טוונטה הודיעה: רוטן מונה ליועץ. מכבי חיפה: לא אחראים לפרסומים בהולנד

פרד רוטן
פרד רוטן | ערן לוף

ההולנדים הודיעו על מינויו של המאמן, במועדון מרוצים מהניצחון על רעננה. מזרחי זכה למחמאות, קושי למצוא קבוצות לקאיו וקלאוס. שחר: "זו העונה הגרועה ביותר מאז שהגעתי". צפו בתקציר

(גודל טקסט)

הנהלת טוונטה אנסחדה הודיעה רשמית הבוקר על מינויו של מאמן מכבי חיפה ליועץ של הקבוצה. הוא יהיה עכשיו חבר בוועדה המפקחת של המועדון שרוצה להקים את הקבוצה מחדש כדי להחזיר אותה לליגה הראשונה אחרי עונה. המאמן יטוס כמה פעמים להולנד להיפגש עם ראשי המועדון, אבל רק בפגרות נבחרות בהן לא יתקיימו משחקים בישראל. רוטן אמר: "אמרתי שאני רוצה לעזור למועדון אם הם מבקשים זאת ממני, והגענו להחלטה שאעשה מדי פעם". הקבוצה הודיעה שרוטן יעזור לבנות את המועדון מחדש. לפי הפרסום ב"דה טלחראף" אמר מנכ"ל הקבוצה אריק ולדרמן: "זה טוב שרוטן רוצה לעזור. הוא מוזמן לעשות זאת עם הידע והניסיון שיש לו". ממכבי חיפה נמסר: "בנוגע לפרסומים בהולנד ששוב אנו לא אחראים להם, נגיב במהלך היום באופן מסודר".


מכבי חיפה אומנם סיימה את העונה עם ניצחון ביתי, 0:2 על רעננה, אבל במועדון מודים כי זה היה סופה של אחת העונות הכושלות בהיסטוריה תחת הבעלים יעקב שחר. למרות האכזבה, גם במשחקי הפלייאוף התחתון ראשי המועדון תולים תקוות כי הצוות ההולנדי בראשותו של המנהל המקצועי מו אלאך יידע לבצע את השינויים המתאימים לקראת העונה הבאה. אלאך כבר הצהיר כי אינו מתכוון לבצע שינויים רבים בקרב הישראלים ונראה שרוב השחקנים ששיחקו בהרכב הראשון ברוב העונה ימשיכו עונה נוספת.



לאחר המשחק יצאו השחקנים לארוחת ערב בה חגגו את סיום העונה בה אמר הבעלים שחר לשחקנים: "מאז שאני בקבוצה זאת העונה הגרועה ביותר. נצטרך ללמוד מהטעויות כדי להגיע מוכנים לעונה הבאה ולשמח את האוהדים שלנו הרבה יותר מהעונה האחרונה". רוטן שוחח עם השחקנים לאחר המשחק ואמר להם: "תשכחו מהעונה הזאת כי היא הייתה גרועה. ננוח ונלמד מה היה טוב העונה בכדי לא לחזור על זה בעונה הבאה". במועדון טרם הודיעו על מועד החזרה לאימונים.


Fred Rutten krijgt rol in de RvC van #FCTwente

"Op deze manier kan ik helpen"

Lees meer ➡️ https://t.co/mYfsQI45Sqpic.twitter.com/NYCBBEeFhv

— FC Twente (@fctwente) 14 במאי 2018

בחיפה צפויים להודיע כבר בימים הקרובים מי מהשחקנים אינו בתוכניות של הקבוצה, כשבין השאר מדובר במגן עומרי בן הרוש והחלוץ עומר דמארי. בנוסף, לא מן הנמנע כי שחקנים כמו יונתן לוי או רז מאיר ייצאו לעונת השאלה. מאידך, לקראת האימונים יחזרו הבלמים עופרי ארד ועאיד חבשי, המגן סאן מנחם והחלוץ שון וייסמן. הצוות המקצועי יראה את הישראלים בפתיחת האימונים ויקבל החלטה לגבי עתידם. בגזרת השוער, הירוקים מחפשים חיזוק ומועמדתם של אריאל הרוש וגיא חיימוב על הפרק.


גם בקרב הזרים ישנה בעיה לא קטנה עבור למכיב חיפה. הבלם ההולנדי אטיין ריינן ימשיך עונה נוספת, לעומת המגן ארנסט מאבוקה והקשר גאורגי קוסטדינוב שצפויים לעזוב, כאשר ההערכה היא שהשניים ימצאו קבוצה חדשה לקראת העונה הבאה. הקושי הגדול צפוי להיות סביב עתידם של קאיו וקלאוס שמחזיקים בחוזה גבוה וספק שתהיה קבוצה שתקלוט אותם. "יש בעיה", הודו במועדון הירוק. "אבל כמו שהסתדרנו עונה שעברה, נסתדר גם הפעם".


מאידך, בקבוצה רוצים להתחזק בשני זרים משמעותיים בגזרת הקשר האחורי והחלוץ, כשמיכיל קראמר ההולנדי טרם נתן תשובה לירוקים אם יסכים להגיע לישראל ולחתום על חוזה של שנתיים. במועדון מבינים כי הזרים בעונה הבאה יהיו חלק חשוב ולכן ינסו לעשות מאמצים להחתים זרים חדשים. "נצטרך למצוא בינגו כי להחזיר את הקהל בעונה הבאה. אין לנו שפן כרגע וזה לא יהיה פשוט", אמרו בחיפה.



קראמר. טרם החזיר תשובה (Gettyimages)


בחזרה למשחק אתמול, הקשר אופיר מזרחי זכה למחמאות וצפוי להיות חלק משמעותי יותר מהסגל בעונה הבאה. בקרב השחקנים הופתעו מהקרדיט לעמית זנטי שנכנס כמחליף במחצית והספיק לכבוש ואף לספוג את הכרטיס האדום. "זנטי סופר מוכשר, אבל חייב להימנע מכרטיסים אדומים", אמרו בחיפה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי