מוחמד אלאך: לצרף שחקנים זה תהליך ואנחנו עובדים עליו

מו אלאך
מו אלאך | ערן לוף

המנהל הטכני של מכבי חיפה שוחח על השינויים במבנה מחלקת הנוער והתייחס לבוגרים כשדיבר על נושא הרכש: "בישראל כולם רוצים 'עכשיו', אבל חשובה לי איכות על פני מהירות". בוקולי קודם וישמש כאחראי על מאמני הנוער

(גודל טקסט)

מכבי חיפה עורכת בשעה זו מסיבת עיתונאים חגיגית ב"קצף", מתחם מחלקת הנוער, בהשתתפות המנהל הטכני של המועדון מוחמד אלאך כשלצדו מנהל מחלקת הנוער יניב כהן וגוסטבו בוקולי ששימש כסקאוט של המועדון וכעת יזכה לתפקיד משודרג ויהיה האחראי על מאמני מחלקות הנוער.

אלאך פתח את מסיבת העיתונאים ואמר: "יש לנו קבוצה של 27 שחקנים ושחקנים שיצטרפו לקבוצה וינסו להוכיח את עצמם. אנחנו רוצים לראות אותם, אבל כמובן שלא יהיו הרבה שינויים בקבוצה הבוגרת, אמרתי לכם את זה. יהיו שינויים, אבל ניתחנו את הקבוצה ואנחנו יודעים בדיוק מה אנחנו צריכים.

"כשיודעים מה צריכים, מחפשים מועמדים. כאן נוצרת מעט בעיה עם התקשורת, כי אז לדברים יש השפעה אם שחקן יגיע או לא. להשיג שחקנים זה תהליך ואנחנו עובדים עליו עכשיו, זה בטוח. כאן אפסיק לדבר על הקבוצה הבוגרת, כי זו מסיבת עיתונאים בהקשר לנוער. אני יודע שבישראל צריך הכל 'עכשיו, עכשיו, עכשיו', אבל חשובה לי איכות על פני מהירות. כולם עובדים קשה וכשירים ונהיה מוכנים", הוסיף אלאך.


אלאך. "בישראל רוצים 'עכשיו', אך איכות חשובה על פני מהירות" (ערן לוף)

על קבוצת הנוער: "אני מנהל טכני ואתם יכולים לבדוק את זה, בהולנד גם מחלקת הנוער זה חלק מהתפקיד. מה שאהבתי במכבי חיפה ולימדו אותי זה שלמועדון גדול עם היסטוריה מפוארת יש מחויבות לדאוג גם לעתיד. אנחנו הקבוצה הכי גדולה בישראל וחשוב שנפתח את דור העתיד. ראיתי בחודשים האחרונים את יניב יותר מאשר את אשתי וניתחנו יחד את המחלקה הצעירה, כי רציתי לדעת מה קורה, מה אנחנו עושים ולדעת איך מתקדמים ובונים את העתיד. המטרה שלנו להיות האקדמיה הכי טובה בישראל. מתי זה קורה? כשאתה מעלה שחקנים לקבוצה הבוגרת וכשהם משחקים כדורגל מקצועני. חלקם מבלים כאן 8-9-10 שנים והילדים שלנו זקוקים לטוב ביותר".

מנהל מחלקת הנוער יניב כהן הודה תחילה לשמוליק חנין שעזב את מחלקת הנוער ואמר: "מחלקת הנוער של מכבי חיפה הייתה אחת המחלקות המפוארות בארץ בככדורגל ישראלי, כעת אנחנו רוצים לעלות מדרגה ולהיות קרובים לאירופה כדי שהכדורגלן שיצמח מכאן יגיע לקבוצה הבוגרת טוב יותר ומוכן יותר. יעבדו כאן עשרה אנשים במשרה מלאה, ביניהם אני, בוקולי, אריק בנאדו וניר דוידוביץ' מאמן השוערים. כולנו נבנה את המעטפת. אחד הדברים החשובים שלנו וזו הבעיה המרכזית היא לפתח את השחקנים ועל זה יילך כל הפוקוס. היום מאמן אחד לא יכול לתת מענה הולם ל-20 ילדים, ולכן על כל קבוצת גיל יהיו חמישה או שישה אנשי מקצוע חוץ מתחום הכדורגל".


אלאך וכהן. "יכולים לתקן את חלקת האלוהים הקטנה שלנו" (ערן לוף)

עוד סיפר כהן: "לפני כחודש וחצי נשלחנו אני ובוקולי להולנד כדי לראות המודל. מה שמדהים שם הוא שיש הכרה של המדינה בכדורגלנים שעומדים בקריטריונים שנקבעו על פי הממשלה. משרד החינוך מממן הגעה של מורים לאקדמיה כדי שילמדו אותם את אשר הפסידו. הצעירים יותר מתאמנים בבוקר והמורים נשארים ללמד אותם עד הערב. לא באנו לתקן את התרבות הישראלית, אבל אנחנו כן יכולים לתקן את חלקת האלוהים הקטנה שלנו. הכל ייעשה ביוזמה עם ההורים ובתי הספר. הניצחון לא יעניין אותנו בהכרח, אלא דברים שקשורים לשחקן באופן אישי. אני מרשה לעצמי להגיד שתוך שנה או שנתיים נראה שחקנים ברוטציה, בטווח יותר ארוך אני רוצה ששחקני הנוער יעזרו לקבוצה הבוגרת להצליח ושנמכור אותם לאירופה כדי להחזיק את ההשקעה".

אלאך נשאל על הכדורגלן הישראלי ואמר: "אני אוהב את השחקן הישראלי, ראיתי שחקנים טובים. זה תלוי בנו אם נצליח לצמצם את הפערים מהבוגרים. מבטיח שכל שחקן צעיר יקבל את מה שהוא צריך כדי להפיק תוצאות מקסימליות. אנחנו מגדלים את השחקנים, הם הילדים שלנו, אבל הבעיה היא שישראל לא מבינה שצריך להשקיע והמון במחלקות צעירות. זו הבעיה, לא המנטליות של השחקן כי בזה אנחנו יכולים לטפל".


בוקולי לצד אלאך. זכה לשדרוג (ערן לוף)

אלאך המשיך וירה: "אם כולנו ביחד נחשוב שהעתיד של הכדורגל ישראלי חשוב, אז כולנו צריכים לומר עכשיו שיש את החובה להשקיע. זה לא הגיוני שמכבי חיפה, הפועל באר שבע, מכבי תל אביב או כל מועדון אחר ישקיע לבדן – צריך שיהיו 14 מחלקות נוער. האחריות שלי לצד הצוות שלי הוא לעשות את הכי טוב בשביל השחקנים שלנו, אבל זה המסר שלי לישראל. זה מה שצריך לעשות בישראל. למה נבחרות כמו איסלנד -שדומות לישראל בגודלן – הרבה יותר טובות מישראל? צריך לפקוח את העיניים ולשנות משהו".


אם הוא כאן לטוח ארוך:
"אנחנו מועדון צמרת, מועדון גדול, ושני הצדדים צריכים להרגיש בנוח כדי להמשיך קדימה. אני כאן כדי להתעסק בקבוצה הבוגרת וגם במחלקות הצעירות, לכן יש לצדי אנשים נוספים. אני צריך להוכיח את עצמי, המועדון צריך להוכיח את עצמו, אם זה יהיה טוב אז נמשיך ביחד ואם לא אז לא. אנחנו נראה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי