הפועל חדרה טרם קיבלה אישור ניהול תקין, העלייה בסכנה?

הפועל חדרה
הפועל חדרה | ערן לוף

רשם העמותות לא העניק את האישור המתאים בשל בעיות עבר לפני האיחוד עם גבעת אולגה. במועדון נפגשו עם עורכי הדין ונראה כי ימצאו פיתרון. גורם בקבוצה: "זה קרה גם לאשקלון וזה הסתדר"

(גודל טקסט)

הפועל חדרה חגגה לפני שבועיים עלייה היסטורית לליגת העל, אך לאחרונה נוצרו מספר בעיות שיכולות להקשות על הקבוצה ובעיקר על השתתפותה בליגת העל. הסיבה: רשם העמותות לא יעניק לעמותה המנהלת את הקבוצה אישור ניהול תקין ולפיכך לא תוכל הקבוצה להתקיים. במועדון סיפרו כי מדובר בבעיה ידועה שנוצרה בעקבות האיחוד שנעשה על ידי ראש העירייה צביקה גנדלמן לפני שלוש שנים אז אוחדו הקבוצות הפועל חדרה ומועדון ספורט גבעת אולגה.

בעירייה בחרו אז להצטרף לעמותה שניהלה את הפועל חדרה ולא לפתוח עמותה חדשה וזאת בכדי לא לאבד את המקום בליגה א'. אותה עמותה שניהלה אז את הקבוצה לא עמדה בתקנים של רשם העמותות ובשנים האחרונות מאז האיחוד ובמיוחד בשנה האחרונה דרשו ברשם העמותות מספר רב של מסמכים שמראים כי העמותה החדשה פועלת כראוי ועל פי ההוראות של רשם העמותות, ולא כפי שהיה לפני שלוש שנים. ברשם העמותות טרם שוכנעו כי אכן בוצע השינוי ולכן טרם העבירו את אישור ניהול תקין.

בחדרה סיפרו כי ההודעה ממשרד המשפטים הגיעה כבר אתמול והבוקר נפגשו ראשי המועדון עם מספר עורכי דין שהעבירו המסמכים הדרושים לרשם העמותות. בנוסף בחדרה ציינו כי מדובר בהליך דומה שקרה לפני מספר שנים להפועל אשקלון כאשר עיריית אשקלון לקחה על עצמה את ניהול הקבוצה מהבעלים דאז פרוספר אזגי. גורם בחדרה אמר: "מדובר בהליך ארוך ולצערנו אנחנו נתקלים בהמון בעיות של נציגי העמותה הקודמת, אבל התמיכה של העירייה ומספר עורכי דין שמומחים בנושא צפוי לפתור זאת".

מהפועל חדרה נמסר בתגובה: "במשך החצי השנה האחרונה הפועל חדרה מנהלת מגעים מול רשם העמותות בנוגע לטענות לאי ניהול תקין לכאורה, שכולם נוגעים לעמותה הקודמת שניהלה את הקבוצה. בהתנהלות העמותה הנוכחית אין כל דופי. עורכי הדין שלנו מטפלים בנושא מול רשם העמותות, כאשר חשוב להדגיש כי פירוק כלל לא עומד על הפרק. אנו סמוכים ובטוחים כי נמצא את הנוסחה לפיתרון מוסכם ולקבלת ניהול התקין בהקדם".

הפועל חדרה. העלייה בסכנה (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי