צפו בתקציר: 0:2 למכבי תל אביב על מכבי חיפה במחזור הפתיחה

איתי שכטר
איתי שכטר | דני מרון

הצהובים התקשו עד לכניסתו של מיכה, שבבישול גאוני בדקה ה-66 מצא את שכטר שבשער הבכורה שלו בקבוצה העלה את קבוצתו ליתרון. דור פרץ הכפיל בנגיחה (76), קראמר הורחק בדקה ה-66 אחרי דין ודברים עם אדלר השופט

(גודל טקסט)

בתקופה האחרונה, כמו כל קיץ בשבע השנים האחרונות, שוב נשמעו במכבי חיפה קולות של שינוי, שאולי הפעם זה ילך. אלא שהערב (ראשון) הירוקים שוב קיבלו תזכורת מהיריבה המרה שעוד דרך ארוכה לפניהם, כשהפסידו 2:0 למכבי תל אביב בנתניה במסגרת מחזור הפתיחה של הליגה.

במחצית הראשונה בהתמודדות, המשחק התאפיין בשליטה צהובה בכדור, אך דווקא הירוקים היו אלו שהגיעו למצבים המסוכנים וכמעט עלו ליתרון. בדקה ה-21, שלומי אזולאי, המוציא לפועל העיקרי של חיפה במרכז המגרש, ניצל טעות של ז'ואן אמאדור והפציץ כדור מהאוויר שהרעיד את המשקוף. כעבור שבע דקות, אותו אמאדור גם סיים את חלקו במשחק אחרי היתקלות עם גיא חיימוב בכדור גובה, בשלה נפגעו בכתפו והוחלף על ידי איתן טיבי. 

הירוקים המשיכו להסתגר ולצאת מהר קדימה. ניקיטה רוקאביצה חטף לדור פרץ במרכז המגרש ובעט כדור אותו ראיקוביץ' הדף. מוחמד עוואד עט על הריבאונד, מצא שוב את רוקאביצה שבעט כדור מדויק שהורחק בשנייה האחרונה על ידי שירן ייני. 

בתחילת המחצית השנייה היוצרות במשחק התהפכו. שחקני מכבי חיפה קיבלו ביטחון והחלו להניע כדור בצורה טובה, בעוד הצהובים לא הצליחו לאיים על שערם של הירוקים. המומנטום התהפך שוב בדקה ה-62, אז דור מיכה החליף את אבי ריקן. לקשר היצרתי לקח ארבע דקות בלבד להקפיץ כדור אומנותי לאיתי שכטר, שניצל סגירה רעה מאוד של ריינן המחליף והכניע את חיימוב בסיומת מצויינת. שער בכורה של איתי שכטר במדים הצהובים.


שכטר חוגג את השער (דני מרון)


 

כמאמר המשפט, הצרות הגיעו לחיפה בצרורות ומספר שניות אחרי ספיגת השער החלוץ המרכזי של רוטן, מיכל קראמר, הורחק בצהוב שני אחרי דין ודברים עם השופט זיו אדלר והשאיר את קבוצתו בעשרה שחקנים במהלך חסר אחריות מבחינתו.


10 דקות לאחר השער, יהונתן כהן הפעלתן הסתובב יפה ובעט כדור אותו חיימוב הוציא מחיבורי השער. כהן גם לקח את כדור הקרן, והרים אותו במדוייק לראשו של דור פרץ, שהכפיל את התוצאה, למרות משחק לא מבריק שלו. הקשר הצעיר עם שער שני ברציפות אחרי הגולאסו במחזור האחרון בעונה שעברה נגד הפועל באר שבע בטרנר.

לסיכום, הצהובים צולחים את המשימה הראשונה שלהם העונה בליגה נגד היריבה המושבעת ויכולים להתכונן בראש שקט למשחק הגומלין ביום חמישי הקרוב נגד סארפסבורג הנורבגית. גם מכבי חיפה, שהציגה לפרקים משחק מסודר וידעה לצאת יפה להתקפות מעבר, יכולה להיות מרוצה מצורת המשחק שלה ברוב שלבי המשחק, אך חייבת לעבוד על סף השבירה הנמוך שלה.




איביץ'. שבעה שינויים בהרכב (דני מרון)

איתי שכטר מול האקסית (דני מרון)


הרכבים
מכבי תל אביב: 
פרדראג ראיקוביץ', אלי דסה, שרן ייני, ז'איר אמאדור (איתן טיבי, 29), אנריק סבוריט, דור פרץ, אבי ריקן (דור מיכה ,62), אייל גולסה, צ'יקו אופואדו (אלירן עטר, 79), יונתן כהן, איתי שכטר.


מכבי חיפה:
גיא חיימוב, ארנסט מאבוקה, איעד חבשי, אליסון דוס סנטוס (אטיין ריינן, 45), סאן מנחם (רז מאיר, 83), ג'ורג' מנדג'ק, נטע לביא (שון וויסמן, 74), שלומי אזולאי, מוחמד עוואד, ניקיטה רוקאביצה, מיכיל קראמר.


מהלך המשחק
דקה 11: סאן מנחם חוטף כדור במרכז השדה ומשחרר בעיטה מסף רחבת ה-16 למסגרת, ראיקוביץ' לא מתקשה לקלוט.


דקה 15: דוס סנטוס שלח מרפק לראשו של יונתן כהן סמוך לרחבה, השופט שרק לבעיטה חופשית אותה כהן לקח בעצמו וסובב מעל השער.


דקה 21: איזו הזדמנות אדירה למכבי חיפה. שלומי אזולאי ניצל בלבול בהגנת הצהובים ובעט כדור חזק שהרעיד את המשקוף.


דקק 29: איתן טיבי נכנס סמחליף במקום ז'איר אמאדור שנפצע בכתפו אחרי היתקלות עם גיא חיימוב.



אמאדור יורד מהמרגש (דני מרון)


דקה 36: עוד מצב ענק למכבי חיפה. רוקאביצה חטף את הכדור לדור פרץ, בעט וסחט הצלה מראיקוביץ'. עוואד עט על הריבאונד, החזיר לרוקאביצה שבעט שוב, ייני הרחיק ברגע האחרון ומנע שער.



רוקאביצה לא מאמין שהכדור לא נכנס (אריאל שלום)


דקה 45+1: מוחמד עוואד מנסה את מזלו מרחוק, הכדור חולף סמוך לקורה השמאלית של ראיקוביץ'.


דקה 45+2: אבי ריקן חותך למרכז, בועט כדור חד וסוחט הצלה יפה מחיימוב.


דקה 66 0:1 למכבי תל אביב: דור מיכה מקפיץ כדור עומק נפלא לאיתי שכטר, שמנצל סגירה רעה אל ריינן המחליף ומעלה את הצהובים ליתרון.


דקה 75: יהונתן כהן הסתובב נהדר ושלוח בעיטה חזקה, חיימוב הדף יפה


דקה 76, 0:2 למכבי תל אביב: כהן ההלך לקחת רת הקרן וסובב כדור מדויק לראשו של דור פרץ שנותר חופשי למגרי ונגח לשער.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי