לידור כהן: "לא מתבייש להגיד שהמטרה היא הפלייאוף העליון"

אלישע לוי עם לידור כהן
אלישע לוי עם לידור כהן | האתר הרשמי

מכבי פתח תקווה מוכנה למשחק מול הפועל חיפה (שבת ב-18:00, בספורט3), החלוץ: אם בשנה שעברה כבשתי עשרה שערים השנה המטרה היא יותר". מנגד, המועדון הצפוני מקווה להשכיח את ההפסד לחדרה, תאמאש וגולדברג בספק

(גודל טקסט)

לאחר הניצחון הגדול בתחילת השבוע על מכבי חיפה ופתיחת עונה שכוללת שמונה נקודות מתוך שתיים עשרה אפשריות, מכבי פתח תקווה תארח מחר את הפועל חיפה (שבת ב-18:00, ישיר בספורט3) במטרה לשמור על מאזן נקי מהפסדים.

הבוקר, ערכה הקבוצה את מסיבת העיתונאים בהשתתפות המאמן אלישע לוי והקשר לידור כהן. "אני חושב שיש לנו פתיחת עונה טובה. מבחינת צבירת הנקודות אנחנו די יציבים. יש לנו דקות טובות אבל צריך להשיג יציבות בתוך המשחקים" התייחס אלישע לוי לפתיחת העונה. "זה נראה טוב ואנחנו קבוצה התקפית שמצליחה לכבוש הרבה שערים. מצד שני אנחנו מאוזנים, אבל צריך לתת את הדעת על יציבות בתוך המשחק"

על החלמתם של סולומון ופסר מפציעות והופעתו של חביבו בסגל: "פציעות הן חלק מהמשחק וזה גם נחלתנו. במשחקים האחרונים התגברנו על החיסורים. אנחנו מקבלים את חביבו לא בכושר מלא. סולומון חזר רק אתמול והיום נחליט אם לכלול אותו בסגל. באופן כללי הוא בריא אבל תמיד ששחקן חוזר מפציעה הוא צריך זמן ואני מקווה שהוא יתאושש. גם פסר בסדר".


אלישע לוי מרוצה מפתיחת העונה של קבוצתו (עדי אבישי)

על הפועל חיפה: "כל משחק הוא אחר. הפועל חיפה קבוצה טובה וממה שאנחנו רואים הליגה שיוויונית והכל יכול לקרות בכל משחק. גם נגד מכבי חיפה בחצי הראשון הם היו יכולים להכריע את המשחק ובחצי השני אנחנו אלה שהכרענו".

קבוצתו שחזרה שלוש פעמים ברציפות מפיגור: "אנחנו צריכים לתת את הדעת שלא פתחנו טוב בשלושת המשחקים האלה. כדורגל זה עניין של מומנטום ואני שמח שהשחקנים פה לא נבהלים, ואם הם סופגים הם יודעים להגיב. זו מנטליות טובה וזה מלמד שיש למועדון שלנו חוסן".

לידור כהן דיבר גם הוא על האופי בקבוצה: "אני חושב שהרבה בזכות אלישע שאופטימי תמיד מטבעו, וגם במחצית שלא הולך הוא יודע שכדורגל משחקים 90 דקות. הוא נותן שקט וביטחון. בשנה שעברה נשברנו הרבה פעמים וספגנו שערים מאוחרים שהקשו עלינו להגיע לפלייאוף העליון. אני מקווה שהשנה נשפר את זה".

על המטרות: "אנחנו מסתכלים ממשחק למשחק אבל אני לא מתבייש להגיד שהמטרה היא פלייאוף עליון. מעבר לזה? אנחנו מסתכלים ממשחק למשחק. המטרות האישיות שלי? אם בשנה שעברה כבשתי עשרה שערים ובישלתי חמישה שערים, השנה אני מקווה לשפר את המספרים".

מבחינה מקצועית, מנור סולומון יחזור מחר לסגל לאחר שני משחקים אך הוחלט כי יחל את המשחק על הספסל בשל הכאבים מהם הוא סובל ותאי בריבו יפתח במקומו. לידור כהן סובל מכאבים בשרירי הבטן אך התאמן ויפתח כשגם ז'והאן מרסיאל נטש את האימון ועשוי לעבור מבחן כשירות. אם לא יפתח, עומר דנינו, שנכנס כמחליף מול מכבי חיפה ובישל את שער הניצחון יפתח במקומו. גם נאור פסר יחזור לסגל.


מנור סולומון יפתח בספסל במשחק נגד הפועל חיפה (דני מרון)

אכזבה בהפועל חיפה מהחלק הקדמי
אכזבה קשה הייתה השבוע בהפועל חיפה לאחר ההפסד להפועל חדרה כאשר עיקר האכזבה הייתה מהחלק הקדמי שהגיע לאינספור מצבים אבל השחקנים נכשלו בנגיעה האחרונה. במהלך השבוע שוחח קלינגר עם שחקניו והבהיר כי מצפה מהם לריכוז גבוה יותר ומקווה שזה יקרה כבר בשבת הקרובה במשחק החוץ מול מכבי פתח תקווה.

במועדון טרם יודעים אם הבלם גבריאל תאמאש והמגן שון גולדברג יהיו כשירים למשחק כאשר השניים ערכו אתמול אימון קל. ההחלטה לגבי השניים תתקבל לאחר האימון המסכם. אם השניים לא יוכלו לשחק אז יעלו במקומם ריקי מיטרבסקי וגיא משפתי שהיו מנקודות האור הבודדות במשחק מול חדרה.

שחקן נוסף שהראה יכולת גבוהה היה הקשר גל אראל שאמר: "אנחנו רוצים להיות יותר טוב ואני שמח שרמת הציפיות גבוהה ואנחנו יצרנו את זה בעונה שעברה, אחרי ארבעה מחזורים אנחנו מאוכזבים. לגבי המשך העונה, אני חושב שיש לנו קבוצה התקפית יותר אבל עוד לא מצאנו את הנוסחא הנכונה וכאשר נמצא אז זה ייתפס".


גאבריאל תמאש בספק למשחק הקרוב (ערן לוף)

על ההפסד מול חדרה: "היה לי קשה לקבל את ההפסד כי היינו צריכים לנצח עוד במחצית הראשונה אבל אנחנו לוקחים את הדברים החיוביים ונקווה שנראה זאת בשבת למרות שיש לנו משחק מול קבוצה מצוינת".

שחקני הקישור לא כובשים העונה: "אני חושב שאחריות לכבוש היא של כולם וזה לא נכון להתייחס רק על חלק מהקבוצה. אנחנו מצפים מעצמנו ליותר, בעונה שעברה הרבה גולים הגיעו ממגנים כמו דור מלול ושמואל שיימן. גם משחק ההגנה שלנו לא מתחיל בבלמים אלא בשחקני ההתקפה וכל אחד יודע מה הוא צריך לעשות. אני מאמין בכל השחקנים שלנו".

לגבי התחרות בקישור: "אכן יש תחרות וזה תמיד טוב. אני חושב שזה מוציא יותר מכולם. אני גם חושב שהשחקנים החדשים הגיעו רעבים וזה חשוב כי רובם הגיעו מהליגה הלאומית. בשנה שעברה הייתה לנו יותר היררכיה וזה היה נראה אחרת מבחינת השחקנים".


שמואל שיימן. תרם לחלק ההתקפי של הפועל חיפה בעונה שעברה (מאור אלקסלסי)

לגבי חוליית הקישור של פתח תקווה: "אין משחק קל בליגה הזאת ועם כל הכבוד לשחקנים של פתח תקווה אז גם הם צריכים לחשוב על הקישור שלנו ומה אנחנו נעשה בהתקפה. כל הזמן מדברים אצלנו על השחקנים שעזבו אבל במשחק מול חדרה פתחו שמונה שחקנים שזכו בגביע המדינה".

הרכבים משוערים
מכבי פתח תקווה: צחי גיגי, עודד אלקיים, תומאש סיבוק, ז'והאן מרסיאל (עומר דנינו), גל שיש, רומריו פירס, מוחמד סרסור, גידי קאניוק, לידור כהן, יוסי בניון, תאי בריבו.

הפועל חיפה: ארנסטס שטקוס, דור מלול, גבריאל תאמאש (ריקי מיטרבסקי), ניסו קפילוטו, שון גולדברג (גיא משפתי), גל אראל, ראדו גינסארי, מקסים פלקושצנקו, גילי ורמוט, נס זמיר, אתנסיס פאפאזוגלו.

 


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי