בכר חתם עד 2022, ברקת: "לוואקמה יש חוזה בהפועל ב"ש"

ברק בכר, אלונה ברקת, שיר צדק, אסי רחמים
ברק בכר, אלונה ברקת, שיר צדק, אסי רחמים | מאיר אבן חיים

האלופה הציגה תלבושות חדשות, המאמן שוב חתם על הארכת חוזה כפי שפורסם לראשונה בספורט1 כבר במארס. הבעלים על צדק: "הוכח עד כמה הוא חזק", הבלם הוסיף: "התגעגעתי, מחכה לשחק". משחקי האימון בפולין ישודרו אצלנו

(גודל טקסט)
בשבוע שעבר הפועל באר שבע החלה את אימונה לקראת עונת 2018/19, שתיפתח מבחינתה כבר בעוד כשלושה שבועות מול פלורה טאלין האסטונית במוקדמות ליגת האלופות, והבוקר המועדון קיים את מסיבת העיתונאים החגיגית לכבוד פתיחת העונה.


אלופת השלוש השנים האחרונות נפרדה אתמול רשמית מאיסק קואנקה שלפי הערכות זכה לפיצוי של כרבע מיליון יורו על התרת חוזהו ומנסה בימים אלו להגיע לסיכום גם עם המגן ההונגרי מיהאי קורהוט על שחרורו, כשעד כה היא צירפה בהעברות חופשיות את שמואל שיימן מהפועל חיפה ואת חן עזרא מבית"ר ירושלים.


תחילה הציגו מאור מליקסון, לואי טאהא, חנן ממן ושיר צדק את התלבושת החדשה לעונה הבאה ולאחר מכן פתחה הבעלים אלונה ברקת את מסיבת העיתונאים ואישרה שברק בכר חתם היום על חוזה עד 2022, כפי שפורסם בספורט1 כבר במארס האחרון: "אנחנו מאושרים ומאוד מעריכים את מה שהוא עושה בהפועל באר שבע. זה כבוד למועדון שלנו שהוא נותן בנו את המון ושאנחנו ממשיכים ביחד".



המדים החדשים של הפועל באר שבע לעומת 2018/19 (מאיר אבן חיים)


ברקת על שיר צדק והמטרות לעונה: "אנחנו שמחים שהוא חוזר, אנחנו צריכים אותו מנטלית ומקצועית. השנה האחרונה הוכיחה כמה הוא חזק. אני גם רוצה להודות למשפחתו על התמיכה בו לכל אורך הדרך. אנחנו ממש שמחים שהוא פה. לגבי המטרות? ברק, תקשיב. אנחנו מאוד רוצים להצליח בליגה, יודעים שמצפה לנו שנה מאתגרת אבל הליגה מאוד חשובה לנו ובהחלט נרצה לזכות באליפות נוספת. הקמפיין האירופי הוא גם חשוב ואנחנו עושים צעדים משנה לשנה ונקווה שגם השנה נטביע את חותמנו והעיקר שנמשיך ליהנות ממה שאנחנו עושים, כי כשנהנים עושים דברים יפים".



המטרות לקמפיין באירופה: "הלוואי שנצליח לתקוע יתד בכל הקמפיינים האירופיים. אנחנו יודעים שהשנה תהיה קשה ומאתגרת, הלוואי שנצליח לעשות את זה. אני יכולה להגיד שמהיכרותי עם הנפשות הפועלות אנחנו נעשה את הכל כדי לעשות את הכי טוב. מקווה שנצליח גם להיות בשלב הבתים של ליגת האלופות, אבל אנחנו עוד רחוקים משם ונתחיל משחק אחרי משחק".


הארכת החוזה של בכר לשנתיים נוספות מעבר לשנתיים שהיו בחוזהו הקיים: "אני מאמינה גדולה ביציבות, ואם יש משהו שעובד נהדר אז כדאי להמשיך איתו. החיבור של ברק וצוותו עם הנהלת המועדון הוא נכון וטוב. אנחנו חושבים כמה צעדים קדימה, אז הצענו לו את זה ולשמחתי ולשמחתנו הוא הסכים".


הבעלים התייחסה לפרשת שיר צדק
: "אנחנו בוחנים את עצמנו כל הזמן ויש הפקת לקחים, ברור. הייתה בעיה בייצור וזה קשה לעקוב אחרי דבר כזה".



"מקווה שנתקע יתד באירופה ונהיה בשלב הבתים" (מאיר אבן חיים)


שחקני רכש ועתידו של טוני וואקמה
: "יש לו חוזה בהפועל באר שבע. אני בטוחה שיצטרפו עוד שחקנים ויגיעו אלו שהצוות המקצועי יחשוב שהם מתאימים. לא נמהר להחתים, אנחנו בוחרים בקפידה ורוצים להביא אנשים שיכולים לעזור לנו להגשים את החלומות".


השינוי מהימים שלפני האליפויות:
"הפכנו למקום ששחקנים רוצים להיות בו. עברנו תהליך ואני שמחה על השינוי הזה. אנחנו מנסים להביא שחקנים שמתאימים לדעתנו למועדון, בין אם מדובר בישראלים או זרים".


ברק בכר: "זה לא מובן מאליו להמשיך לשנתיים מעבר לשנתיים שהיו בחוזה. אני מודה לכל האנשים במועדון. מצפה לנו אתגר לא פשוט להמשיך להגשים את החלומות כמו שאלונה אמרת. מהאימונים הראשונים אני רואה רעב וטירוף אצל השחקנים, ראיתי שחקן צעיר בשם מליקסון שמתאמן כמו באימונים הראשונים בקריירה וזה נותן לי את התחושה שיש עם מי לצאת לעונה מאתגרת".



"צעיר בשם מליקסון מתאמן כמו בתחילת הקריירה". בכר אופטימי (מאיר אבן חיים) 



על כך שקשר את גורלו עם ב"ש:
"אלונה דיברה על מטרות ארוכות טווח ולא קצרות, אז אני מאוד מתחבר לענייין של יציבות ושיתוף פעולה. מהרגע הראשון בבאר שבע הרגשתי שזה כמו משפחה ואחרי שלוש שנים אני מרגיש ששיתוף הפעולה הולך ומתעצם. לא רואה את עצמי עובד במקום אחר בשנים הקרובות".


אם הוא חושש מתחושת שובע: "אנחנו תמיד חיוביים ומסתכלים קדימה. אמרתי ואחזור על כך, אני מזהה טירוף ורעב אצל השחקנים. אני רוצה שנמשיך בדרך שיצרנו ביחד בסנכרון מדהים של כולם ולא חוששים מה יהיה אם. בעונה שעברה צלחנו אתגרים שלימדו אותנו המון קדימה, גם אותי כמאמן וגם את המועדון. נעשו טעויות שנצטרך ללמוד מהן, אבל השנה הסתיימה בצורה טובה ומתוקה ולמדנו מכך".


על ג'ון אוגו שמשחק בנבחרת ניגריה במונדיאל
: "אנחנו כולנו מקווים שהוא ישחק שם, הוא מייצג אותנו. הוא שחקן משמעותי ואנחנו נחכה לו".



מחכים לאוגו, לוואקמה יש חוזה. ברקת ובכר (מאיר אבן חיים)


על איסק קואנקה: "הוא שחקן טוב וחשבנו שהוא יכול לעזור לנו. לפעמים לא נוצר חיבור בין קבוצה לשחקן וזה לא הסתדר והוא עזב".


שיר צדק סיים לרצות את עונש ההשעיה ודיבר לראשונה: "מאוד התגעגעתי. עברתי שנה לא פשוטה. אני בא באנרגיות חיוביות ומחכה כבר לעלות לדשא. לא שיחקתי שנה, אבל שמרתי על כושר. כשאתה לא משחק עשרה חודשים אתה יכול לעבור על דברים אחרים. כדורגל לא שוכחים, אני סומך על עצמי ועל המאמן שייתן לי כלים לחזור לעצמי". 


שיר צדק. סיים לרצות את עונש ההשעיה וחוזר רעב מתמיד (מאיר אבן חיים)


אגב, הערב ייערך האימון הרשמי הראשון של הקבוצה לעונה וארגון האוהדים "אולטרא סאות'" הודיע כי החליט להחרים אותו מכיוון ש"עודכנו בנושא מהודעות תקשורת למיניהן וללא הודעה אחת ישירה מטעם המועדון. החלטנו שלא להגיע לאימון הפתיחה כי אין ביכולתנו להיערך לאימון פתיחה שראוי לאלופה. האימון הרשמי שלנו יתקיים אחרי חזרתה של הקבוצה ממחנה האימונים".


הפועל באר שבע כאמור תחל את דרכה במוקדמות ליגת האלופות ב-10/11 ביולי מול היריבה האסטונית ואם תעבור שלב מחכה לה דינמו זאגרב הקרואטית. עוד לפני כן ברק בכר ושחקניו ימריאו למחנה אימונים בפולין ושם יפגשו את קורונה קייליצה (27.6, 19:00, שידור ישיר בספורט2), לך פוזנן (30.6, 19:00, שידור ישיר בספורט1) שסיימה את העונה במקום השלישי, וב-3.7 יערכו הכנה אחרונה לעונה מול פוגון שצ'צין.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי