איינבינדר: נתמודד על כל תואר אפשרי, כולל אליפות רביעית

דן איינבינדר
דן איינבינדר | לירון מולדובן

ההדחה מאירופה? "לא נעים", עזיבת וואקמה? "הסתדרנו בלעדיו תקופה ארוכה", צלחת רביעית? "זה באמת יהיה ציון דרך לכולם". הקשר פותח את עונתו השנייה בב"ש ומבטיח: "נחזור להיות קבוצה מרתיעה". ראיון פתיחת עונה

(גודל טקסט)

בעולם אוטופי, הפועל ב"ש הייתה חוזרת היום משווייץ אחרי המפגש הראשון מול יאנג בויז בפלייאוף הצ'מפיונס, משחקה מול קריית שמונה במחזור הראשון היה נדחה ואת דן איינבינדר היינו תופסים בטרקלין דן. אלא שבמציאות המכבידה, ב"ש נפרדה מהיבשת מוקדם מהצפוי, ובמקום להרגיל את האוזניים לנעימת ליגת האלופות, איינבינדר וחבריו משתדלים להתגבר על החריקות במשחק ההגנה הקבוצתי. אירופה מתה, תחי ליגת ג'פניקה.

טוני וואקמה סופר את הכסף בטורקיה, ובלעדיו יהיה קשה לספור אליפות אדומה רביעית ברציפות. בינתיים מתקדמת האלופה לקראת האירוח בצפון במוצ"ש. מתחילים מבראשית, הופכים דף ואפילו מתרגשים. "יש לי פרפרים בבטן", מודה איינבינדר בראיון לספורט1, "ככה זה אצל כל שחקן כשפותחים עונה חדשה. יש התרגשות. כיף להתחיל הכול מחדש, במיוחד אחרי שלקחנו אליפות. כאחד שהיה בקריית שמונה אני יודע שקשה לשחק שם. לא מדובר רק במשחק פתיחת עונה, אלא גם באתגר מאוד רציני מול יריבה חזקה".

יציאתה של הפועל ב"ש מהלופ האירופי נידונה בהרחבה ונטחנה עד דק, אבל לא אלמן ישראל. בנק המטרות התעדכן, ובמתחם טרנר עובדים על שיפור התיאבון. "מבחינתי אין שום שובע, אני מאוד רעב להצליח", מוסיף איינבינדר, "ברמה הקבוצתית כולנו תחרותיים, ובשביל זה מתעוררים כל בוקר. תחושת שובע תהיה בסוף הקריירה, וגם אז לא בטוח. תמיד ארצה להמשיך לשחק, כי אני אוהב את המקצוע".


רעב להצליח. דן איינבינדר (אודי ציטיאט)

הקשר שהגיע בעונה שעברה מבית"ר ירושלים הצליח בעונתו הראשונה בטרנר להניף את צלחת האליפות. בשלבים המכריעים של העונה עלה ברגליו לבסס את מעמדו בהרכב, כשהוא דוחק הצידה את מהראן ראדי, שסיים בתום העונה את דרכו בבירת הנגב. "באתי לבאר שבע עם היכולות המנהיגותיות שלי כדי לעזור לקבוצה", אומר הקשר, "תמיד ידעתי לתת מעצמי. זה משהו שעשיתי בעונה שעברה, ואני מקווה לעשות גם בעונה הקרובה".

איינבינדר הוא סוג של שובר גלים אנושי. קשר נסוג שמתמחה במסירות מחוף לחוף. פעולותיו ההתקפיות יוצרות לעיתים את הרושם שמדובר בקשר 50/50. קליטתו המוצלחת, מקצועית וחברתית, וקשריו הטובים עם ברק בכר שיפרו את איכות החיים שלו הרחק מירושלים. חגיגות האליפות השתלבו אצלו בצעידה אל מתחת לחופה, ועם שבירת הכוס קיווה הקהל הקדוש לנפץ גם את תקרת הזכוכית של ליגת האלופות.

"המעבר מחגיגות האליפות לתחושת האכזבה אחרי ההדחה מאירופה לא היה חד מדי", טוען החתן הטרי, "אנחנו דווקא יכולים לקחת את זה לכיוון החיובי. סיימנו באירופה ולא עברנו הלאה? פירוש הדבר שאנחנו צריכים להיות יותר טובים בפעם הבאה שנגיע לשם".

איך האווירה בקבוצה אחרי ההדחה?
"אף פעם לא כיף להפסיד. לא במשחק אימון ולא במוקדמות ליגת האלופות. היה ונגמר, מסתכלים קדימה. זו המציאות, ונצטרך להתמודד איתה".


אנסטיס ו-וואקמה אחרי מופע האימים בקוראטיה. "זה לא היה נעים" (אודי ציטיאט)

אחרי ספיגת החמישייה בזאגרב הופנו טענות לשוער היווני יאניס אנסטיס, אולי הייתה טעות לשחרר את גיא חיימוב?
"אלה דברים שהצוותים המקצועיים והניהוליים שלנו התעסקו בהם. אין זה מתפקידי להתייחס להחלטות כאלה ואחרות. זה לא היה נעים, אבל צריך להמשיך הלאה".

אתם הולכים על הדאבל?
"אנחנו הולכים על כל תואר אפשרי, על האליפות ועל הגביע. בכל פעם אנחנו מאתגרים את עצמנו מחדש. לא קל לזכות באליפות ראשונה אחרי 40 שנה ובטח לא באליפות רביעית ברציפות. גם הגביע זה משהו שלא קרה המון זמן, אפילו לא בשנים הטובות שבהן זכינו באליפויות רצופות".

אז מה עושים?
"נחזור לשגרה, לחיים משבוע לשבוע, ממשחק למשחק. הפסדנו את אירופה, אבל יש אליפות וגביע שנלך עליהם כאמור בכל הכוח".


"מגיע לבעלת הבית לשמוח" (דני מרון)

המחצית הראשונה נגד זאגרב והשנייה נגד ניקוסיה היו מדהימות, מה מקשה עליכם לשמור על אחידות בין המחציות במשחקים?
"בגדול, תמיד עדיף להסתכל על הדברים הטובים, כמו המחציות הטובות נגד הקרואטים והקפריסאים. נחפש את המתכון שיעזור לנו לשחק 90 דקות בצורה יותר שלמה ואיכותית. כבר במשחק הקרוב ננסה להראות שאנחנו בדרך הנכונה".

עברתם שינויים משמעותיים בסגל. איך מתמודדים עם העזיבה של וואקמה?
"שחקנים טובים מתקדמים הלאה. טוני היה פקטור מרכזי בשנים האחרונות, אבל בעונה שעברה הוא היה פצוע, והאמת היא שתקופה ארוכה הסתדרנו בלעדיו".

זכייה באליפות רביעית ברציפות תהפוך אתכם לקבוצה הישראלית הטובה בכל הזמנים?
"זה יהיה באמת ציון דרך לכולם. אנחנו רוצים להיות הכי טובים, ואם יגידו בכל הזמנים – עוד יותר טוב. בעבודה קשה ובתמיכת הקהל המדהים שלנו, שאנחנו לא יכולים בלעדיו, נחזור להיות ב"ש המרתיעה והטובה".

איך לדעתך יראה המאבק על האליפות בעונה הבאה?
"מכבי ת"א נשארה קבוצה חזקה שתתמודד איתנו על כל התארים, ונראה שהולך לקרות משהו טוב בבית"ר עם הבעלים החדש".

אפרופו, מה תאחל למשה חוגג ולבית"ר המתחדשת?
"אני לא מכיר את חוגג באופן אישי, אבל אני בטוח שהוא יזרים דם חדש למערכת. הוא בהחלט יכול לעזור להם. מבורך בעיניי שיש אנשים שמשקיעים כסף בכדורגל שלנו. הייתי מציע לו לדאוג למחלקת הנוער בבית וגן, מקום שבו גדלתי וממנו באתי".


"מבורך שיש אנשים שמשקיעים כסף". איינבינדר על חוגג (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי