שלומי בונה משחק: אזולאי מקבל את המושכות במכבי חיפה

שלומי אזולאי
שלומי אזולאי | דני מרון

בעונה שעברה חזר למועדון נעוריו, הקיץ הוסב לעמדת הקשר האחורי בתקווה שיהיה מי שישיב את הירוקים לצמרת. המכשולים שעבר, היחסים עם מרדכי שעזרו וההשוואה למודריץ'. לחמן, אוזן וקורצקי על המנוע הירוק לפני ב"ש

(גודל טקסט)

"זאת הולכת להיות העונה שלי", אמר הקיץ הקשר שלומי אזולאי לחבריו מתוך אמונה מלאה שהוא הולך להצעיד את מכבי חיפה בחזרה לצמרת הכדורגל הישראלי. גם בצוות המקצועי החליטו העונה שלא לבצע שינויים דרמטיים בסגל ובחרו לתת את המושכות לאזולאי – בתקווה שיהיה זה שיוביל את הירוקים לעונה מוצלחת אחרי שנים של דשדוש.

אזולאי בן ה-28 נולד בחדרה וגדל במחלקת הנוער של מכבי חיפה, כשאחד ממאמניו הראשונים והמשפיעים היה איתי מרדכי שאימן במחלקת הנוער של הירוקים, וכעת כידוע הוא עוזר המאמן של פרד רוטן. אזולאי מודה שמרדכי עיצב אותו כשחקן וכאדם במהלך שש השנים המשותפות שלהם בנוער, כשאזולאי הצעיר התאמן ושיחק תחתיו מגיל 13 ועד 19. דמות נוספת ומשמעותית שליוותה את אזולאי מגיל צעיר הייתה אביו יעקב ז"ל, בעצמו שחקן עבר ומאמן כדורגל שנפטר מדום לב, ומאז הפך מרדכי כמו לאביו השני של שלומי הצעיר, בוודאי בכל הקשור לכדורגל.

העובדה שמרדכי הפך לעוזרו של רוטן הביאה לכך שאזולאי הצליח לשדרג את יכולתו ומספריו. לא במקרה במועדון קיבלו הקיץ שתי החלטות משמעותיות כדי לקדם את אזולאי: הראשונה היא שהקשר ישמש כקפטן משני והשנייה הייתה הסבתו של אזולאי לעמדת אחורית יותר במרכז השדה. הסיבה: רוטן וצוותו מאמינים כי היכולת של הקשר לארגן את המשחק דווקא מאחור תאפשר לשאר חבריו על הדשא להגיע להזדמנויות רבות.


"עבר בחיים לא מעט מכשולים" (עדי אבישי)

דמות נוספת שהשפיעה על אזולאי היא אייל לחמן, שאימן את הקשר בהפועל ראשון לציון בליגה הלאומית ומשם התחילה הפריחה המחודשת שהובילה את הקשר להפוך לשחקן בכיר בליגת העל – תחילה בבית"ר ירושלים, אחר כך במכבי תל אביב ובקריית שמונה ולבסוף במכבי חיפה. לחמן אמר השבוע על אזולאי: "אין עד יותר ממני ששלומי יכול להיות קפטן ומנהיג במכבי חיפה, אפילו יכול להיות קפטן בנבחרת ישראל. אם אנחנו מחפשים דמות ליושר ועבודה קשה עם שקט נפשי וקור רוח, אז זה שלומי אזולאי. מקצועית הוא שחקן ליגת העל שעבר בחיים לא מעט מכשולים, במיוחד כשאיבד את אביו. למעשה הוא ממשיך את דרכו של אביו. עבורי הוא מודריץ' הישראלי, אחד שיכול לשחק מקדימה, אבל לא בכדי שהצוות ההולנדי ראה בו פוטנציאל כשחקן בקישור האחורי".

גם פרשן ספורט1, אורי אוזן, בטוח שאזולאי יכול להיות הסמל הבא של הירוקים: "שלומי הוא שחקן בעל אישיות יוצאת דופן. יש לו סגנון משחק מיוחד והעובדה שהפך לקשר אחורי נותנת לו יתרון, כי הוא יודע לבנות התקפות. מצד שני, חיפה מפספסת את ההצטרפויות שלו. בסך אני יכול להבין את הרעיון של הצוות ההולנדי, כי מול הגדולות חיפה לא מחזיקה בכדור ואז אזולאי יכול לבנות יציאה מהירה – כמו שהיה בשער השוויון מול מכבי תל אביב. עם זאת, מול הקטנות העובדה שהוא בונה את המשחק מאחור זה דווקא יכול לעזור להן. אזולאי צריך שלפניו ישחקו קשרים אגרסיביים שיעזרו לו במרכז השדה".

גם מי שהחזיר את אזולאי לליגת העל, מאמן הפועל רעננה כיום, מנחם קורצקי שאז הגיע לבית"ר ירושלים והחליט לאפשר לקשר מהליגה השנייה להיות שחקן מוביל באחד המועדונים הגדולים בישראל. סיפר השבוע: "אני חושב ששלומי שחקן מאוד ורסטילי ועדיף לנצל אותו ליד השער של היריבה. בעיניי הוא הרבה יותר מסוכן ליד הרחבה ואני חושב שהגיע הזמן שהוא ייקח קבוצה גדולה על הגב שלו. הוא בגיל המתאים להוביל קבוצה. הוא שחקן מאוד אהוב בחדר ההלבשה והוא סוג של מודל לשחקן שהגיע בזכות עבודה קשה לרמות הגבוהות. הוא ירד לליגה הלאומית ומשם חזר בגדול לליגת העל".


מסוכן יותר ליד הרחבה, אך יכול לבנות התקפות מאחור. מה עדיף? (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי