דגני: "ראינו שלא סופרים אותנו, רצינו להוכיח מה אנחנו שווים"

שחקני הפועל ת"א בסיום הדרבי
שחקני הפועל ת"א בסיום הדרבי | דני מרון

בהפועל תל אביב היו מרוצים מהתיקו המאופס בדרבי: "כל אמירה של התקשורת גרמה לזעם שהתפרץ על המגרש". הקפטן: "היה ברור שיהיו כותרות, זה נתן לנו כוחות". על פי השחקנים, הנאום של רפואה בחדר ההלבשה דחף אותם

(גודל טקסט)

אוטובוס השחקנים של הפועל תל אביב היה הראשון שהגיע אתמול (שני) לאצטדיון בנתניה, וממנו ירדו השחקנים בדממה לחדר ההלבשה. איש לא חשב אז שהאדומים יהיו מאוכזבים מתוצאת תיקו 0:0 מאוחר יותר. אמירות השחקנים באוטובוס בדרך חזרה שאת הדרבי הבא באצטדיון המושבה הפועל תנצח מסבירה שהמשחק אתמול היה סימן דרך אדום קדימה. שחקנים טענו כי הדברים של המאמן קובי רפואה בחדר ההלבשה היו מלאי רגש והם אלו שדחפו אותם להתעלות על כר הדשא. המשפט הבולט היה: "יש משחקים שכול המדינה מדברת וצופה בהם, והדרבי הוא כזה. כולם מצפים שנקבל חמישיה, אני מאמין בכל אחד שיהיה על הדשא".

גורם במועדון סיפר כי בימים האחרונים השחקנים היו תחת מתקפה של אמירות מזלזלות ולאחר כל אימון הם שוחחו על כך. בעבר, המאמן האגדי דוביד שוויצר היה תולה בחדר ההלבשה גזרי עיתונים, הפעם הדברים של המאמן היו נוקבים. גורם בקבוצה אמר: "כל אמירה של התקשורת ואוהדי מכבי גרמו לשחקנים לצבור זעם שהתפרץ על המגרש. לא פשוט לשמוע 'תקבלו חמש חתיכות… תכינו שק גדול עבור הכדורים… אל תופיעו למשחק… מכבי לא בליגה שלכם כי לדרבי חוקים של ניצחונות בצהוב'. השחקנים הוכיחו לכולם כי יש לנו חבורה של גברים".

המחמאות בסיום הלכו לעבר המאמן קובי רפואה, שהכין מערך מקצועי בו למאמן הצהובים איביץ' לא היה מענה. גורם במועדון: "רפואה ידע את החולשות וגם את החוזק המקצועי של מכבי תל אביב. ביטלנו את דור מיכה לחלוטין, מה שהעלים מהמשחק את אלירן עטר ועומר אצילי. מכבי קבוצה חזקה, אין ספק, וכשבהפועל תל אביב יורדים מאוכזבים מהתוצאה זה אומר הכול".

שחקני הפועל תל אביב בסיום.
שחקני הפועל תל אביב בסיום. "כולם מצפים שנקבל חמישיה" (דני מרון)

רפואה: "היה לפני המשחק עליהום גדול עלינו והיה לנו ברור כי הפועל תל אביב, שהיא קבוצה מפוארת שרוצה לנצח בכל משחק ובמיוחד במשחק הכי ענק בכדורגל שלנו, לא תגיע קטנה לשום משחק. באנו למשחק הזה לנצח, למרות שכלפי חוץ זה נראה שלא. הפועל תל אביב צריכה לחבר דברים ואני לא מחפש לכך זמן, ומכאן נצא לדרך חדשה".

על הוצאתו מההרכב של הברזילאי רוג'ר ברנרדו והצבתו בהרכב של שי אליאס אמר המאמן: "שי אליאס הוא שחקן מאוד כישרוני, ואם הייתם רואים את האימונים שלו בשבועיים האחרונים הייתם מבינים מדוע שיחק במקום רוג'ר ברנרדו".

בקבוצה החמיאו לשוער רובי לבקוביץ' על יכולת טובה מתמשכת, וכמו שאמר רפואה: "היום יש תחרות גדולה על מקום בהרכב. לבקוביץ' שוער מצוין והבאנו אותו כדי שתהיה תחרות בריאה על ההרכב. גם אריק ינקו הוא שוער מצוין, ורובי לקח את ההזדמנות שלו".

רפואה.
רפואה. "באנו למשחק הזה לנצח, גם אם נראה שלא" (דני מרון)

הקפטן אוראל דגני: "היה ברור שיהיו כותרות לקראת המשחק, וזה נתן לנו כוחות לעלות עם כל הלב והנשמה. ראינו שלא סופרים אותנו וידענו שמכבי תל אביב קבוצה טובה. רצינו להוכיח לכולם מה אנחנו שווים, שואפים להמשיך ולהתקדם והשמיים הם הגבול. הדרבי נותן כוחות וברור שניצחון היה דוחף יותר קדימה, בכל מקרה נצא לדרך חדשה".

הפועל תל אביב פתחה אתמול עם שחקן זר אחד בלבד, מרווין פירסמן, כאשר בהמשך שותפו רוג'ר ברנרדו ופייסל מוליץ'. הברזילאי קאיו נכלל בסגל, ומסתמן שאת הבכורה שלו יערוך במחזור הקרוב בבית נגד מ.ס. אשדוד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי