יהלום בלתי מלוטש: בית"ר ירושלים בונה על אינברום

עידן ורד, אור אינברום
עידן ורד, אור אינברום | אודי ציטיאט

הרכש היחיד של טביב ששרד את המעבר לעידן חוגג מצדיק את האמון כלפיו עם פתיחת עונה נהדרת, אך בבירה יודעים שיציבות היא המפתח. אוזן: "אין ספק שחובת ההוכחה עליו. מזרחי: "שחקן שצריך חיבוק ומצד שני סטירה"

(גודל טקסט)

אור אינברום הושאל בתחילת הקיץ האחרון מגנט הבלגית לבית"ר ירושלים וחתם על חוזה לעונה אחת בלבד, כאשר בסיומה תהיה לבית"ר אופציה לרכוש אותו במיליון יורו וחצי מהבלגים. מי שחתום על הבאתו של אינברום הוא דווקא הבעלים הקודם אלי טביב, אך בשיחות פנימיות בתוך המועדון כבר הביע הבעלים הנוכחי, משה חוגג, את רצונו לרכוש את הקשר המוכשר והוחלט שאם אינברום יסיים את העונה במאזן כיבושים דו סיפרתי ויגלה יציבות ביכולתו הטובה, כרטיסו כאמור יירכש והוא יקבל חוזה ארוך טווח בבירה לשנים הבאות.

אינברום נבחר אתמול (שישי) לשחקן המחזור הרביעי בדף הרשמי של מנהלת הליגה בכדורגל לאחר שהצטיין במדי בית"ר ירושלים בניצחון 2:3 נגד בני סכנין עם שער נפלא וצמד בישולים. הבחירה הזאת, על אף שמדובר בסך הכל בעניין זניח יחסית, היא חותמת נוספת לדרך היפה שעובר אינברום מאז הגיע מגנט הבלגית בהשאלה למדים הצהובים שחורים של בית"ר. בבית וגן בטוחים שעם הכשרון שיש לאינברום ברגליים הוא יכול להפוך לאחד הכדורגלנים הטובים בארץ וכבר עתה מזכירים אותו במשפט אחד עם מנור סולומון, כישרון צעיר אחר, שמסומן כדבר הבא בכדורגל הישראלי.

בבית"ר נזכרו השבוע, שמכל שחקני הרכש שהובאו על ידי אלי טביב, לפני שמכר את המועדון למשה חוגג, אינברום הוא היחיד ששרד וקיבל צ'אנס אמיתי בהרכב. את הסיכום עם בן רייכרט ביטלו אחרי יומיים, קרלוס קוויאר נחתך וכבר הספיק לחתום בבני יהודה, דין אקפי לא רואה מגרש ומתן פלג ואור זהבי שהגיעו מהלאומית, שיחקו בלית ברירה ובגלל מכת פציעות שנחתה על הסגל של גיא לוזון.

שאלת המפתח כעת היא עניין ההתמדה, היציבות וההמשכיות ביכולתו הטובה של אינברום. ההתחלה שלו לא הייתה טובה ובדומה לשאר חבריו הוא נראה רע מאוד בשני מחזורי הפתיחה, בהם הפסידה בית"ר למכבי פתח תקווה והפועל חדרה. במשחק מול חדרה בטדי הוא הרבה לאבד כדורים ואף ספג לא מעט ביקורת מהקהל התובעני בטדי, בזמן שהוחלף במחצית השנייה וירד אל הספסל.

דווקא לאחר ההפסד המשפיל מול חדרה, נלקח אינברום לשיחה ארוכה עם הצוות המקצועי ובה נאמר לו באופן חד משמעי, להפתעתו הרבה, שהוא ימשיך לקבל קרדיט בהרכב ושכל המערכת תיתן לו גב ותתמוך בו ללא הפסקה. "גם אם תהיה השחקן הכי גרוע על המגרש, תקבל את חולצת ההרכב במשחקים הקרובים. אל תיבהל מהביקורות, קח את הכדור ותנסה ליזום כל הזמן בחלק הקדמי. אתה מוכשר ואנחנו כולנו מאחורייך", נאמר בין השאר לקשר שיחגוג 23 בעוד שלושה חודשים. כנראה שאינברום הקשיב, הפנים ולקח את ההזדמנות בשתי רגליים, כי בשני המשחקים הבאים, נגד הפועל חיפה ובני סכנין, הוא היה מצוין כשכבש פעמיים, הוסיף שני בישולים והראה המון נוכחות בחלק ההתקפי של בית"ר.

"אור חייב לקחת יוזמה בהתקפה, גם אם לפעמים זה יעלה באיבודי כדור", אמר גורם במועדון. "רק מי שלא יוזם והולך קדימה, לא מאבד כדורים. אם הוא היה משחק בקישור האחורי, כמובן שאיבודי הכדור היו קריטיים. אבל בתפקיד שלו, על הקו או בהתקפה, אין בעיה שיאבד לפעמים. בנוסף, מה שיפה בגולים שאור כבש בשבועיים האלה, זה שמדובר בשני שערי יתרון חשובים. גם נגד הפועל חיפה וגם נגד סכנין. אלה שערים של מאני טיים, שמראים אופי וזה סימן מצוין, בניגוד להרבה שערים שכבש באשדוד שברובם לא היו משמעותיים מבחינת הנקודות שהם הביאו".

הוכחה נוספת לכשרון העצום שיש לקשר ולמוסר העבודה הגבוה שלו, אפשר לראות בנתון שמספר שאינברום הוא בין המובילים בקבוצה, בטח משחקני הקו הקדמי, בחילוצי כדור מהיריב. נגד סכנין היו לו לא פחות מחמישה כאלה, דבר שרק הוכיח לאנשי הקבוצה עוד יותר שהוא מבין את תפקידו ומוכן להילחם על מקומו בהרכב.


אינברום. אין בעיה שיאבד כדור מדי פעם (אודי ציטיאט)

אור אינברום מסומן בבית"ר כסוג של יהלום לא מלוטש ובחסות הבעלים משה חוגג ויושב הראש אלי אוחנה, הוחלט לעטוף אותו בהמון חום, לתת לו את כל הגב והתמיכה ולעשות הכל כדי שיהפוך מפוטנציאל מסומן לשחקן מוכח עם מספרים ותרומה ממשית לקבוצה. בבית"ר משקיעים עבודה רבה, בעיקר בהכנה מנטלית שבאה לידי ביטוי בשיחות מוטיבציה עם הקשר. בסיום האימון המסכם אתמול, לפני משחק החוץ בקרית שמונה, נלקח השחקן לשיחה נוספת ובה הובהר לו שההצטיינות שלו בשני המשחקים האחרונים היא מבורכת, אך אם ירצה לעשות קפיצת מדרגה אמיתית, המבחן שלו יהיה כעת נגד עירוני קרית שמונה ומכבי תל אביב. "נתת שני משחקים טובים זה מצוין, אבל זה לא מספיק", נאמר לאינברום. "אתה כבר פוטנציאל גדול במשך כמה שנים ועכשיו אתה צריך להביא את היכולת הזו גם במשחקים הקרובים ואם תגלה יציבות, אתה כבר לא תהיה פוטנציאל, אלא תהפוך לשחקן גדול".

בשיחות הפנימיות בתוך המועדון, אינברום מסומן כאחד הכישרונות הכי גדולים בארץ. התחושה היא שהוא עדיין לא עשה את קפיצת המדרגה שמצפים ממנו לעשות. בבית"ר מציינים שלמרות שאינברום לא קיבל הזדמנות של ממש לשחק בגנט או במאריבור הסלובנית אליה הושאל, מהבלגים, הוא ניצל את הזמן להתחזק פיזית ולשפר אספקטים טכניים במשחקו, כמו טיפול בכדור ודיוק בבעיטה, והדברים אמורים לבוא כעת לידי ביטוי על המגרש.

לפעמים, מצפייה בו באימונים או בהתנהלות שלו בתוך המועדון, מורגש עליו שהוא בלחץ ויש עליו משקולות מכל מיני כיוונים, כולל הסטיגמה שיש על העדה האתיופית, שאותה ייתכן שהוא סוחב על גבו. אינברום שגדל בקרית גת, לצד שישה אחים נוספים, נשאר קשור מאוד למשפחתו ולמרות המעבר לבית"ר, הוא ממשיך להתגורר באשדוד. כחלק מהעבודה המנטלית שנעשית איתו במועדון, מנסים אנשי בית"ר לשכנע אותו לעבור לגור בירושלים על מנת שיוכל להיות מרוכז כל כולו בחיים ספורטיביים, עם אורח חיים מקצועני, כפי שמצופה משחקן ברמתו.


אינברום. לפעמים מורגש שיש עליו לחץ (ערן לוף)

בבית"ר לא מכירים בעיות של התנהגות או התנהלות וספרים שמדובר בילד טוב, שמתייחס בכבוד לשאר חבריו בחדר ההלבשה בבית וגן. "צריך לזכור שבאשדוד הוא היה כוכב, אבל בבית"ר הוא לא", אומר גורם בקבוצה. "כשאתה נמצא בחדר הלבשה אחד עם עידן ורד, טל בן חיים, מאור בוזגלו, ערן לוי, דן איינבינדר ושחקנים נוספים שעשו כבר דבר או שניים בכדורגל הישראלי, אתה לא יכול להרים את האף אחרי כמה דריבלים ושני גולים שהבקעת, אז באמת שהוא מתנהג למופת ואין איתו שום בעיות".

פרשן הכדורגל של ספורט1 ומאמן קבוצת הנוער של הפועל ל אביב, אורי אוזן: "אינברום הוא חלק משנתון 96 עם הרבה שחקנים כישרוניים שהיו איתו באשדוד ונראה שבשנה וחצי האחרונות משהו קצת התפספס איתו והוא טיפה נעצר. אין ספק שאור אינברום הוא אחד השחקנים הכי כישרוניים שיש לנו בליגה. יש לו הרבה מאוד איכויות, הוא מהיר מאוד, פיזי, בועט טוב בשתי רגליים ואין ספק שאם הוא יידע לשפר כעת את הליך קבלת ההחלטות שלו במגרש, להיות באיזורים הנכונים ולא לבזבז אנרגיות באיזורים שהוא לא צריך להיות בהם ושם להביא את התוצרת, הוא יהיה טוב עוד יותר. אינברום, יחד עם מיכאל אוחנה וגדי קינדה, הם הכישרונות הכי גדולים שיצאו מהאקדמיה של אשדוד ובית"ר יכולה להרוויח אותו לשנים הקרובות, אם הוא יתמיד ויהיה טוב.

"במצב הכדורגל שלנו, שחקן כמו אור אינברום חייב להיות שחקן הרכב ולקבל דקות משחק בכל קבוצה שהוא נמצא בה, כי באמת מדובר בשחקן מצוין שיכול להפוך לאחד המובילים כאן בארץ. יש איתו בבית"ר עוד שחקנים טובים בחלק הקדמי וגם זה יכול לעזור לו להתפתח ולהשתפר עוד יותר. גיא לוזון מאמין בו והוא פתח אפילו על חשבון ערן לוי, כך שגם זה צריך לתרום להתקדמות שלו. שחקנים באירופה בגילו כבר מובילים קבוצות ונבחרות לתארים, מבחינתי הוא כבר לא יכול להיקרא 'שחקן צעיר', הוא כבר מספיק שנים בקבוצה בוגרת ואין ספק שחובת ההוכחה כרגע היא עליו".


חובת ההוכחה היא עליו (ערן לוף)

יוסי מזרחי, שמכיר היטב את בית"ר ירושלים וגם גידל את אינברום במ.ס.אשדוד: "מדובר בכישרון ענק שצריך לדעת לעבוד נכון והעקביות היא הבעיה הכי גדולה שלו. אור חייב לשנות את כל נושא ההתייחסות שלו למקצוענות בכדורגל וככה הוא יוכל להיות עקבי ולהשתפר עוד יותר. אם הוא יעשה את השינוי הזה, השמיים הם הגבול. הוא יכול לשחק בכל קבוצה. יש לו ברגליים כמעט הכל בחלק ההתקפי והוא גם למד לעשות הגנה. היציבות היא אחד הדברים הכי חשובים אצל שחקן כדורגל והוא חייב לפתח יציבות ועקביות".

"אם עשית משחק אחד טוב, אל תנוח על זרי הדפנה, אלא תרצה עוד יותר ועוד יותר", ממשיך מזרחי ואומר: "זו הייתה אחת הבעיות שלו באשדוד, היציבות לאורך זמן. אני מאמין שהגיל עושה את שלו והוא עדיין צעיר, אבל צריך לדבר הרבה לראש ולנפש שלו. זה מאוד קשור באיך המערכת כולה בבית"ר תדע לטפל בסוג כזה של כשרון. זה מסוג השחקנים שצריכים מצד אחד חיבוק ומצד אחד סטירה, כדי לשמור אותו בפוקוס. כשהוא יצא לחו"ל חשבתי שהוא עשה טעות. בגיל כזה צעיר, להיות במקום זר כשאתה לא דובר את השפה, בלי משפחה ובלי קרובים לידך, כשגם הכדורגל הוא אחר לגמרי, זה עדיין לא התאים לו. אתה צריך אופי מיוחד כדי להצליח בחו"ל בגיל בו הוא יצא".

על ההשתלבות בבית"ר הוסיף מזרחי, שבעצמו גדל במדים הצהובים-שחורים: "ברור שהוא יכול להשתלב שם. מי כמוני מכיר את בית"ר. יש הבדל בין לשחק באשדוד ומכבי פתח תקווה ובין לשחק במועדון גדול כמו בית"ר. אם אתה לא עקבי ומציג רמה גבוהה לאורך זמן, זה לא יספיק לבית"ר. בבית"ר הוא חייב לשמור על יציבות ולא להתרגש אם הוא החטיא גול או שניים, לשכוח מהר את המשחק האחרון ולהתכונן כמה שיותר מהר למשחק הבא. זה סוג השחקנים שבנויים לקבוצות גדולות".


מזרחי. מכיר את אינברום מקרוב (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי