אלי אוחנה ואלי טביב נפגשו: "כרגע הכל תקוע"

אלי טביב
אלי טביב | דני מרון

בעלי בית"ר ירושלים שעוזב ונציגו שוחחו ארוכות, אך סירב לנקוב בתג מחיר וישנה תחושה שניהול המועדון הוא משימה בלתי אפשרית: "הקבוצה במצב קשה מאוד", טען מקורב לצדדים. גניש יעזוב ויצטרף להפועל ת"א

(גודל טקסט)

יומיים סוערים עוברים על בית"ר ירושלים. הכל החל במסיבת העיתונאים של הבעלים אלי טביב שהודיע על עזיבתו, נמשך ב-3:1 למכבי תל אביב שהוריד את הקבוצה למקום השלישי בטבלה והבוקר (חמישי) המאמן בני בן זקן התייצב בפעם הראשונה מול המיקרופונים, יממה לאחר שהודיע רשמית כי יעזוב את המועדון בסיום העונה.

"הוצאתי הודעה מסודרת, מובנת וסגורה, זו מסיבת עיתונאים לקראת הפועל חיפה. יהיה זמן לדבר על הנושא האישי שלי ואני אענה", אמר בן זקן בפתיחת מסיבת העיתונאים, "לפנינו משחק בית אחרון אחרי עונה אחרונה ומוצלחת עם סוף טיפה מאכזב. בעל הבית כינה את העונה הזו 'עונת שיא' מבחינתו בהתקדמות המועדון. המשחק הוא אפשרות להחזיר טעם טוב ונשמח לנצח. זו גם הזדמנות שהשחקנים יודו לקהל ולהיפך, נשמח שזו תהיה הסיטואציה. נעלה גם כדי לשחק על המקום השני, אם מכבי ת"א לא תנצח ואנחנו כן אז נוכל לחזור למקום השני וננסה לעשות זאת".

עוד אמר בן זקן לקראת המשחק: "אנחנו מקצוענים ומבחינה הישגית חשוב לסיים במקום השני, אם יש בונוס כספי אז אף אחד לא יזלזל בזה. בעונה כזו שהיינו מאוד קרובים לזכות גם בליגה וגם בגביע, אם ישנה אפשרות לסיים במקום השני אז ננסה לעשות את זה". 


בן זקן. לא מתייחס בשלב זה לעזיבתו בתום העונה (אודי ציטיאט)

ההשפעה של ההפסד בגמר הגביע: "ישנה מאז ירידת מתח, רואים את זה גם בקבוצות אחרות. נאבקנו בצמרת עד הרגעים הגדולים וגם בגביע, אלו משחקים שדורשים מקסימום הכנה מנטלית ומקצועית ושהמשחקים מאחוריך אז באופן טבעי יש ירידת מתח. לא תמיד אפשר למתוח ירידה כזו, אבל עדיין גם נגד מכבי תל אביב שחקנים מאוד רצו במסגרת מה שאפשר, גם הגענו בסגלים חסרים".

בתוך כך, נודע כי בעלי בית"ר ירושלים אלי טביב ונציגו אלי אוחנה, ישבו אמש (רביעי) לפגישה בארבע עיניים שנמשכה כחמש שעות, אולם גם לאחריה נראה שבשלב זה ישנו קיפאון גדול בפעילות המועדון. השניים אמורים להיפגש שוב ואוחנה ינסה לקבל מטביב תשובות לגבי העתיד הקרוב בכל הנוגע לגובה התקציב והמשאבים שיעמדו לרשותו.

כזכור, הודיע טביב לפני יומיים על עזיבת המועדון והעברת כל מלאכת הניהול לאוחנה, כשהפגישה אמש נועדה כדי שהאחרון יבין מהו התקציב העומד לרשותו, מהו תג המחיר שמציב טביב על המועדון וכיצד בעצם מקדמים מכאן והלאה. הפגישה עצמה לא הולידה דבר ולמרות שהשניים שוחחו במשך שעות רבות, סירב טביב לנקוב בסכומים ולא הצליח לפזר את הערפל סביב עזיבתו. בסיומה של הפגישה הבין אוחנה שלנהל את המועדון ללא בעל בית שמכהן בפועל תהיה משימה כמעט בלתי אפשרית, בעיקר בכל הקשור לתזרים מזומנים, הקצאת משאבים וניהול כלכלי של המועדון.

הערב הפגנת אוהדים אל מול ביתו של טביב בכפר שמריהו ובבית"ר מעריכים שזה רק יוסיף לתסכולו וכעסו של הבעלים, שממילא לא מגלה כרגע נכונות לסייע להפעלת המועדון, למרות הדברים אותם אמר במסיבת העיתונאים, בה הודיע על עזיבתו, כשאמר שיתמוך כספית בקבוצה עד אשר יגיע רוכש חדש למועדון.


משימה בלתי אפשרית? "פגישה שאינה הולידה דבר" (דני מרון)

"בית"ר במצב קשה מאוד נכון לשעה זו, כרגע הכל תקוע", אמר גורם המעורה בפרטי הפגישה. "המצב בהחלט לא פשוט, ואף אחד לא באמת מבין מה טביב רוצה לעשות. יש עננה גדולה של חוסר וודאות סביב פעילות המועדון ועד שלא נבין באופן סופי אם טביב זז הצידה צעד או שניים, או מחליט לעזוב באופן חד משמעי, יהיה קשה להניע תהליכים ולהמשיך בפעילות השוטפת".

כפי שפורסם אמש, כרגע נמצא המועדון במצב של קיפאון מוחלט. אוחנה שאמור להישאר בודד במערכה, לא יכול בשלב זה להיפגש עם שחקנים, או עם מאמנים שהיה רוצה לראות בקבוצה, דוגמת אלישע לוי או גיא לוזון ואפילו מחנה האימון שמתוכנן לחודש יוני בהונגריה, לא נסגר סופית, כי טרם הועבר התשלום עבור שריון המקום באותו מתקן אימונים ולא הוזמנו טיסות, בשל הערפל הכלכלי. עוד נודע לספורט1 כי מאמן השוערים עמי גניש יעזוב בסיום העונה ויצטרף להפועל תל אביב, שם יחליף את גיא נחשון.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי