אלאך: "התפקיד של רוטן בטוונטה הוא בהתנדבות". קלאוס נקנס

פרד רוטן
פרד רוטן | ערן לוף

המנהל הטכני של מכבי חיפה הבהיר את פרשת המאמן ותפקידו בקבוצת נעוריו: "הסכים לקחת על עצמו תפקיד של מייעץ חיצוני". רוטן עצמו דיבר עם ההנהלה והבטיח כי ישוחח עם טוונטה בזמנו הפנוי. היווני נענש בחומרה

(גודל טקסט)

מכבי חיפה צפויה להודיע בימים הקרובים על הסגל שיוזמן לאימון הראשון של העונה וכמובן שהמשמעות היא ששחקנים שלא יהיו חלק מסגל הקבוצה בעונה הבאה יקבלו במקביל את ההודעה לחפש קבוצה לעונה הבאה.

הכוונה היא להשאיל את אותם שחקנים שאלאך ורוטן ישחררו, אבל לא מן הנמנע שמכבי חיפה תסכים לבצע מספר טריידים אם תזכה לאישור של הקבוצה השנייה. אחת האופציות היא הרצון להחתים במועדון את הקשר ניקו אולסק. כפי שפורסם לראשונה בספורט1, הקשר היהודי ארגנטינאי נמצא ברשימות של המנהל הטכני מו אלאך וחיפה אף צפויה להציע טרייד למכבי נתניה לפיו בתמורה לאולסק יעברו המגן עומרי בן הרוש והחלוץ שון וייסמן, שככל הנראה לא נמצאים בתוכניות לעונה הבאה.

גם בקרב הזרים טרם התקבלה תשובה סופית, כאשר בחיפה בודקים אופציה להיפרד מהבלם הברזילאי אליסון דוס סנטוס ולהביא במקומו בלם ישראלי בכיר ולמעשה לפנות מקום של זר לעמדה אחרת. כפי שפרסמנו אתמול, בלם הפועל באר שבע שיר צדק ובלם מכבי תל אביב איתן טיבי מועמדים לירוקים אם ישוחררו מקבוצותיהם. בימים אלו בקבוצה מחכים לתשובה של החלוץ מיכיל קראמר שנחת בסוף השבוע להתרשמות מישראל. אקס פיינורד הרשים את אלאך ואת המאמן פרד רוטן וכעת מחכים לשמוע אם יסכים לחתום בישראל.

בנושא אחר, במועדון הופתעו אתמול מהפרסומים בהולנד על כך שרוטן מונה ליועץ של טוונטה ודרשו הבהרות מהמאמן. רוטן מצדו הסביר כי אין שום שינוי ממה שטען בשיחה הראשונה עם ראשי חיפה לפני כן וכי מבחינתו הוא יהיה יועץ בהתנדבות וישוחח עם ראשי המועדון ההולנדי בזמנו הפנוי ולא יפגע בעבודתו במועדון הירוק. "רוטן לא יטוס להולנד לפגישות, אלא רק כאשר ייצא לחופשות פרטיות", הסבירו בחיפה. מאוחר יותר התייחס המנהל הטכני מו אלאך לפרשה ואמר: "העונה הגיעה לסיומה ומבחינתנו הדבר החשוב ביותר הוא להתמקד בעתיד. הנחת היסוד, על פי רצון שני הצדדים, היא להמשיך את שיתוף הפעולה עם פרד רוטן ולהפוך את הנושא לפורמאלי בימים הקרובים. אחרי זה כל תשומת הלב תופנה לבניית הסגל לקראת העונה הבאה".

"בימים האחרונים", הוסיף אלאך, "פורסמו ידיעות שונות הקשורות לפרד וקבוצת נעוריו טוונטה. פרד רוטן היה שחקן, מנהל טכני ומאמן ראשי בקבוצת טוונטה. הוא ציין בעבר כי לא משנה אילו תוצאות תשיג טוונטה, הוא בכל מקרה יישאר אצלנו במועדון, במכבי חיפה. בהתחשב בעברו המפואר בטוונטה, הוא הסכים לקחת על עצמו תפקיד של מייעץ חיצוני על בסיס התנדבותי בלבד ורק במידת הצורך וללא מחויבות"


ייעוץ מרחוק לטוונטה, למעט בזמן חופשות. רוטן (לירון מולדובן)

בתוך כך, המועדון הודיע היום שהחלוץ היווני סטפנוס אתנסיאידיס עמד היום (שלישי) בפני ועדת משמעת ונקנס ב-32 אלף שקלים, לאחר שלטענת המשטרה נתפס כשהוא נוהג בשיכרות. קלאוס הואשם בין השאר בהתנהגות בלתי ספורטיבית ופגיעה בשם המועדון, קיבל עליו את הדין והתנצל על האירוע.

תגובת המועדון: "אנו מייחסים חשיבות עליונה לעיקרון ההתנהלות וההתנהגות של שחקני הכדורגל כדמויות מייצגות ומודלים לחיקוי עבור בני נוער וצעירים. לכן אנו לא נתפשר בדרישות ובעמידה על עקרונות אלו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי