חוגג: "יותר רע לא יכול להיות", לוזון: "היינו גרועים, זה מביש"

עידן ורד
עידן ורד | דני מרון

בית"ר ירושלים נכנעה 1:0 לעולה החדשה מחדרה והמשמעות היא שלראשונה מאז אפריל 2017 לא הבקיעה במשחק ליגה, הבעלים הבהיר: "המאמן יכול להיות רגוע". אביטן המאושר: "נצא לחג מרוצים, רגילים לעשות דברים הזויים"

(גודל טקסט)
מי היה מאמין שאחרי שני מחזורים תהיה בפסגת ליגת העל רק קבוצה אחת וזו תהיה הפועל חדרה. העולה החדשה בהדרכת ניסו אביטן הדהימה במחזור הפתיחה את הפועל תל אביב, הערב (שני) הכניעה בטדי גם את בית"ר ירושלים משער של פרדי פלומיין והיא היחידה עם שש נקודות משש אפשריות.


חדרה לא רק ניצחה בטדי, אלא גם עצרה את הרצף ההיסטורי של בית"ר ירושלים שהבקיעה בכל 43 משחקיה האחרונים בליגת העל, עד היום כמובן. מדובר ברצף שהחל עוד בסיום עונת 2016/17 וכמובן נמשך לכל אורך העונה שעברה, כשבית"ר הבקיעה בכל 36 המחזורים. הפעם האחרונה בליגה בה לא הבקיעה הייתה באפריל 2017, בהפסד 2:0 להפועל ב"ש בטרנר. הערב בית"ר ירושלים גם הפסידה לראשונה אחרי שבע שנים במשחק הבית הראשון שלה לעונה.


לאחר ההפסד התראיין הבעלים משה חוגג והתייחס לפתיחת העונה: "לא קל, זו לא ההתחלה שקיווינו, אבל בקריירה שלי כל ההתחלות הן קשות ואני רואה את הפוטנציאל שיש במועדון ומבין שיש עתיד. לא רציתי להתראיין, אבל חוסר הנעימות מהקהל שמדהים אותי שאחרי שני משחקים כאלה כמות כזו נשארת ומעודדת את הקבוצה, זה מחמם את הלב. יש לנו שלד טוב ועוד נתחזק בכמה עמדות, צריך לתת לקבוצה להתחבר ואני בטוח שניראה יותר טוב בהמשך. מפה אפשר רק לעלות".



"יותר רע מזה לא יכול להיות" (דני מרון)


עוד אמר חוגג: "כמובן שלא ככה אף אחד לא קיווה להתחיל את העונה הזו, ראיתי את הקהל משחק שני ברציפות תומך ככה והתכווצתי מבושה והרגשתי צורך לרדת בסיום המשחק ולהגיד להם תודה. כשמסתכלים על הפוטנציאל של המועדון הזה, אז אני אופטימי, אף מיזם שלי לא התחיל קל, אז אני רגיל לזה, אין לי מזל של מתחילים. אם אתה עושה דברים נכון זה משתלם לטווח ארוך. הפוטנציאל של המועדון עצום, כשאתה רואה קהל בסדר גודל כזה, במשחק כזה, מעודד בצורה כזו אחרי מה שראינו – ולא ראינו דברים טובים – זה אומר הרבה. נגד פ"ת ראינו קבוצה שמנסה ומול חדרה זה לא נראה טוב, אבל אם נסתכל על חומר השחקנים הלא מחוברים, יחד עם הקהל הזה, אנחנו מבינים שאנחנו צריכים להתחזק בכמה מקומות ונעשה את זה ונתחבר. הפגרה באה לנו טוב, אני מאוד אופטימי לגבי העתיד. יותר רע מזה אני לא רואה שיכול להיות. גיא לוזון יכול להיות רגוע לחלוטין".


מאמן בית"ר ירושלים גיא לוזון הודה: "כל מילה שתגידו מקובלת. זה משחק מאוד רע שלנו, איבדנו את הסדר בהגנה ובהתקפה. לחדרה מגיעות מחמאות על הניצחון, אבל אנחנו היינו רעים מאוד והייתי אומר את זה גם אם היינו מנצחים. זה לא דמה אפילו למה שהיה מול מכבי פ"ת, הלכנו אחורה בשבוע הזה בכל הקשור להנעת משחק, סדר, ארגון. היה רע מאוד. כל מה שאגיד אשמע כתירוץ, היינו גרועים עם הכדור ובלי הכדור. בדרך הזו אי אפשר לנצח ונצטרך לשפר את הליקויים למשחק הבא".




"בדרך הזו אי אפשר לנצח משחקים" (דני מרון)


פגרה שמגיעה בזמן: "אנחנו לא מתרכזים במה שיהיה, אלא במשחק האחרון שהיה רע מאוד. גם בסגל הזה הקבוצה צריכה ויכולה לשחק יותר טוב. שינויים יהיו רק תוך כדי אימון ותרגול, אין הוקוס פוקוס ואין קסמים. זה היה משחק מביש שלנו".


הבלם טל בן חיים הוסיף: "קהל אדיר תמך בנו ואנחנו כרגע לא מציגים את היכולת שאנחנו רוצים. אפשר לתרץ שאנחנו קבוצה חדשה, אבל עדיין אנחנו צריכים להיראות יותר טוב. גם אחרי שספגנו רביעייה בפתח תקווה ראינו כמה הקהל מעודד אותנו ותומך בנו ועלינו להיראות הרבה יותר טוב. מה שחוגג אמר לנו בחדר ההלבשה יישאר שם, אבל התחושה לא קלה. זו אכזבה גדולה ונצטרך לעבוד קשה. אנחנו לא מתרצים, אבל ייקח לנו זמן להתחבר ועדיין אנחנו מצפים מאיתנו ליותר".



טל בן חיים מול לוסיו. "ייקח לנו זמן להתחבר" (דני מרון)


על כך שבית"ר ירושלים במקום האחרון בטבלה: "לפני שבועיים או שלושה דיברו על זה שאנחנו מועמדים לירידה ואז הגיע בעלים חדש שקנה שחקנים. יש לנו עכשיו פגרה ונצטרך לעבוד קשה על התיאום והחיבור בין כולם ואני מאמין שכבר במשחקים הקרובים ניראה יותר טוב".


אגב, בעלי בית"ר החדש משה חוגג והמנכ"ל מוני ברוש קיבלו היום הדרכה על מערכת מצלמות האבטחה החדשה שהותקנה באצטדיון טדי ודרכה ניתן יהיה לזהות פרצופים של אוהדים מתפרעים. חוגג אישר את רכישת המערכת בתיאום עם עיריית ירושלים והחברה שמפעילה את אצטדיון טדי.



חוגג וברוש בוחנים את המערכת החדשה בטדי


לעומת זאת, המאמן המנצח ניסו אביטן התקשה להסתיר את החיוך: "הפועל חדרה רגילה לעשות דברים הזויים, אבל נישאר עם רגליים על הקרקע כי אחרי שני מחזורים זה לא רציני. מותר לנו לשמוח והראינו את זה. נצא לחג הזה מאוד מרוצים וחדורי אמונה שיכולים להתקדם. השאיפה שלנו להראות לכולם שלמרות הקשיים אנחנו קבוצה לגיטימית".


על הטענות כי מדובר ביורדת בטוחה:
"אמרתי לשחקנים מהרגע האחרון שאם נקשיב לכל הדברים הרעים אז באמת לא יהיה לנו סיכוי. הניצחונות נותנים לנו ביטחון להמשך הדרך. הפגרה מאפשרת לנוח, להתארגן, קצת להיות עם המשפחה בחג".


ניסו אביטן על הקווים בטדי. מאזן מושלם אחרי שני מחזורים (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי