חכו עם ההספדים: המהפכה בהפועל באר שבע הייתה הכרחית

שחקני הפועל באר שבע
שחקני הפועל באר שבע | לירון מולדובן

האלופה, שהגיעה זחוחה ומעט יהירה אחרי צלחת נוספת, עברה קיץ חסר תקדים, אבל התעשתה ושמרה על סיכוי ממשי להגן על התואר. שרון ניסים מסכם את החלון ההיסטורי בבירת הנגב ומבהיר: זה הזמן למצוא חלוץ

(גודל טקסט)

החלון שעבר על הפועל באר שבע היה מטורף ולרגעים מסוימים אפילו היסטרי, אך השורה התחתונה היא החשובה ביותר – זה היה מתבקש על מנת לשמור על סיכוי אמיתי להגן על הצלחת. אוהדי האלופה מרוצים ממסע הקניות של אלונה ברקת בשבועיים האחרונים, אבל גם הם שואלים את עצמם מדוע זה קרה עכשיו ולא לפני חודשיים. אם הכל היה נעשה קצת יותר מוקדם, אולי ברק בכר היה עכשיו בעיצומן של הכנות קדחתניות למשחק הראשון במסגרת שלב הבתים בזירה האירופית.

צריך לומר זאת ביושר וגם במועדון הודו בכך – הפועל באר שבע נרדמה בשמירה, הגיעה מעט זחוחה לקיץ וחשבה שאם היא הצליחה לזכות באליפות אחרי עונה כה מורכבת ועמוסה בסיפורים ובפציעות – היא בלתי פגעה והדברים תמיד יסתדרו על הצד הטוב ביותר. בפועל, היא נכשלה כישלון חרוץ בהכנה לעונה ושילמה על כך מחיר כבד מאוד. למרות זאת, ההדחה מאירופה עשויה להתברר בדיעבד כדבר הטוב ביותר שקרה לאלופה העונה.

אם באר שבע הייתה מעפילה לשלב הבתים של אחד משני המפעלים הבכירים, סביר להניח שהדילול בסגל לא היה מתבצע ואף היו מצטרפים שחקן או שניים. במקרה כזה, השחקנים – חלקם שבעים – היו נשארים במועדון. כעת, אחרי שלוש אליפויות רצופות כשהאחרונה בהילוך שני, היא חתכה בבשר החי ובכך בעצם החלה את הליך הבנייה מחדש והזרימה דם חדש במועדון. שחקנים רעבים הצטרפו, הקבוצה התרעננה ואולי היא בשלה להשיג את הצלחת הרביעית ברציפות – הישג שרק קבוצה אחת בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי יכולה להתגאות בו.


ההדחה היא הדבר הטוב ביותר שקרה לו? ברק בכר (ערן לוף)

למרות כל הנאמר, אסור להתבלבל – נייג'ל האסלביינק הוא לא טוני וואקמה. סגנון המשחק אחר, התפקיד שונה וגם האיכות פחותה. הניגרי עולה על ההולנדי, שמעדיף לשחק עם הפנים לשער מה שעלול להגביל אותו אם ישחק כחלוץ. יכולת הפריצה, המהירות והפיזיות הן האיכויות הבולטות שלו – פחות דריבל – ובשביל למקסם את יכולותיו הוא יצטרך להגיע עם הפנים לשחקני ההגנה. דיא סבע, רכש לא פחוץ נוצץ, אמור לשחק על קו ימין עם נטייה להיכנס למרכז ולהיות משמעותי מאוד בהתקפה של ברק בכר. מלך שערי הליגה בעונה החולפת הוא שחקן בעל מהירות מסחררת, יכולת כדורר מרשימה וסיומת איכותית.

כולם מדברים על האסלביינק וסבע, אבל הרכש החשוב ביותר הוא דווקא אריק סאבו. במשחק בטרנר מכבי תל אביב הציגה את דור פרץ ודן גלזר – שני צעירים מוכשרים וקשוחים במרכז המגרש – ומי שצפה באותו מפגש הבין היכן מתחילה הבעיה של הפועל באר שבע. ג'ון אוגו לא הצליח להתמודד עם שניהם בו זמנית ובכר הבין שחסרה לו קשיחות, אגרסיביות ועצמה במרכז. הרכש מבית"ר ירושלים ישלים את הגרזן הניגרי ויוסיף לאלופה מימד של איומים מחוץ לרחבה, דבר שראדי עשה בצורה נהדרת. סאבו, שכבש שישה שערים במדי בית"ר בעונה שעברה, יכול למלא את החלל שנותר והצוות המקצועי יחתום על מאזן זהה של כיבושים גם בתום העונה.

מי שחושב שבאר שבע צריכה להסתפק בכך – טועה. זה בדיוק הזמן לחרוש את העולם ולמצוא חלוץ לחודש ינואר, כשמי שצפוי לפנות את מקומו לטובת זר נוסף בחורף הוא סטו ואולי גם קורהוט. כרגע, לאלופה אין חלוץ מובהק. שהר לא בתמונה, בן בסט מגיע משמאל, סבע מימן והאסלביינק מעדיף לא לשחק עם הגב לשער. כל אחד מהשחקנים שציינתי יכול לשחק כחלוץ במידת הצורך, אך אז הוא לא יצליח למקסם את יכולותיו. ברק בכר צריך למצוא חלוץ עכשיו ולצרף אותו בחורף.


בן שהר לא בתמונה, באר שבע חייבת למצוא חלוץ עכשיו ולצרף אותו בינואר (אודי ציטיאט)

העמדה שנייה שדורשת חיזוק היא עמדת הבלם. חזרתו של אלחמיד תוריד את הלחץ מצדק, מה שעשוי לעזור לו גם לשוב לכושר שאפיין אותו לפני הפרשה. בקבוצה מחכים בעיקר למיגל ויטור, שצפוי לשוב בעוד חודשיים. אם הפורטוגלי יחזור להציג את היכולת שאפיינה אותו, ההגנה של באר שבע תתייצב. אם לא, צירוף בלם זר יהיה הכרחי.

מעל הכל, היה בקיץ הזה אמירה ברורה מצד באר שבע. נכשלנו וזו עובדה, אבל אנחנו לא מתכוונים להרים ידיים ולוותר על העונה שנמצאת בחיתולים שלה. התייצבותו של האסלביינק למסיבת עיתונאים לפני שדרך על הדשא היא מסר – תראו מה הבאנו ועוד נביא, חכו רגע עם ההספדים. אלונה ברקת שהוא הוכיחה שכשהיא רוצה מישהו – היא גם משיגה אותו. מכבי חיפה הצעה יותר כסף על סבע, אבל האחרון בחר להגיע לדרום. מכבי חיפה רצתה גם את האסלביינק ואפילו מכבי תל אביב הייתה בתמונה ברגעים האחרונים, אבל שתיהן לא הצליחו לבצע מחטף.

אחרי המכה המנטלית בדמות 5:0 בזאגרב, המערכת כולה הבינה שאם לא יתבצע מהלך דרמטי ומטלטל, העונה הזו תרד לטמיון עוד לפני שנפתחה. זה היה החלון היקר בתולדות המועדון עם עסקאות מטורפות וחסרות תקדים. עכשיו, אחרי שאלונה עשתה את שלה, חובת ההוכחה היא על ברק בכר והשחקנים. לבאר שבע יש את הכלים להיאבק על צלחת רביעית אז תהדקו חגורות כי העונה של האלופה מתחילה עכשיו.


המכה שגרמה למועדון לשנות את פניו. אנסטיס אחרי מופע האימים בזאגרב (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי