לא חוגג: צפו ב-1:4 המרשים של מכבי פתח תקווה על בית"ר ירושלים

לידור כהן, יוסי בניון
לידור כהן, יוסי בניון | עדי אבישי

הבעלים ו-7,300 צהובים שחורים קיוו לפתוח ברגל ימין, אך האקסים לידור כהן (צ'יפ, 22) ובניון (וולה, 52) הדהימו ולא חגגו. קאניוק הוסיף בכדור חופשי (60), עצמי של מרסיאל (68) רק צימק ובריבו חתם בתוספת הזמן

(גודל טקסט)

7,300 ירושלמים נלהבים עשו הערב (שני) את הדרך אל אצטדיון המושבה וקיוו לראות את עידן משה חוגג בבירה נפתח ברגל ימין, אך למכבי פתח תקווה ולאלישע לוי היו תוכניות אחרות והם פתחו את העונה עם 1:4 מרשים על בית"ר ירושלים. שני האקסים, לידור כהן ויוסי בניון, כבשו את השערים הראשונים, גידי קאניוק קינח עם בעיטה חופשית לחיבורים וז'והאן מרסיאל רק צימק בדקה ה-68 עם שער עצמי שהיה צריך להיפסל על ידי אלון יפת וצוות השיפוט. בתוספת הזמן המחליף תאי בריבו נעץ את המסמר האחרון ושלח את אלפי הצהובים שחורים הביתה עם תבוסה.


גיא לוזון, שרשם בכורה כמאמן בית"ר ירושלים בליגת העל, פתח עם טל בן חיים במרכז ההגנה ואפונסו טיירה בקישור, אך זה לא הספיק מול החבורה המוכשרת של מכבי פתח תקווה שהוכיחה כבר במחזור הראשון שהיא מכוונת אל עבר הצמרת הגבוהה. המשחק נפתח בשליטה של האורחת, אך בדקה ה-22 דווקא הבחורים של אלישע לוי עלו ליתרון. מנור סולמון חטף כדור כ-70 מטר מהשער של איתמר ניצן, פרץ בצורה נהדרת לעומק, השתחרר משני שחקנים והכניס כדור גדול לגידי קאניוק שהוריד בנגיעה ללידור כהן שהקפיץ באלגטיות לרשת ולא חגג מול האקסית.


בפתיחת המחצית השנייה ערן לוי נשלח למגרש לבכורה מחודשת במדים הצהובים שחורים במקומו של מתן פלג שנפגע בקרסול, אך גם הוא לא הצליח לעזור. בדקה ה-52 יוסי בניון, שסיים את דרכו בבירה בצורה לא נעימה באמצע העונה שעברה, ניצל הדיפה רעה של איתמר ניצן ושלח וולה מ-15 מטרים לפינה. נגמר? לא אם זה תלוי בגידי קאניוק. הקשר שלח כדור חופשי מצוין מ-25 מטר לחיבורים והימים את הקהל האורח.


דווקא אז, כשהמשחק הוכרע, הירושלמים התעוררו. בדקה ה-68 ערן לוי מצא את עידן ורד שנגח כדור רוחב שפגע בז'והאן מרסיאל וחדר לרשת. בזמן המסירה של לוי ורד היה בעמדת נבדל, אך צוות השיפוט אישר את השער. עד לסיום הצהובים שחורים לחצו, אך צחי גיגי, במשחק טוב, מנע מערן לוי ניסיון אדיר מחוץ לרחבה וסידר לאלישע לוי בכורה מחודשת מוצלחת במיוחד בליגת העל. שניות לפני שריקת הסיום תאי בריבו הצעיר קבע את תוצאת המשחק לאחר בישול של מחליף נוסף, מוחמד סרסור.




עידן משה חוגג בבית"ר ירושלים יצא לדרך באופן רשמי (עדי אבישי)


הרכבים
מכבי פתח תקווה: צחי גיגי, נאור פסר, תומאש סיבוק, ז'והאן מרסיאל, גל שיש, איתי טאקו (מוחמד סרסור, 72), רומאריו פירס, גידי קאניוק (עומר דנינו, 81), מנור סולומון, יוסי בניון (תאי בריבו, 77), לידור כהן.


בית"ר ירושלים: איתמר ניצן, מתן פלג (ערן לוי, 46), טל בן חיים, מיקי סירושטיין, אור זהבי (יעקב בריהון, 79), אפונסו טיירה, אופיר קריאף, אריק סאבו, עידן ורד, אור אינברום, אנתוני וארן (יאקוב סילבסטר, 58)



אוהדי בית"ר ירושלים. נוכחות מרשימה במושבה (עדי אבישי)


מהלך המשחק
דקה 1: עידן משה חוגג בבית"ר ירושלים נפתח רשמית, הקבוצה של גיא לוזון תשוב לבירה עם ניצחון?


דקה 3: אוהדי בית"ר ירושלים מילאו כל פינה באצטדיון והם מעניקים לשחקנים בצהוב שחור אווירה ביתית לחלוטין.


דקה 4, הזדמנות ראשונה במשחק: אנתוני וארן ניצל טעות בהגנת מכבי פתח תקווה ושלח בעיטה שנהדפה על ידי צחי גיגי.



פתיחה מהוססת לבניון וחבריו (עדי אבישי)


דקה 22, מכבי פ"ת עלתה ל-0:1: התקפה הראשונה של המארחת במשחק. מנור סולמון חטף כדור למתן פלג, עבר שני שחקנים ושלח כדור עומק מדהים לגידי קאניוק שהוריד בנגיעה ללידור כהן, שהקפיץ מעל איתמר ניצן בקלילות ולא חגג מול האקסית. 



הכדור של לידור כהן בדרך אל הרשת של איתמר ניצן (עדי אבישי)


דקה 41, עוד הזדמנות למכבי פתח תקווה: גידי קאניוק בעט כדור אדיר מ-20 מטרים אחרי התקפה יפה של מכבי פתח תקווה, איתמר ניצן התעופף בצורה טובה והדף בקצות האצבעות.


דקה 44: אור אינברום ניסה מ-25 מטרים, אך הכדור נבלם בקלות על ידי הגנת מכבי פתח תקווה.


דקה 45: עוד פריצה אדירה של מנור סולמון. הכישרון הצעיר דהר אל עבר השער והעביר כדור רוחב מצוין לגידי קאניוק שספק הוכשל ברחבה אבל השופט אלון יפת הורה להמשיך לשחק.



מודאג. גיא לוזון (עדי אבישי)


דקה 46: ערן לוי עלה לבכורה מחודשת במדי בית"ר ירושלים במקומו של מתן פלג שסובל מנפיחות בקרסול.


דקה 47, בית"ר פתחה את החצי השני בהתלהבות: אופיר קריאף ניסה מחוץ לרחבה, צחי גיגי ירד היטב וקלט.


דקה 52, מכבי פתח תקווה עלתה ל-0:2 על בית"ר ירושלים: יוסי בניון, אקס נוסף של הירושלמים, ניצל הדיפה רעה של איתמר ניצן ושלח וולה נהדר מ-15 מטרים לרשת. דממה במושבה.



שני הכובשים של מכבי פתח תקווה. לידור כהן ויוסי בניון (עדי אבישי)


דקה 60, מכבי פתח תקווה עלתה ל-0:3: גידי קאניוק סובב כדור חופשי נפלא מ-25 מטרים, ניצל תגובה מאוחרת של איתמר ניצן ונעץ את השלישי. הירושלמים המומים.


דקה 68, בית"ר ירושלים צימקה ל-3:1: ערן לוי מצא נהדר את עידן ורד, שנגח כדור שפגע במרסיאל וחדר לרשת. הקשר היה בבדל ברור, אך אלון יפת והצוות שלו אישרו את השער.



פעולה חיובית ראשונה. ערן לוי (עדי אבישי)


דקה 80: ערן לוי שיגר פצצה מ-20 מטר, אך צחי גיגי התמקם מצוין והדף בצורה נפלאה לקרן.


דקה 93, 1:4 למכבי פתח תקווה
: שני המחליפים, מוחמד סרסור ותאי בריבו, סידרו לאלישע לוי את הרביעי. הראשון מצא את החלוץ הצעיר שכבש מקרוב וקבע את תוצאת המשחק.



לא לזה פיללו בבירה (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי