הפועל באר שבע הודיעה: יאניס אנסטיס סיכם לשלוש שנים

יאניס אנסטיס
יאניס אנסטיס | AFP

האלופה אישרה כי תצרף את השוער, שנפרד מא.א.ק אתונה ועבר בדיקות. גורמים ביוון לספורט1: "הוא גמיש ובעל משחק רגל טוב. הגיע לישראל בגלל ליגת האלופות". לפני כן הודיע כץ: העסקה לצירוף שטקוס נפלה, הופתעתי

(גודל טקסט)
עכשיו זה רשמי. זמן קצר לאחר שבעלי הפועל חיפה יואב כץ הודיע כי עסקת רכישת ארנסטס שטקוס נפלה, הודיעה האלופה על סיכום לשלוש השנים הבאות עם השוער היווני בן ה-27 יאניס אנסטיס, ששוחרר העונה מאלופת יוון א.א.ק אתונה בשורותיה מיעט לשחק העונה. שטקוס בן ה-33 כבר עבר בדיקות רפואיות בבירת הנגב והעסקה סוכמה בין ראשי המועדונים, אולם הליטאי אמור להישאר בכרמל בהתאם לחוזהו עד העונה הבאה.


באשר לאנסטיס בן ה-27, המתנשא לגובה של 1.98 מטרים, הוא סיים את חוזהו בתחילת השבוע בשורות אלופת יוון אחרי שמיעט לשחק בעונה האחרונה, רשם רק 10 הופעות ליגה, שתיים במוקדמות ליגת האלופות ושבע בליגה האירופית כולל שלב המוקדמות. הוא החל את הקריירה המקצוענית בפאניוניוס, במדיה שיחק בנוער, וביולי 2014 נרכש על ידי א.א.ק.  



עיתונאי בכיר בכדורגל היווני סיפרו לספורט1: "יאניס דחה פעמיים הצעות להאריך את חוזהו באתונה. הוא שוער גבוה מאוד, אך למרות זאת אחד המאפיינים שלו הוא גמישות. בנוסף, יש לו משחק רגל מרשים והוא עובד קשה בשביל להשתפר, אבל נוטה לעשות טעויות קריטיות. למה הוא בחר בישראל? ההנחה היא שהסיבה היא ליגת האלופות, הוא רוצה לשחק בבמה הגדולה הזו ומשם לקפוץ לליגה חזקה יותר. הוא עשה צעד טוב כשבחר להגיע לישראל. הסוכן שלו מאנגליה והוא ניסה לשדך אותו בעבר למספר קבוצות פרמייר-ליג".


בעונותיו הראשונות בפאניוניוס רשם רק 17 משחקי ליגה ובא.א.ק אתונה 50 משחקי ליגה בארבע עונות. למעשה הוא לא שיחק מסוף נובמבר, אך בליגה האירופית שותף בין השאר שיחק נגד מילאן ופעמיים שמר על שער נקי, כמו גם נגד קלאב ברוז'. בראיון ביוון אמר אז: "אני רוצה לשחק בחו"ל. החלום שלי הוא להגיע יום אחד לליברפול". במהלך העונה האחרונה הוא הוזכר גם כמועמד לאנגליות קריסטל פאלאס, סטוק, ברייטון ולאולימפיאקוס היוונית, אחרי שדחה פעמיים הצעה להאריך חוזה. לנבחרת יוון הוא זומן ב-2017, אך לא שותף מעולם.

Olympiacos to make move for AEK goalkeeper Giannis Anestis https://t.co/0t9ZTQ3Unh

— Sport Like (@sportlikegr) April 28, 2018

כאמור בעלי הפועל חיפה יואב כץ הודיע זמן קצר לפני כן: "קמתי בבוקר וקיבלתי הודעה מבאר שבע שהם יורדים מהעסקה, כנראה שהם הולכים על שוער זר אחר. הופתעתי מההתנהלות כי מבחינתי אתמול הכל היה סגור, אנחנו ממשיכים קדימה ואני שמח ששטקוס נשאר אצלנו".


ראשי האלופה קיוו כי כבר הבוקר יזכו לחתימה רשמית של ראשי הפועל חיפה כדי להודיע על החתמתו של שטקוס ואף לרשום אותו למשחקי המוקדמות בליגת האלופות, אלא שבבאר שבע הופתעו מכך שכץ שלח להם מסר כי חלק מהסעיפים בחוזה אינם מקובלים עליו ולכן הוא טרם חתם. בבירת הנגב לא אהבו את ההתנהלות של בעלי חיפה וחששו כי הסערה סביב העסקה ביממה האחרונה תגרום לבעלי חיפה לקחת צעד אחורה במהלך – ייתכן שזו הסיבה לכך שבחרו לצרף שוער אחר. שטקוס עצמו הגיע הבוקר לאימון הפועל חיפה ולאחר אימון כושר ירד לחדר ההלבשה. בסביבתו של שטקוס סיפרו כי הוא יודע שהוא נמצא בדרכו לאלופה, אבל טרם הגיעה החתימה הרשמית בעסקה ושהכל פתוח.



שטקוס. יישאר בהפועל חיפה בסופו של דבר (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי