אלישע לוי: "התאכזבתי מהבקשה של בניון לעזוב"

חביב חביבו
חביב חביבו | אתר רשמי

המאמן הוותיק התייחס למעברו הצפוי של שחקנו לבית"ר ירושלים: "המלצתי לו להישאר" והתכונן למשחק הצמרת מול העולה החדשה: "יהיה קשה וצמוד". הקבוצה צפויה לעלות עם שלושה בלמים, החלוץ האפריקאי מגיע לעונה אחת

(גודל טקסט)

מכבי פתח תקווה
מעטים האמינו שהמשחק בין מכבי פתח תקווה להפועל חדרה במסגרת המחזור השלישי מחר (שבת) יהיה קרב צמרת. אלא שלליגת העל תוכניות משלה והמלאבס יארחו מחר את העולה החדשה באיצטדיון המושבה למשחק בין שתי הראשונות.

הבוקר, ערכה פתח תקווה מסיבת העיתונאים בהשתתפות המאמן אלישע לוי והקשר רומאריו פירס. המאמן התייחס להתמודדות: "בשלב כזה משחק עונה? גם אנחנו וגם חדרה פתחנו את העונה טוב. ברור לנו שיהיה משחק קשה וצמוד. הם עשו שני נצחונות יפים בצדק, אלו לא ניצחונות שהם גנבו. אנחנו באים הביתה אחרי הפגרה ונקווה לנצח".

על סאגת עזיבתו של יוסי בניון: "אנחנו בעידן כזה שהכל שקוף ואנחנו לא יכולים להתעלם מהעובדה שנוצרה סיטואציה שהיא נחלת הכדורגל. תמיד במועד האחרון להעברות רואים תזוזות וזה קרה אצלנו. נוצרה סיטואציה שיוסי ביקש לעזוב ואני כמאמן התאכזבתי. אני אצטער אם הוא יעזוב ולא המלצתי לו מקצועית לעשות צעד כזה. מצד שני, אני לא מנעתי את זה והוא בוגר ומנוסה מספיק לקחת את ההחלטה הנכונה".


בניון. רוצה לחזור לבירה (עדי אבישי)

המאמן המשיך: "יש את ההחלטה של אבי לוזון. יוסי מקצוען ומחוייב מאוד שלרגע אחד לא ראיתי אותו לא מתאמן כמו שצריך. אני בטוח שכל עוד הוא נמצא פה, ונכון לעכשיו הוא בסגל, הוא יעשה כל מה שצריך לטובת מכבי פ"ת. נראה איך זה יסתיים. יוסי לא עשה שום דבר בלי לתאם. אתאכזב והתאכזבתי אם שחקן כזה שהשתלב במרקם פה יילך למקום אחר אבל אני לא יכול להחזיק שחקן בכוח".

על טרייד אפשרי עם בית"ר ירושלים: "מקצועית, אתאכזב אם יוסי יילך ולא המלצתי לו אבל זה עניין שלי. מעבר לזה, יש את החלטתו של אבי וזה נתון למו"מ. אבי לוזון יודע לדבר והוא צוטט לא אחת".

על שיתופו מול חדרה: "יוסי מחוייב למועדון, התאמן יוצא מן הכלל ויש עוד יום אחד. לא צריכים להיות אמוציונלים. אני אשוחח איתו ואם הוא ירגיש טוב הוא ישחק".

פציעתו של מנור סולומון: "מנור היה בכושר טוב, לצערנו הוא נפצע, פציעות זה חלק מהמשחק. אני מאוד מקווה שהפציעה לא רצינית ושהוא יחזור מהר. יש לנו גם עוד פצוע או שניים, מקווה שכולם יחזרו כמה שיותר".

החתמתו הצפויה של חביב חביבו: "הוא אחד החלוצים שהמועדון עקב אחריהם. נכון לעכשיו אני יכול לעדכן שהוא עבר את הבדיקות הרפואיות, צריכה להיות פגישה ונקווה שזה יסתדר".

חיזוק אפשרי נוסף: "ברגע האחרון של חלון ההעברות כל קבוצה עושה מקסימום כדי להתחזק, זה תלוי מה יפול. אין משהו על הפרק שאני יכול לומר. אם יתפתח מצב כזה, נחשוב על זה. קובי מויאל הוא באמת אחד המועמדים להגיע לכאן, אבל נראה מה יקרה עד הרגע האחרון. לכל משחק יש מסקנות אחרות ונחליט גם ברגע האחרון".

רומאריו פירס הוסיף לקראת המשחק מול העולה החדשה: "התחלנו את העונה טוב מאוד עם ארבע נקודות, אבל אנחנו רוצים להמשיך עם זה. זה משחק חדש מול קבוצה שעשתה שש נקודות חשובות. אנחנו מוכנים, משחקים בבית ונעשה הכל כדי לקחת שלוש נקודות".

הסגל שנשאר ברובו: "לא שינינו הרבה שחקנים ביחס לעונה שעברה, אז אנחנו מכירים אחד את השני יותר טוב. אנחנו משחקים משחקים יותר, מרגישים יותר טוב ביחד, יכולים לשפר הרבה דברים. אנחנו קבוצה טובה יותר העונה בגלל זה".

בקשתו של בניון לעזוב: "יוסי הוא השחקן הכי מנוסה שלנו, הוא לא שינה את ההתנהגות שלו בחדר ההלבשה בכלל, גם לא באימונים. זאת ההחלטה שלו עם המאמן והיו"ר. הוא שחקן מדהים, אם הוא יעזוב נתגעגע אליו המון על המגרש ומחוצה לו. אם הוא חושב שזה טוב בשבילו ובשביל הקריירה שלו אז הוא צריך ללכת. אם הוא רוצה להמשיך ולהישאר איתנו אנחנו צריכים לכבד אותו. הוא שחקן שעשה קריירה מדהימה".


פירס. מפרגן לבניון (מאור אלקסלסי)

בצד המקצועי, על פי התרגולים האחרונים, אלישע לוי עשוי להפתיע ולפתוח במערך שלושה בלמים, כאשר עומר דנינו ייכנס להרכב. ללוי מכת פציעות לא פשוטה: מנור סולומון שסובל מנקע מעל הקרסול ייעדר, כמוהו גם גל שיש שערך אימוני ריצה הבוקר כשגם עידן אדהנני סובב את הברך ויעבור בקרוב בדיקת mri. דידייה ברוסו ערך אימון חלקי ובספק, כאשר מוחמד סרסור שוב תורגל במקומו. לפחות לפי האימון המסכם, יוסי בניון תורגל בהרכב, ואם לא יחולו הפתעות ברגע האחרון הוא יהיה חלק מה-11.

בנוסף, החלוץ חביב חביבו חתם בקבוצה עד סוף העונה עם אופציה לעונה נוספת.

הפועל חדרה
מוליכת ליגת העל, הפועל חדרה, רוצה להמשיך להדהים את הליגה לאחר פגרת הנבחרות ולהוכיח כי שתי הניצחונות בשני המחזורים הראשונים לא היו בגדר הפתעה וכי הקבוצה יכולה להוציא תוצאה טובה גם במשחק החוץ מול מכבי פתח תקווה. "לא ציפינו שנהיה חלק ממשחק העונה במחזור השלישי. עד עכשיו היינו ההפתעה של העונה אבל כעת כולם למדו אותנו ונצטרך להביא דברים נוספים בכדי להישאר במשחק" אמר שחקן בקבוצה.

חדרה תגיע למשחק עם לא מעט בעיות בעיקר במרכז ההגנה כאשר לא פחות מארבעה בלמים פצועים, כשבין השאר יונתן לוי שהגיע ממכבי חיפה והקפטן יעקב אבבה ייעדרו בוודאות ואילו ירין פרץ וויסאם רבאח אומנם ערכו אתמול אימון מלא אך כשירותם תתברר היום לאחר האימון המסכם.

מעבר לזה, המאמן ניסו אביטן אינו מתכוון לבצע שינויים נוספים לעומת ההרכב שניצח בטדי לפני שבועיים משמע סלים עמאש, פרדי פלומיין ולוסיו יפתח בחלק ההתקפי. בחלק מהאימונים האחרונים תורגל הרכש החדש דובב גבאי בהרכב הראשון אבל נראה כי אביטן יפתח עם גבאי על הספסל ויעלה אותו במידת הצורך במהלך המשחק.


אביטן. לא מעט חיסורים (דני מרון)

הרכבים משוערים:
מכבי פתח תקווה: צחי גיגי, עודד אלקיים, תומאש סיבוק, ז'והאן מרסיאל, עומר דנינו, נאור פסר, רומריו פירס, מוחמד סרסור, יוסי בניון, גידי קאניוק ולידור כהן.

הפועל חדרה: אוסטין אגידה, דיאא לבאבידי, דויד מתיאוס, ירין פרץ (ויסאם רבאח), יהב גורפינקל, קווין טאפוקו, מוחמד אבופאני, עלי חטיב, פרדי פלומיין, סלים עמאש ולוסיו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי