מאגדת הכדורגל גיאורגי חאג'י, כיום מאמן ויטורול. חאג'י ביקר היכולת של את נבחרת רומניה ונזכר במשחק בישראל: "שיחק שם שחקן יותר שמן ממני ואמרו שהיה לו משחק גדול".



הקבוצה מימשה את האופציה על ג'ייק רוז'נסקי שיישאר במועדון שנתיים נוספות. "אני שמח להישאר ורוצה להודות לחבריי לקבוצה, לצוות המקצועי ולקהל על התמיכה. אמשיך לעבוד קשה ולתת הכל עבור המועדון".


ביום רביעי, תארח נתניה את בני יהודה ותגיע בהרכב טלאים: הבלמים טים הויבך ודודי תירם ירצו עונש הרחקה בגין צבירת כרטיסים צהובים וכמוהם גם הקשר דן גלזר. במרכז ההגנה צפויים לפתוח דין מיימוני וחגי גולדנברג, כשבקבוצה ינסו להכשיר את ויקי כחלון שיוכל לפתוח בחזרה בעמדת המגן הימני. המגן ציין בפני הצוות המקצועי כי הוא מאמין שיהיה כשיר ויעשה הכל כדי לשחק. בקישור, ניקו אולסק וג'ייק רוז'נסקי מתחרים על עמדה נוספת, כאשר הראשון נכנס אמש רק בדקה ה-89 וממשיך כמעט ולא לזכות לדקות משחק, מאז ההתעניינות לה הוא זוכה ממכבי חיפה והעיכוב בחידוש חוזהו. ערן לוי, יסיים את העונה ביום רביעי, בעקבות הצהוב התשיעי שספג ויגרום לו להיעדר ממשחק הנעילה מול הפועל ב"ש.


עמית זנטי. יעבור ליהלומים (ערן לוף)
עמית זנטי. יעבור ליהלומים (ערן לוף)


ומה בנוגע לעונה הבאה? בנתניה ממשיכים במו"מ על גבי קניקובסקי מהפועל עכו, כאשר בקבוצה אישרו לאחרונה את ההתעניינות במגן אורי מגבו, עליה פרסמנו בחודש שעבר. בקבוצה מעיר היהלומים עוקבים אחר מצבו כשלמכבי פ"ת אופציה על המגן עד 1.6. עוד שם שעלה במועדון הוא של עמית זנטי, שלא משחק במכבי חיפה כבר תקופה ארוכה.


בעניין אחר, ארגון האוהדים Diamonds Army הודיע על הפסקת פעילותו אחרי תשע שנים.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי