"יצחק אספה הוא האחרון שדבר כזה היה צריך לקרות לו"

יצחק אספה
יצחק אספה | אבשלום שושני

מנדל דוידוביץ', יו"ר העמותה של מ.ס אשדוד, התראיין ב-103FM לתאונת הפגע וברח והבהיר בשם המועדון: "הוא איתנו מגיל 13, שחקן מהטובים שגידלנו גם ברמה הערכית והחינוכית. נתייחס אליו כאל ילד שלנו ונתמוך בו"

קבוצות: מ.ס. אשדוד
(גודל טקסט)

הבוקר (שלישי) הותר לפרסום כי הנהג החשוד בתאונת הפגע וברח בתל אביב הוא קשר מועדון ספורט אשדוד יצחק אספה, המגן'קשר בן ה-20 שפגע בשני רוכבי אופניים, חד מהם בן 16 בתל אביב המאושפז במצב קשה. מעצרו של אספה הוארך עד מחר, יום רביעי, ונראה כי המשטרה תבקש להאריך את מעצרו במספר ימים נוספים, בעוד חברו, שחקן עירוני קריית שמונה ששמו טרם הותר לפרסום, שוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים.

במועדון ספורט אשדוד הבהירו בהודעה רשמית עוד אתמול כי הם עומדים מאחוריי השחקן, תומכים בו ומסייעים בייצוג משפטי וגם הוסיפו ש"ייתכן ששגה", אבל הערב בתכנית הספורט ב-103FM התייחס לאותה תאונה גם יושב ראש העמותה, מנדל דוידוביץ'.

"קודם כל אני רוצה לאחל לנער החלמה מהירה, זה הדבר הכי חשוב. מעבר לזה אנחנו יודעים את מה שאתם יודעים, שומעים דרך התקשורת מה קרה ואין לנו מידע מיוחד. דברים יתבררו בימים הקרובים", אמר דוידוביץ" בפתח דבריו, "אנחנו מכירים את השחקן שלנו מגיל 13 ואני יכול להגיד דבר אחד – הדבר האחרון שהייתי חושד או חושב עליו שזה משהו שיקרה לו. הוא שחקן המועדון ואנחנו נתמוך בו ככל שניתן, עם כל הצער שבדבר שנפגע כאן נער שאנחנו רוצים לאחל לו החלמה מהירה. כמו כל שחקן במ.ס אשדוד, נתייחס אליו כאל ילד שלנו וכך נתמוך בכולם עד שלא הוכח אחרת".

דוידוביץ' נשאל על סירובו של אספה לשתף פעולה עם חוקרי המשטרה: "הוא לקח ערך דין משלו והוא זה שמייצג אותו. נתמוך בו עד כמה שאפשר, אבל הכל מאוד טרי ואנחנו לא יודעים מה בדיוק קרה. זה שחקן מהטובים שגדלו אצלנו במועדון – אם זה ערכי, חינוכי, כל מה שיש. הוא למד בבית הספר וסיים בגרות, היה בנבחרות ישראל לאורך השנים ולעולם לא הייתה לו עבירת משמעת. ברור שבילד כזה נתמוך. לא דיברתי על זה עם ג'קי בן זקן, אבל המועדון יעשה כל מה שאפשר כדי לעזור לילד שנמצא במצוקה. בהחלט אמליץ לממן לו הגנה משפטית".


"האחרון שהייתי חושב שזה יקרה לו" (לירון מולדובן)

אם הקבוצה תבקש לאפשר לו לשוב להתאמן, בהנחה שישוחרר למעצר בית: "נכון לעכשיו אנחנו בודקים את כל הנושא. כשדברים יהיו רלוונטיים אז נחשוב מה עושים ואיך עושים ואיך גורמים שהבחור לא ייפגע נפשית, כי יש כאן מקרה מיוחד ולכולנו ברור שלצערנו אלו דברים שקורים בשוגג. נחשוב איך לפעול בנושא בצורה הכי נכונה".

מדוע הוא בילה בשעת לילה מאוחרת בתל אביב: "עם עובדות אני לא יכול להתווכח, אבל ברור שזה לא לטעמי או שהייתי חושב שיצחק אספה מסוגל לעשות את זה. התאונה קרתה ב-03:00 והוא לא צריך היה להיות שם, כל הדברים האלו ייבדקו".

אם ישוב למועדון גם במקרה שיורשע: "לא אגיב יום אחרי המקרה. כמועדון אנחנו נשב, נחליט ונראה את הפרטים המדויקים. זה השחקן האחרון שדבר כזה היה צריך לקרות לו, אבל זה קרה. יש למועדון קוד אתי וכולם יודעים שאלכוהול הוא מחוץ לתחום. נחדד את הנהלים ואם צריך לתקן משהו, אז נתקן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי