אוחנה וטביב, הסוף: הנתק בהנהלת בית"ר גדול מתמיד

אלי אוחנה, אלי טביב
אלי אוחנה, אלי טביב | ערן לוף

הוויכוח הקולני, המגעים למכירת ורד וסאבו, פרשות מימר, בן זקן, בניון ושכטר, הסחבת במשאים ומתנים והניהול החד צדדי ממיאמי. כל הסיפורים מאחורי הפיצוץ הגדול בבירה. וגם: בית"ר הודיעה ששום שחקן לא יימכר

(גודל טקסט)
המשבר והנתק בין אלי אוחנה ואלי טביב הגיע אמש (שלישי) לנקודת רתיחה, ונדמה שהשניים הגיעו לנקודת אל-חזור ממנה לא יוכלו עוד לשתף פעולה בניהול של בית"ר ירושלים. לפני מספר ימים התנהלה שיחת טלפון סוערת וקולנית בין השניים, ולאחריה היה ברור לאלי אוחנה שהמצב כפי שהוא לא יכול להימשך.


הימים האחרונים היו קשים ביותר עבור אלי אוחנה. יום אחרי יום הוא קרא בתקשורת על שחקנים כאלה ואחרים שמועמדים לקבוצה, על משא ומתן שמתנהל למכירתו של עידן ורד ושיחות כאלה ואחרות הנוגעות למכירתו של הקשר הסלובקי אריק סאבו. אוחנה הבין שטביב למעשה מנהל את כל העניינים ממקום מושבו במיאמי מבלי לשתף אף גורם במועדון, כולל לא את אוחנה עצמו, או את המאמן גיא לוזון. "מה הוא חושב לעצמו? שהוא יעשה מה שהוא רוצה ואני אהיה חותמת גומי או אקרא על הכל בדיעבד בתקשורת?", אמר אוחנה לאחד ממקורביו השבוע. אוחנה חש פגוע ואף נבגד בשבועות האחרונים, בעקבות ההתנהלות של טביב בשבועות האחרונים. גם שחקנים רבים במועדון ומספר אנשי צוות נוספים, פשוט מייחלים ליום שטביב יעזוב, כי אף אחד פשוט לא יכול לראות אותו, או להתנהל מולו בשום צורה.


סיפור קטן שממחיש את הלך הדברים בבית"ר נוגע לשני סוכנים, שיש להם שחקנים בבית"ר, שהתקשרו לאחרונה לאוחנה. אחד ביקש לברר בנוגע לעמלות המגיעות לו והשני בדק מה הסטטוס לגבי שחקן שלו שסיים חוזה. שניהם קיבלו "מקלחת קרה" של צעקות מאוחנה שכעס עליהם מאוד ואמר: "אתם מדברים עם טביב כל הזמן על כל דבר, אז גם עכשיו אתם מוזמנים לפנות אליו ולפתור את הבעיות שלכם מולו".


אוחנה.
אוחנה. "מדברים עם טביב כל הזמן, תפנו אליו גם עם הבעיות שלכם" (דני מרון)


חילוקי הדעות בין טביב ואוחנה התנהלו גם בנוגע לאותה מסיבת עיתונאים שקיים טביב לפני קצת יותר מחודש ובה הודיע על עזיבתו לכאורה את המועדון. אוחנה ניסה כבר אז לשכנע את הבעלים שאין צורך בהודעה כזו דרמטית, גם כי ידע בתוך תוכו שטביב לא באמת יילך לשום מקום, בדיוק כפי שבפועל קרה. "מסיבת העיתונאים הזאת רק גרמה נזק גדול יותר והבעירה עוד יותר את מחאות האוהדים", אמר אז אוחנה בשיחות סגורות עם גורמים במועדון.


גורם במועדון אמר אמש: "במקום לעשות מסיבת עיתונאים ולהצהיר הצהרות שאין מאחוריהן שום דבר, אפשר היה למשל מיד עם סיום העונה לסכם עם חן עזרא ולהכריז על מינוי אלישע לוי או גיא לוזון למאמן וכל המחאה היתה נרגעת. אבל טביב כנראה מכור לדרמות ואוהב להיות בכותרות ובמרכז העניינים. הרי בסופו של דבר הוא לא זז אחורה ולא באמת עזב את המועדון. הוא ממשיך בשלו וכרגע זה נראה שהוא פשוט רוצה לפרק את בית"ר ירושלים ושום דבר אחר לא מעניין אותו חוץ מזה".


אוחנה נמצא בקשר רציף עם ראש העיר ניר ברקת בניסיון להביא אנשי עסקים שיכניסו כסף לקופת המועדון, אבל בשל התנהלותו של טביב והעובדה שהוא נשאר למעשה במועדון וממשיך להתנהל כרגיל, אף אחד כולל רוכשים פוטנציאליים לא רוצה להתקרב למועדון וכרגע לא נראה פתרון כלכלי באופק.


טביב. מסיבת העיתונאים לא הועילה ואף החמירה את המצב (דני מרון)
טביב. מסיבת העיתונאים לא הועילה ואף החמירה את המצב (דני מרון)


המתיחות בין אוחנה וטביב החלה כבר במהלך העונה שעברה, בעיקר על רקע ההתערבות הבלתי פוסקת של טביב בהרבה מאוד מקרים, הן בפן הניהולי של המועדון אך בעיקר בפן המקצועי, בו טביב פשוט לא הפסיק להתערב "ולהוריד" החלטות למטה לצוות המקצועי. ההתנהלות מול שרון מימר שפוטר, המשבר סביב היחס ליוסי בניון וכן פרשות סיפסולם של עידן ורד, חן עזרא ואיתי שכטר, היו רק חלק מהנושאים בהם מצא עצמו אוחנה כמעט נלחם בבעלים שמשלם לו את משכורתו, אך ברוב המקרים ללא הועיל.


אוחנה לא אהב את יחסו של הבעלים למאמן בני בן זקן ובעיקר את התנהלותו של טביב ביציע במהלך משחקים, עם כל שליחת הסמסים לאנשי הצוות על הספסל, והפציר בו להפסיק מלהתערב בצורה כל כך בוטה בניהול המשחק וקביעת החילופים. טביב נכנס לא אחת גם לחדר ההלבשה במהלך משחקים למרות האיסור שחל עליו עקב עונש הנבצרות אותו ספג, ונדמה ששום דבר לא עניין אותו. טביב עשה ככל העולה על רוחו ובסופו של דבר, לצד ההשקעה הכספית שנזקפת לזכותו, גרם ללא מעט נזק בהרבה מישורים ונושאים הקשורים למועדון. גם הסחבת במשא ומתן של טביב עם איתי שכטר וחן עזרא פגעה מאוד בבית"ר והתחושה היא שבסופו של דבר, העובדה ששניהם ידעו כבר בסיום העונה שעברה שעתידם במועדון לא מובטח פגעה במאמצי הקבוצה לזכות באליפות ובגביע וחלק מהמשבר בסיום העונה נעוץ גם בכך ששחקנים פשוט לא יכלו לראות יותר את טביב ורק חיכו שהעונה תסתיים.


חן עזרא. הסחבת בשחרורו העמיקה את הקרע (דני רון)
חן עזרא. הסחבת בשחרורו העמיקה את הקרע (דני רון)


אותה סחבת במשא ומתן, שחרורם של עזרא, קלאודמיר ושכטר שהיו גורמי מפתח בהצלחת הקבוצה בעונה שעברה, בתוספת להתנהלות מול המאמנים והדיבורים על מכירתם של ורד וסאבו, העמיקו את הקרע גם בגזרת האוהדים שהעצימו והגבירו לאחרונה את מחאתם מול הבעלים, דבר שבוודאי לא הוסיף שקט ורוגע בגזרת המועדון.


נקודה חשובה אותה צריך לזכור היא שזכויות הניהול עברו בפועל ובאופן משפטי לאלי אוחנה, בשל העונש אותו ספג טביב. למעשה זה אומר שבלי חתימתו של אלי אוחנה, אף שחקן לא יכול להימכר או לעזוב ואוחנה מתכוון לעשות הכל כדי שכך אכן יקרה.


בני בן זקן. טביב ניהל אותו למרות האיסור (דני מרון)
בני בן זקן. טביב ניהל אותו למרות האיסור (דני מרון)


בעוד שבוע אמורה בית"ר להמריא למחנה אימון בהונגריה. היא תקיים שם שלושה משחקי מבחן נגד שלוש יריבות הונגריות: הונבד ומזוקובשד מהליגה הראשונה ואקוויטל מהליגה השנייה. הסגל כרגע נראה בינוני מאוד ובבית"ר מקווים שלמרות המשבר הגדול בין אוחנה וטביב תימצא הדרך להשאיר את הסגל הקיים, מה שאומר להימנע ממכירתם של עידן ורד ואריק סאבו והשארתם במדים הצהובים-שחורים.  


בהקשר הזה, בית"ר ירושלים הודיעה כי סיכמה עם הקשר בן רייכרט והחלוץ אור אינברום. בכך מספר שחקני הרכש של הקבוצה עלה לשישה אחרי קרלוס קוויאר, איתמר ניצן, דין אקפי ומתן פלג. במועדון הודיעו עוד: "בניגוד גמור לפרסומים בגופי התקשורת, שום שחקן לא ישוחרר ו/או יימכר ללא קשר להתקדמות במסגרת האירופית". 
 

רייכרט, 24, רשם העונה שעברה 10 הופעות ליגה במדי הפועל עכו וספג שני כרטיסים אדומים. הוא הגיע בינואר מזולטה וארחם במדיה לא שיחק. בית"ר תהיה התחנה החמישית אחרי רמת השרון, מכבי ת"א, הפועל ת"א ועכו. אינברום, 22, נמכר בקיץ שעבר לגנט והושאל למאריבור במדי שיחק שני משחקי ליגה. בינואר שב לאשדוד ועזר לה לשרוד בליגה עם ארבעה שערים ב-13 משחקים. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי