למרות הודעת בית"ר: התשלום על עסקת סאבו לא הועבר לפאוק

אריק סאבו
אריק סאבו | דני מרון

על אף שבית"ר העבירה בכתב לקבוצה היוונית כי היא מממשת את האופציה על הקשר, הסכום עדיין מתעכב בשל פרשת טביב-אוחנה. הבעלים הודיע שיתנתק לחלוטין, במועדון גיחכו: "הוא עושה מעצמו צחוק פעם אחר פעם"

(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים, שנחתה אמש בהונגריה, תפתח היום (רביעי) את מחנה האימון שלה בן 10 הימים בעיירה טלקי הסמוכה לבודפשט. הקבוצה תקיים שלושה משחקי אימון, כאשר הראשון ביניהם יהיה נגד הונבד ההונגרית בשבת הקרובה. בית"ר יצאה למחנה עם סגל מדולל ומבלי לצרף שחקני רכש נוצצים, כאשר רק שלושה זרים נמצאים כרגע בסגל. עם הקבוצה יצאו הבלם קרלוס קוויאר, הקשר אריק סאבו והחלוץ יאקוב סילבסטר, כאשר ז'אורז'יניו הפצוע ואנטואן קונטה, שנמצא בעיצומו של הליך שיקומי אחרי ניתוח המיניסקוס שעבר, לא נוכחים במחנה. בגזרת הישראלים צורפו עד כה רק אור אינברום, דין אקפי ומתן פלג.

לספורט1 נודע כי למרות שבית"ר הודיעה כי היא מממשת את האופציה על רכישתו של סאבו מפאוק סלוניקי, ואף העבירה על כך הודעה בכתב כמתחייב בחוזה בין הקבוצות, סכום הכסף שנאמד בכ-260 אלף יורו (כמיליון ₪) עבור מימוש הסכם הרכישה טרם הועבר. לראשי בית"ר נותרו עוד ארבעה ימים בלבד להעביר את הכסף, ואם זה לא יקרה עד הראשון ביולי תפוג האופציה לרכישה ולמעשה סאבו, שגם מחזיק בחוזה כבד של כ-250 אלף יורו לעונה, יחזור אוטומטית לשורות הקבוצה היוונית. מחזיק זכויות הניהול אלי אוחנה צפוי לפנות בימים הקרובים לראשי פאוק במטרה לנסות להשיג ארכה לצורך העברת התשלום, שכן נכון לעכשיו אין כסף בקופת המועדון ולא נראה שהבעלים טביב מתכוון להעביר את הסכום הדרוש.

חבל ההצלה להשארת סאבו בקבוצה יכול להגיע ממכירת המגן הגרמני מרסל הייסטר לפרנצווארוש ההונגרית. המגן, שמסרב בכל תוקף לחזור לשורות הצהובים-שחורים ומתעקש לעזוב, טוען כי בידיו הצעה מההונגרים שמוכנים לשלם לדבריו כ-200 אלף יורו עבור כרטיסו והוא דורש שחרור. עד כה לא קיבלה בית"ר שום פנייה רשמית ומסר ברוח זו הועבר לסוכנו של המגן שניתק מגע מאנשי בית"ר.

אריק סאבו. הכסף לא הועבר לפאוק (דני מרון)
אריק סאבו. הכסף לא הועבר לפאוק (דני מרון)

יציאת הקבוצה למחנה האימון בהונגריה מתרחשת בעיצומו של הפיצוץ הגדול ביחסים בין אלי אוחנה ובין הבעלים טביב. למרות הסכסוך בין השניים, החליט אוחנה להמריא למחנה האימון ביום שישי והוא צפוי לשהות שם כשלושה ימים בלבד ולחזור ארצה בתחילת השבוע הבא.

כזכור, הנתק בין אוחנה לבעלים טביב החל על רקע התנהלותו של הבעלים בשבועות האחרונים כאשר בין השאר, ולמרות שהודיע באופן חד משמעי שהוא זז הצידה, הוא התערב בניהול השוטף של הקבוצה, ניהל מגעים ישירים עם סוכנים ושחקנים מבלי לערב או לעדכן את אוחנה והמאמן גיא לוזון וניסה לקדם את עיסקאות המכירה של עידן ורד ואריק סאבו וזאת כמובן בניגוד מוחלט לרצונם של אוחנה ולוזון.

אמש ניסה טביב להחריף עוד יותר את מצב היחסים בינו ובין אוחנה כאשר הודיע באמצעות היועץ המשפטי של המועדון, רוני מוזסון, כי הוא מתנתק לחלוטין מהמועדון ולא מעביר יותר כספים לטובת הקבוצה. טביב אף הוסיף ואמר שלא יגיע למחנה האימון ולא יגיע לאימונים שיהיו עם חזרת הקבוצה ארצה.

טביב במסיבת העיתונאים.
טביב במסיבת העיתונאים. "במה זה שונה ממה שאמר אז?" (דני מרון)

במועדון גיחכו על דברי הבעלים ואמרו: "טביב לא יכול להודיע שהוא מתנתק ולא מתערב, כי הוא הרי נמצא כרגע בנבצרות וכבר הוחלט בשבילו שאסור לו להיות מעורב. זה לא שהוא 'מחליט' להשאיר את הקבוצה בידיים של אוחנה, זה משהו שהוחלט בשבילו כבר בקיץ שעבר. האיש הזה עושה צחוק מעצמו פעם אחרי פעם. גם ככה אף אחד לא מאמין לו. אלי טביב איבד מזמן את האמינות ואף אחד לא לוקח אותו ברצינות. מה חדש בעצם בהצהרה הזאת שלו? במה היא שונה מאותן מילים חסרות תוכן שהוא אמר במסיבת העיתונאים? הרי מצד אחד אסור לו להיות מעורב, אבל מצד שני הוא לא באמת מסוגל להתנתק ולמעשה אין שום דבר חדש או דרמטי במה שאמר".

בלי קשר לדבריו של הבעלים, נפגש אמש אלי אוחנה פעם נוספת עם ראש העיר ניר ברקת. השניים שוחחו שוב על האפשרות שברקת יעזר בגיוס אנשי עסקים שישקיעו בקבוצה, אך כמו בפעמים הקודמות הבהיר ראש העיר שאנשי עסקים רבים נרתעים מלעזור לבית"ר בשל נוכחותו של טביב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי