ב"ש התנצלה, המנהלת הגיבה: "ביזתה את הכדורגל הישראלי"

אריאל הרוש
אריאל הרוש | דני מרון

האלופה העניקה את התייחסותה לתקרית החולצה, לאחר מכן פנה היו"ר ארז כלפון במכתב רשמי לאלונה ברקת והבהיר: "נדרוש למצות את הדין במקרה חמור זה". השופט גרינפלד: "כבר ביום שלישי ביקשתי לשנות את הסט"

(גודל טקסט)
"אנשי הנהלת הפועל באר שבע לא הסכימו להחליף את סט הלבוש של שוער קבוצתם מסט בצבע שחור לסט בצבע כתום, גם לאחר בקשות חוזרות ונשנות של צוות השיפוט בנושא", כתב אוראל גרינפלד בדו"ח השיפוט שלו, לאחר שהמשחק אתמול (ראשון) בין הפועל באר שבע למכבי תל אביב בו שפט נפתח באיחור של רבע שעה בשל פרשת החלפת החולצה של השוער אריאל הרוש. גרינפלד פרש את כל השתלשלות האירועים, כאשר לפני המשחק טענה הבעלים אלונה ברקת כי כל המהלך הוא באשמת מכבי תל אביב שעשתה זאת בכוונה.


מתברר כי כבר ביום חמישי הבהירה מכבי תל אביב כי לא תשחק בתלבושת הצהובה ותעלה בתלבושת בצבע כחול, מהזכות בחוק המאפשר לה כקבוצה אורחת להודיע באיזו תלבושת היא תופיע ועל המארחת להתאים את עצמה. "כבר ביום שלישי ביקשתי שלוש פעמים לשנות את הסט של שוער קבוצתה עקב צבע התלבושת של שחקני מכבי תל אביב", כתב השופט בדו"ח.


"כבר בשעה 19:20 הבחנו כי יש לבצע שינויים בתלבושות אשר הוצגו בפנינו בחדר ההלבשה", סיפר גרינפלד, "למרות הסברים חוזרים ונשנים, אנשי הפועל באר שבע היו בשלהם ואינם היו מעוניינים להחליף את צבע הסט של השוער. כאשר חלף הזמן וזמנו החוקי של המשחק התקרב, המשכנו לבקש, תוך פניות רבות של צוות השיפוט, הרי לא נוכל לפתוח את המשחק בלבוש הפוגע ספורטיבית ומקצועית במהלכו התקין של המשחק".


הרוש לפני ואחרי החלפת החולצה. פעל בהוראת מנהליו (דני מרון)
הרוש לפני ואחרי החלפת החולצה. פעל בהוראת מנהליו (דני מרון)


גורם בסביבת איגוד השופטים הבהיר כי הפועל באר שבע יצרה את המהלך המוגדר "שכונתי" והתנהלה באופן מוזר למרות בקשות שהועברו לראשיה ולבעלים אלונה ברקת שאיש לא רצה לפעול בניגוד למהלך שהיא הובילה. השוער אריאל הרוש היה מוכן להחליף תלבושת ופעל בהוראת מנהליו, ולכן לא הורחק ע"י השופט.


הפועל באר שבע תעמוד לוועדת משמעת בשל פגיעה בשידור בצופים ובשל ההתנהלות שהובילה, ופרסמה בהמשך היום התנצלות רשמית בחשבון הפייסבוק של המועדון: "אוהדים יקרים, אוהדי הפועל ב"ש, צופי הטלוויזיה, שופט המשחק – אוראל גרינפלד, רצינו רק לומר שטעינו. במשך שנים אנחנו נוהגים בהבנה ומסכימים לאינספור בקשות שעולות".



"למרות שהקבוצה הביתית היא זו שאמורה לבחור את התלבושת, במשך שנים אנחנו כקבוצה ביתית מגלים גמישות במשחקים רבים", לא שכחו במועדון להוסיף בהודעה הרשמית. "הן לבקשות שופטים ולעיתים קרובות גם בבקשות של קבוצות אורחות, שלעיתים מגיעות עם סטים חסרים. טעינו אתמול בשיקול הדעת ולכן אנחנו מבקשים סליחה. בברכת חג שמח ושנה טובה לכולם".



למרות ההתנצלות שנמסרה מבירת הנגב, מנהלת הליגה פנתה במכתב רשמי לנשיאת האלופה אלונה ברקת: "אני פונה אליך כדי להביע את האכזבה, התרעומת והצער מהתנהלותכם במשחק אמש התנהלות אשר ביזתה את – הכדורגל הישראלי על אוהדיו הרבים", כתב יו"ר המנהלת ארז כלפון.


"החלטה תמוהה ולא ברורה הפכה יום חג לפארסה מביכה וביזתה ציבור גדול של אוהדי כדורגל תוך שהיא מסבה נזקים אדירים לכדורגל הישראלי כולו כמו גם לשותפיו ולתדמיתו. על אף שמנכ"ל המנהלת, ניקולס לב, התערב באופן אישי בעניין ושוחח עמך מספר דקות לפני המועד הקבוע לפתיחת המשחק בחרתם לפעול כפי שפעלתם וזאת בצורה מודעת ותוך התעלמות מהוראות שופט המשחק אשר החלטותיו הן הקובעות, המחייבות והסופיות ולכל היותר ניתן היה להעלות טענות ביחס אליהן בפני הגורמים המקצועיים לאחר המשחק


"לפיכך, בכוונתנו לנקוט בכל הצעדים הדרושים בכדי לוודא שמקרים מעין אלו לא ישנו לא במועדון הכדורגל הפועל באר שבע ולא בכל מועדון כדורגל אחר החבר במנהלת הליגות לכדורגל. בכלל זאת הנחיתי את הגורמים המשפטיים לפנות אל התובע בדרישה למצות את הדין במקרה חמור זה. צר לי על שאירוע כה חריג מעיב בצורה ניכרת על עשייתך לאורך השנים האחרונות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי