התנעת תהליך ה-VAR: פגישה נערכה הערב במשרדי המנהלת

var
var | Gettyimages

נציגי אופ"א ונציגים של החברה האחראית על הטכנולוגיה נועדו בישראל במטרה לקדם את הליך הכנסתה של המערכת למגרשים בליגת העל, אשר יימשך בחודשים הקרובים עד להשלמת ההטמעה של המערכת

(גודל טקסט)

התנעת תהליך ה-VAR: היום (רביעי) נערכה במשרדי המנהלת פגישה עם נציגי אופ"א ונציגים של החברה האחראית על הטכנולוגיה במטרה לקדם את הליך הכנסת ה-VAR למגרשים, אשר יימשך בחודשים הקרובים עד להשלמת ההטמעה של המערכת.


כזכור, ועדת ההנהלה המליצה לדירקטוריון מנהלת הליגה לאמץ את שופטי העזר הטלוויזיוניים (VAR), בהקדם. נתונים שנאספו מליגות בעולם מראים כי שופט אנושי טועה טעות קריטית פעם בשלושה משחקים בממוצע. בליגה הישראלית, יש 240 משחקים בעונה, המשמעות היא כ-80 טעויות בעונה, שכל אחת מהן יכולה להכריע אליפות, השתתפות באירופה או ירידת ליגה.


שופט הטלוויזיה מקטין פי שישה את הטעויות הקריטיות, לטעות אחת כל 19 משחקים (כ-13 טעויות בעונה במקום 80). השפעתו לא מסתיימת רק בצמצום דרמטי של הטעויות, אלא הוא משפיע גם על המשחק עצמו. השימוש בשופט עזר טלוויזיוני, מקטין בכ-22% את הכרטיסים האדומים והצהובים, מצמצם את התחזויות השחקנים והוויכוחים עם השופט והתוצאה היא זמן משחק נטו גדול יותר והוגן יותר. 


ליגות אירופאיות רבות החלו להשתמש בשופטי עזר טלוויזיונים (VAR) בהן: הליגה הספרדית, הליגה הגרמנית, הליגה האיטלקית, הליגה הבלגית והליגה הפורטוגלית. כמו כן נעשה שימוש בשופטי עזר טלוויזיוניים בגביע האנגלי ובעקבות המונדיאל ליגות רבות נוספות נמצאות בתהליך הטמעה. 




בקרוב בליגת העל? (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי