ברקת: יוצרים פה שיתוף פעולה למשך עשור קדימה

אלונה ברקת, מיגל אנחל חיל, עידן עופר
אלונה ברקת, מיגל אנחל חיל, עידן עופר | דני מרון

הפועל באר שבע ואתלטיקו מדריד הודיעו על ההסכם במחלקות הנוער במסיבת עיתונאים: "מקווה שגם העירייה תירתם". עידן עופר: "המונדיאל מוכיח שכדורגל מחבר בין אנשים". חיל: "רוצים שילדים מב"ש יהיו באתלטיקו"

(גודל טקסט)
הפועל באר שבע עורכת בשעה זו באצטדיון טוטו טרנר מסיבת עיתונאים משותפת עם אתלטיקו מדריד, בנוגע לשיתוף פעולה של שני המועדונים במחלקות הנוער, בנוכחות הנשיאה אלונה ברקת, מנכ"ל אתלטיקו מדריד, מיגל אנחל חיל, ועידן עופר, שמחזיק ב-32 אחוזים ממניות הקבוצה הספרדית.


עידן עופר: "מיד אחרי ההצטרפות שלי לאתלטיקו חשבתי איך אפשר להפוך את העניין לתועלת גם לכדורגל הישראלי, ומכאן הגענו של הקמת אקדמיה לילדים ונוער יהודים וערבים כאחד פה בישראל. אנחנו מקווים שנוכל להביא את הניסיון והידע של ספרד שהקימה כדורגלנים וקבוצות מפוארות ונוכל להתחיל את התהליך הזה פה בישראל הפעם הראשונה. אני מקווה שזה יביא להקמת עוד אקדמיות בישראל. לי במיוחד הנגב חשוב מבחינת פיתוח ומבחינת עסקים ותודות לעיריית באר שבע וראש העיר אנחנו נמצאים פה היום. כמובן אלונה, שאם לא היית פה כנראה שגם אני לא. מה שעשית בעיר ובקבוצה הזאת בלתי נתפס ואני שמח להיות שותף לדרך שלך".


"המונדיאל שאנחנו חווים עכשיו הוא עוד הוכחה שהכדורגל הוא חיבור בין תרבויות, עמים, ואנשים. הכדורגל הוא דת ואני חושב שאנחנו חווים פה חוויה בלתי רגילה. אני מקווה שיזכרו את היום הזה כיום בו ישראל עולה לרמה אחרת של כדורגל בזכותה נגיע גם אנחנו למונדיאל. המונדיאל מוכיח שגם מדינות קטנות יכולות להגיע רחוק. האקדמיה שנקים פה תעניק לנוער כלים מקצועיים וחינוכיים שיכשירו אותם ככדורגלנים ובני אדם בעלי יכולת להצליח בכדורגל ובחיים".


עידן עופר.
עידן עופר. "הכדורגל הוא חיבור בין תרבויות, עמים ואנשים" (דני מרון)


"כמו שאתם יודעים, אתלטיקו מפעילה את האקדמיה הכי טובה בספרד. היא גידלה שחקנים כמו טורס, דה חאה, קוקה וסאול. מקווה להמשיך לסייע כספית עם הפרוייקט גם בשנים הבאות. שיתוף הפעולה הוא בין אתלטיקו לב"ש, אבל יש גם תרומה כספית שלי שמסייעת לכל הפרויקט הזה לקרות. אני מקווה שאתלטיקו וב"ש ייפגשו באליפות אירופה".


אלונה ברקת: "כינסנו אתכם היום כדי להכריז על הקמתה של האקדמיה לכדורגל "הפועל אתלטיקו באר שבע". אחרי יותר מעשור אנחנו מבינים שצריך לחשוב, לתכנן ולפעול בצורה אסטרטגית הן בהיבט המקצועי, הקהילתי והכלכלי. הבנו זאת בעבר ומה שהשתנה זו היכולת לעשות זאת עם מועדון מפואר. החלטנו לבצע קפיצת מדרגה במחלקת הנוער ומה יכול להיות טוב יותר מלעשות זאת עם אתלטיקו מדריד. אני רוצה להודות לעידן עופר על תרומתו לבאר שבע ולדרום ועל שיזם את החיבור הזה".


ברקת. שיתוף םעולה עם אחד המועדונים הגדולים באירופה
ברקת. שיתוף פעולה עם אחד המועדונים הגדולים באירופה" (דני מרון)


"המועדון ידוע כחממת גידול מהגבוהים ביותר. אנו יוצרים פה למשך עשור קדימה שיתוף פעולה עם אחד המועדונים הגדולים באירופה. לקבל מחמישה מאמנים שיגורו פה בב"ש ערכים ומקצוענות. צניעות, עבודה קשה וחיבור לקהילה מזוהים עם המועדונים שלנו. אנחנו רוצים לתת לכל ילד במחלקת הנוער הזדמנות להצטרף לא רק לקבוצה שלנו אלא גם לאתלטיקו והם יקבלו הזדמנות להרשים את אחד המועדונים הטובים באירופה. חשוב לי לציין שהאקדמיה פתוחה לכל אחד בישראל ולכל הדתות. אנחנו רק זורעים את הזרעים ועד שהפירות יבשילו ייקח זמן אבל אני מושכנעת שהם יהיו טובים".


האם נראה יותר מתקנים: "אין ספק שזאת נקודה חשובה ואנחנו מאוד מקווים שגם העירייה תירתם ושכולם יבינו שבפרוייקט הזה הושקע הרבה ואנחנו מאוד רוצים שיצליח ומתקנים הם דבר חשוב".


איך השת"פ יעבוד: "חמישה מאמנים יגורו פה. נקבל ידע ושיטות אימון, את כל המתודה".


מנכ"ל אתלטיקו מיגל אנחל חיל: "רוצה להודות לעידן עופר כי הוא נכנס לפרויקט עם אתלטיקו כשותף אסטרטגי חשוב. רוצה להודות לאלונה שיש לה הרבה ערכים משותפים איתנו ועל הנתינה שלה. הניסיון שלנו ושלה בספרד יוביל לשיתוף פעולה עתידי. נפתח ילדים כבני אדם וכדורגלנים. היינו רוצים שילדים מב"ש יהיו באתלטיקו מדריד. האקדמיה בספרד כוללת 1,500 בנים ו-300 בנות וזה נותן לנו ניסיון להכשיר לאורך זמן. אחת המטרות היא להקנות את הערכים של הספורט דרך האקדמיה. יש כאלה שמגיעים לקבוצה הבוגרת ויש כאלה שלא, אבל צריך להקנות ערכים של צניעות ותחרותיות. האקדמיה פתוחה לכל הדתות, התרבויות והלאומים, זו המטרה שלנו. יש לנו ילדים סינים, בודהיסטים ומאפריקה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי