איביץ': "מצבו של עטר השתפר". ייני: "אני מרגיש מוערך"

אלירן עטר
אלירן עטר | דני מרון

אחרי ההפסד בנורבגיה, מכבי ת"א סיימה להתכונן למכבי חיפה (ראשון, 21:00) והשניים דיברו במסע"ת. דור פרץ צפוי לשוב להרכב, הסרבי יבצע שינויים בהגנה. וגם: אימון מלא לחלוץ, סקאוט מאנגליה יצפה בקיארטנסון

(גודל טקסט)
שחקני מכבי תל אביב שבו מנורבגיה לאחר ההפסד 3:1 לסארפסבורג במשחק הפלייאוף במוקדמות הליגה האירופית והערב הקבוצה קיימה את מסיבת העיתונאים המסורתית לקראת המחזור הראשון בליגת העל מחר באצטדיון בנתניה נגד מכבי חיפה (ראשון ב-21:00).


הקפטן שרן ייני התייצב לצד ולדימיר איביץ' ופתח את דבריו: "הבקענו עד עכשיו שערים במשחקים אחרים. אתם מקשרים בין שני משחקים שלא קשורים אחד לשני. יהיה משחק קשה מול קבוצה טובה והנקודות חשובות לשני הצדדים. אנחנו מוכנים למשחק".


על כך שהוא אינו שחקן הרכב: "אני זמין עבור המועדון וכשירצו להשתמש בי, ישתמשו. אני מרגיש מוערך על ידי המועדון, המאמן והחברים לקבוצה. כל שחקן רוצה לשחק, אבל אני שייך למועדון וזה לגיטימי שאחרים משחקים ומשיגים את התוצאות. כשאקבל את הצ'אנס ארצה לקחת אותו ועד אז אני מקבל הכל בהבנה".

 

מקבל הכל בהבנה. שרן ייני (אודי ציטיאט)
 
 

על מכבי חיפה לאחר ההפסד בנורבגיה: "אנחנו מקצוענים וכבר הגענו בעבר למשחקים במצב רוח טוב או פחות טוב. נגיע מוכנים למשחק. לא ראיתי את מכבי חיפה משחקים משחק שלם, כן ראינו קטעים. גם בעונות פחות טובות שלהם זו הייתה קבוצה מסוכנת". אם לדעתו הקבוצה התחזקה הקיץ: "יש לנו קבוצה חזקה ואני לא בא להשוות לשנים עברו. היו כל מני עונות שהתחלנו לא טוב וסיימנו טוב או להפך, קשה לצפות עונה מראש. יש לו צוות שעובד טוב וקשוח ואני סומך על הקבוצה".



המאמן ולדימיר איביץ' אמר: "אני יודע שזו אחת הקבוצות בישראל. מחר מתחילה העונה ואנחנו נכנסים למסגרת שלישית. אנחנו מכירים אותם ואנחנו מתכוננים לשחק עם ההרכב הטוב ביותר כדי לנצח". על כך שיש  לורק שלושה ימי הכנה: "אנחנו קבוצה מקצוענית ואלו החיים, עלינו להיות מוכנים ויש לנו שחקנים רבים שיכולים לשחק".


 

המשחק בנורבגיה: "זה היה ההפסד הראשון שלנו ואני לא מרוצה מהתוצאה, אבל נצטרך להיערך בהתאם למשחק. אנחנו חושבים רק על מחר". כשירותו של אלירן עטר: "נראה באימון. יש לו בעיה קטנה, אבל מצבו השתפר".




חושב רק על מחר. איביץ' במסיבת העיתונאים (אודי ציטיאט)


בתוך כך, שחקנים בקבוצה דחו את האמירות שהם מתרכזים בימים האחרונים בעלייה לשלב הבתים ופחות במחזור הפתיחה נגד הירוקים, כי בליגה אפשר לתקן. במכבי תל אביב אמרו: "המשחק נגד מכבי חיפה הוא יוקרתי וחשוב עבור האוהדים והקבוצה ואין כוונה להוריד מהחשיבות של המחזור הראשון, כי כבר במחזור הבא יש משחק חוץ נגד הפועל באר שבע ואין כוונה לפתוח עונה במרדף אחרי הליגה. אף אחד לא עושה הפרדה בפתיחת העונה בין אירופה לליגת העל".


הקבוצה מודעת לעומס המשחקים שהתחיל בגביע הטוטו, אירופה וליגת העל והסגל הרחב אמור לתת מענה מתוכנן למשחקים הקרובים כשהמאמן ולאדן איביץ' הבהיר שלמכבי תל אביב יש סגל אחד ולא שתי קבוצות של א' ו-ב'. ההרכב למשחק מחר יעבור שינוי מהמשחק המאכזב בנורבגיה. ההגנה צפויה לעבור רענון וצפויים בה לפחות שני שינויים, כששחקנים כמו שחר פיבן, מאור קנדיל ויונתן כהן מועמדים להחליף את אלי דסה, איתן טיבי ואנריק סבוריט שאינם מצליחים להתחבר ולשדרג את יכולתם לצד ז'איר אמאדור – שככל הנראה יוחלף על ידי שרן ייני כדי לזכות בדקות מנוחה. הצוות המקצועי חש שאין את התיאום המתבקש גם עם השוער פרדראג ראיקוביץ'.


להרכב יחזור דור פרץ כשעל שני המקומות הנוספים בקישור מתמודדים אייל גולסה, אבי ריקן, שרן ייני ורוסלן ברסקי. ההמתנה הגדולה היא להחלטה הרפואית בנושא אלירן עטר, שנעדר מהמשחק בנורבגיה בשל המשך טיפול בפציעה בברך והכאבים המלווים אותו באימונים ובמשחקים. בקבוצה מקווים שהחלוץ שנמצא בכושר הבקעה מצוין יהיה בריא, ולא רוצים שישחק עם כאבים וללא פתרון רפואי לפציעה.  הערב החלוץ ערך אימון מלא וגורם במועדון הבהיר: "אלירן עטר הוא שחקן המפתח שלנו כרגע בחלק הקדמי ואם הוא יהיה כשיר, המערך יותאם אליו".


אחת האפשרויות היא שעטר יקבל מנוחה עד הגומלין נגד סארפסבורג, כשלהחלטה יהיו שותפים השחקן, הצוות הרפואי ואיביץ'. אם המאמן הסרבי יחליט להציב את יונתן כהן בכנף שמאל, התלבטות היא אם לתת לחלוץ הרכש הניגרי צ'יקו אופואדו את המקום באגף ימין ולהעביר את עומר אצילי למרכז או לתת לדור מיכה לשחק מאחורי החלוצים. כזכור, כהן היה מאוד יעיל בדרבי נגד הפועל תל אביב והוסיף מהירות. בנוסף, מסתמן שאיתי שכטר יחליף את ארון שוינפלד, כשגם וידאר קיארטנסון, לו רקורד כיבושים מרשים נגד מכבי חיפה, עשוי למצוא את מקומו בהרכב גם לנוכח העובדה שסקאוט אנגלי נכח באימון המסכם ויגיע גם מחר לאצטדיון בנתניה כדי לצפות באיסלנדי.



ערך אימון מלא ועשוי לשחק. אלירן עטר (דני מרון)


הרכב משוער:
פרדראג ראיקוביץ', מאור קנדיל (אלי דסה), שרן ייני, איתן טיבי, אנריק סבוריט, דור פרץ, אבי ריקן (איל גולסה), דור מיכה, עומר אצילי, איתי שכטר, וידאר קיארטנסון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי