יצחקי: "מכבי לא קיבלה ממני מה שציפתה". רודריגס וטוריחו עזבו

ברק יצחקי
ברק יצחקי | אריאל שלום

חלוץ מכבי ת"א התייחס לפרישה, קרויף החמיא: "הוא סופר חכם ואני מאוד אוהב את זה". בקבוצה יקבלו החלטה לגבי בן חיים, דוידזאדה לא צפוי להמשיך. הספרדי נפרד, גם מאמן הכושר לא ימשיך: "אחת ההחלטות הקשות"

(גודל טקסט)

מכבי ת"א עלתה אמש (שלישי) למקום השני לאחר שניצחה את בית"ר ירושלים 1:3 ותוריד מסך על עונת 2017/18 ביום שני הקרוב באצטדיון המושבה נגד בני יהודה. במהלך הימים הקרובים ועד יום שלישי בבוקר יתקבלו במועדון מספר החלטות לקראת העונה הבאה, כשאל עזיבת ג'ורדי קרויף ופרישת ברק יצחקי לטובת תפקיד מקצועי, צפויה להתווסף ההכרזה על מינוי מאמן חדש. הבעלים מיץ' גולדהאר, ג'ק אנגלידיס ובן מנספורד כבר קיבלו החלטות בנושא השחקנים שייפרדו מהמועדון ושחקנים שעשויים לקבל חוזה חדש שמות ומהלכים שימתינו עוד מספר ימים.

מבין הזרים, לכריסטיאן באטוקיו חוזה לעונה נוספת והפציעה ברצועות הברך והניתוח שהוא אמור לעבור בארגנטינה יובילו בשלב ראשון להקפאת כרטיסו עד להחלמתו. לז'אן-סילבן באבין אופציה לעונה נוספת, שלא צפויה להיות ממומשת וחוסה רודריגס כבר נפרד מהקבוצה. שני הזרים הנוספים, השוער פרדראג ראיקוביץ' והחלוץ וידאר קיארטנסון, ממתינים למועדון אירופי שירכוש אותם. בנושא הסרבי, ההחלטה הסופית תהיה של המאמן החדש, שצפוי להיות ולדימיר איביץ'.

לגבי רודריגס, הוא עזב את ישראל באישור המועדון כדי לשהות לצד אשתו הכורעת ללדת. מכבי ת"א לא תממש את האופציה לרכוש אותו ממיינץ. "הוא שחקן צעיר ומבטיח עם פוטנציאל רב שלבטח היה עוזר לנו יותר אלמלא הפציעה ממנה באמצע העונה", אמר בן מנספורד לאתר הרשמי של הצהובים. הספרדי בן ה-23 כבש שני שערים ב-23 הופעות. 

מי שעוד נפרד היום רשמית ממכבי תל אביב הוא מאמן הכושר הספרדי חואן טוריחו, שלאחר חמש שנים ייפרד מקריית שלום: "אחת ההחלטות הקשות בחיי", אמר לאתר הרשמי של המועדון. טוריחו בן ה-49 הצטרף למכבי תל אביב מוולנסיה ב-2012 והיה חלק משמעותי בהובלת הקבוצה לשתי אליפויות, זכייה בגביע בעונת הטרבל, שני גביעי טוטו, שתי הופעות בליגה האירופית ושלב בתים בליגת האלופות. ב-2013 הוא עזב וחזר כעבור שנה.

המאמן ג'ורדי קרויף הוסיף על עזיבת טוריחו: "זה עצוב לראות את חואן עוזב את מכבי ת"א אבל אני מבין את הסיבות והמניעים שלו. חואן היה דמות מרכזית ומשמעותית בשינוי שעברה מכבי ת"א למועדון כדורגל מקצועני מהרמה הגבוהה ביותר. בנימה אישית ברצוני להודות לו על הנאמנות והמסירות כלפי המועדון וכלפי ולאחל לו את מיטב האיחולים בעתיד".


טוריחו (משמאל). נראה שהפעם הפרידה היא לתמיד (עדי אבישי)

הסקרנות במועדון היא בנושא הבלם טל בן חיים המסיים חוזה וההחלטה עדיין לא נמסרה לו, כמו גם לגבי אופיר דוידזאדה המסתמן כמי שלא ימשיך בעונה הבאה. ניק בלקמן ישוב לדרבי קאונטי ללא חוזה לעונה הבאה בישראל. מצבו של אלירן עטר מול ג'ורדי קרויף נמצא בשפל ואתמול לא נכלל כלל בסגל בפעם השנייה ברציפות. עטר מחזיק בחוזה לעוד שנתיים ואינו מתכוון לעזוב, כשהכדור הוא בידיים של מכבי תל אביב.

המגן אלי דסה ייכנס בסוף החודש לעונתו האחרונה בחוזה ונכון לעכשיו מסרב לחתום על חוזה של כ-400 אלף דולר ועל פי גורמים הוא מבקש חוזה כפול. קבוצה מהליגה הצרפתית עקבה אחרי דסה במשחקים האחרונים והיא אמורה להגיש למכבי תל אביב הצעה לרכוש את דסה. מכבי תל אביב לא תעמוד בדרכו של המגן הימני אם תג המחיר יתקבל אצל כל מועדון החפץ בו. אם יימכר, הצהובים רוצים לצרף את מאור קנדיל מבני יהודה כמחליפו.


דוידזאדה. לא צפוי להמשיך (דני מרון)

המאמן ג'ורדי קרויף התייחס לעזיבתו הקרובה: "יש הבדל אם אתה עוזב קבוצה או מפסיק לשחק כדורגל. אני אחזור לישראל בעונה הבאה בספטמבר או אוקטובר מול אצטדיון מלא כדי להיפרד. לא נשארתי שש שנים בשום מקום בקריירה שלי. כשחקן עברתי ארצות, מועדונים ואתגרים. לא אשכח את האימון הראשון שלי בקפריסין. עומדים במעגל וכולם מסתכלים עליי. אמרתי לעצמי שעכשיו אני בתפקיד חדש. אנגלידיס הביא אותי למכבי וחשבתי שאהיה פה שנתיים שלוש, אבל הייתה לי נאמנות לבעלים וחשבתי שאני צריך להמשיך להיות כאן. בכול מקום מחוץ למכבי תל אביב נתקלתי בהרבה מאוד כבוד ואציין שעבורי זו הרגשה נפלאה. האמת היא שאני אוהב את ת"א. אוהב לחיות כאן ואת הליברליות של העיר".

"אני זוכר שכשהגעתי אמרתי שאני רוצה להיות פלוס, כלומר לעשות יותר דברים חיוביים מאשר שליליים, ואני חושב שעמדתי ביעד", המשיך ההולנדי. "ברור שהיו גם החלטות לא טובות. כשאתה אחראי אתה מקבל החלטות שלפעמים מתגלות כשגויות, אבל מי שלא עושה, לא טועה. אני גאה ושמח בעבודתי במכבי בשש השנים שחלפו". על השנתיים האחרונות הוסיף קרויף: "שתי ההכנות לעונות האחרונות היו מאוד אינטנסיביות. הפסדנו בשני גמרי גביע המדינה, באחרון בפנדלים, ואז החופשה המתוכננת התקצרה מאוד. הייתי צריך לקבל מהר החלטות מי מגיע ומי הולך ולא היה זמן לנוח. גם אחרי מות אבי לא הספקתי לנוח ועכשיו אני רוצה לנוח ולא לעשות כלום. לא יודע כמה זמן זה ייקח. אני רוצה ללמוד מאחרים. לא אחזור לעבוד עד שלא אהיה רענן במאה אחוז מבחינה מנטלית. לפעמים אני חושב שהייתי צריך להיות יותר עם אבי".


קרויף. מאמין שהיה פלוס (דני מרון)

"לא אנתח היום מה קרה בשלוש השנים האחרונות, יהיה לזה זמן. אם היינו יודעים בדיוק, היינו מתקנים. צריך לזכור שבישראל אנחנו דג גדול, אבל באירופה אנחנו דג קטן. אם שחקנים שלנו רוצים להתקדם, קשה למנוע זאת. גם עניין האצטדיון חשוב ומנע מאתנו את המשך התהליך. ניסיתי להביא למכבי יציבות. אחד הדברים היה ביחס לתקשורת. היא מאוד חזקה בישראל, אבל שחקנים לא צריכים לתת אינפורמציה על מה שקורה בחדר ההלבשה. מה שקורה שם נשאר שם. שחקן צריך להיות לויאלי למערכת. צריך לחנך את השחקנים, כי בישראל זה דבר תרבותי להוציא דברים החוצה וזה אחד השינויים שעשיתי. אהבתי את היחסים עם התקשורת, אתם רוצים לגלות מידע ואני רוצה להסתיר. יש פה ניגוד אינטרסים כמו משחק של חתול ועכבר".

על ברק יצחקי: "כשהכרתי את ברק לפני שש שנים הוא היה מורד, שחקן שלא קל להתמודד אתו. תמיד ידעתי שהוא שחקן סופר מוכשר עם איכויות. היינו צריכים אז להיפרד. הפתעתי אותו לא פעם כשהייתי מגיע לקפריסין ומדבר עם רוני לוי על הדשא וברק היה בשוק. מבחינתי זה דבר נהדר ששחקן ששיחק במועדון ממשיך בו אחרי הפרישה. אנחנו נהנים מיואב זיו וגם ברק שהוא אדם מאוד כריזמטי יעזור. הוא היה מנהיג בחדר ההלבשה. ברק הוא שחקן סופר חכם ואני מאוד אוהב את זה".


קרויף. אהב את משחקי החתול והעבר עם התקשורת (דני מרון)

ההחלטה לשחרר את יצחקי ולא את אלירן עטר: "למה ההחלטה לשחרר לפני שש שנים את ברק ולא את עטר? הוא (יצחקי) יודע. הוא הפך את הכעס למוטיבציה ולשאפתנות. ההחלטה לא הייתה אישית כי לא הכרתי אותו. בעונה בקפריסין הוא כבש הרבה שערים וכשחזר אלינו היה מאוד נחוש. העונה הוא היה שם בשבילי ורצה לעזור לי להפוך למאמן טוב יותר. אולי הוא לא שיחק כמו שהיה מגיע לו, אבל תמך בי והיה חייל נאמן, יש לו לב גדול והוא יודע שהוא יכול להתקשר אליי 24/7 ותמיד אהיה שם בשבילו".

אחרי החגיגות על הדשא התפנה ברק יצחקי עצמו להתראיין: "רגע הפרידה במשחק האחרון היה מרגש מאוד. שמח שזכיתי לרגע כזה ולמעמד כזה לעמוד ולקבל תמיכה מחזקת להמשך הדרך. מחכה לי תקופה לא קלה ואומר תודה לכל מי שהיה איתי. רציתי להיות שקול, אבל כשהגעתי לאחר מסיבת העיתונאים בקריית שלום הביתה וראיתי את כל הפוסטים של מי ששיחקו והתאמנו איתי, של חברים ובני משפחה, לא הפסקתי לבכות. כל כך הרבה זוכרים את הדברים הטובים וזאת זכות לקבל כל כך הרבה מחמאות".


יצחקי. התרגש מהמחמאות (אריאל שלום)

הרגע בו נפל האסימון בנוגע לפרישה והתפקיד החדש: "לפני חודשיים התחלתי לדבר עם מכבי חשבתי ועיכלתי איך אני מתמודד עם זה. ישבתי עם מיץ' גולדהאר ובן מנספורד ושמעתי מה שיש להם להגיד לי והם שמעו אותי. האסימון נפל שיש מטרה וציפיות ממני ומכבי נותנים בי אמון. מה שאני צריך עכשיו זה לבנות תוך כדי תנועה. צריך להתחיל לעבוד ממחר. החלו לבנות צוות חדש לפני חודשיים ומי שעומד מאחורי הקלעים לבנות קבוצה ולא רק להיאבק על תואר אלא גם לקחת אותו. לא זכינו העונה באליפות והיו חסרים כמה דברים וכשהגענו למקום הראשון איבדנו אותו ברגע האמת ולא הוכחנו שאנחנו ראויים.

"זאת היסטוריה ונותר להביט קדימה. אני בתחילת הדרך ללמוד וחובת ההוכחה עליי. איתי שכטר? לא נפגשתי איתו. צריך להביא את הכי טובים למכבי תל אביב. שחקנים שיגיעו צריכים להראות שזאת זכות והם באים כי זאת מכבי תל אביב. הפועל באר שבע עשתה דרך יפה ואי אפשר לזלזל בשלוש אליפויות. מאור מליקסון היה בכל הדרך והאליפויות והוא ראוי לכול המחמאות, בהחלט שחקן העונה".


יצחקי. יודע שחובת ההוכחה עליו (דני מרון)

הרגשות כלפי מכבי תל אביב: "אני מרגיש שמכבי כשחקן כדורגל לא קיבלה ממני מה שציפתה, בעיקר בגלל פציעות. אני רוצה להחזיר למערכת ולבעל הבית שהיה איתי בתקופות הקשות".

על ג'ורדי קרויף: "אין ספק שהוא שינה את המועדון משמעותית ועשה סדר בתוך הבלאגן. הוא משאיר מועדון אותו שינה מקצה לקצה. יחד עם מיץ' גולדהאר ואנגלידיס הוא הפך למועדון ענק של ניהול מקצועני וכל שחקן מאירופה שמגיע מתאהב במועדון ובכדורגל הישראלי".

השחקן הגדול ביותר איתו שיחק: "יוסי בניון הוא אחד הגדולים ביותר שיש. שיחקתי עם ערן זהבי, שחקן שגם אחרי שהוא מבקיע שלושער מגיע למחרת לאימון כאילו רק עלה מהנוער. הוא כמו כריסטיאנו רונלאדו, עובד בחדר כושר ושואף תמיד להתקדם ולא משנה לאיזה פסגות הוא מגיע".

אגב, היום נודע כי מאמן קבוצת הנוער, גיא צרפתי, דחה את ההצעה לאמן את רמת השרון מהליגה הלאומית ואמור להישאר עם האלופה הטרייה לנוער שנה נוספת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי