ורד: "גם לב"ש לא קל. לוזון? השחקנים צריכים להסתכל במראה"

עידן ורד
עידן ורד | ערן לוף

אחרי הפתיחה החלשה, האכזבה של הקהל והדיבורים סביב מעמד המאמן, קפטן בית"ר מדבר: "המשחק מול מכבי קריטי, אבל אני מאמין בסגל ובצוות המקצועי". על אי זימונו לסגל הנבחרת: "הופתעתי והתאכזבתי". ראיון

(גודל טקסט)

עידן ורד עבר קיץ לא פשוט. הוא כבר היה בדרך החוצה מבית"ר ירושלים, אלא שאז משה חוגג רכש את המועדון מאלי טביב והקפטן קיבל את מבוקשו. מאז, הקבוצה מהבירה שינתה את פניה ובעקבות כך גם פתחה את העונה בקול ענות חלושה עם ניצחון בודד בחמישה מחזורים ו-11 שערי חובה. כעת, לפני המשחק מול מכבי תל אביב (ראשון ב-21:00), הכוכב מדבר על מעמדו המעורער של גיא לוזון, היכולת הירודה, האכזבה מאי הזימון לסגל הנבחרת והאמונה שהקבוצה מסוגלת לצאת לדרך חדשה.

הגעתם בשבת לקריית שמונה עם מומנטום חיובי, אחרי תיקו עם הפועל חיפה וניצחון על סכנין. מה השתבש?
"הצלחנו לייצר משחק טוב נגד סכנין. בקרית שמונה אפשר להגיד שעשינו צעד אחורה. קיבלנו סטירה במשחק הזה. זה מאכזב מאוד, לא רק בגלל ההפסד, כי לא היינו טובים. למזלנו כבר ביום ראשון יש לנו משחק חשוב מאוד, קריטי, כל הגדרה תתאים כאן, מול מכבי תל אביב. זה יהיה בבית שלנו, מול אצטדיון מלא בקהל שלנו, נגד הקבוצה שנמצאת בכושר הכי טוב בארץ וזה משחק מפתח בשבילנו".

אחרי היכולת בקריית שמונה, אתם לא חוששים מהמשחק מול מכבי תל אביב?
"ברור שאם ניראה ככה מול מכבי, אז לא משנה מול מי נשחק כי זה לא יהיה טוב. נצטרך לקחת עכשיו כולנו אחריות כדי להשתפר ולהיות טובים יותר. אם כל אחד ייתן את המאה אחוז, ביחד עם הקהל, אנחנו נעשה את זה. אני עדין חושב שבית"ר קבוצה טובה. עברנו קיץ ארוך ולא פשוט ואנחנו עדין בתהליך התחברות ובנייה, אז זה בהחלט לא קל. צריך לזכור שמתוך 22 שחקנים, עזבו 15-16 ויש פה קבוצה חדשה לגמרי".

"תיראו את באר שבע, שעשתה גם היא כמה שינויים וכלום לא הולך לה בצורה קלה. מי שחשב שתוך חודש נתחבר ונהיה קבוצה חזקה שתיתן תצוגות בכל משחק, טועה. נצטרך לעשות עכשיו רצף של משחקים ותוצאות טובות, אבל זה יכול לקחת זמן. אנחנו יודעים שיש לנו קהל גדול שרוצה לראות תוצאות טובות כבר עכשיו. נגמרו לנו ימי החסד וזה תקף לכולם – השחקנים והצוות המקצועי, וחובת ההוכחה היא על כולנו כקבוצה וכמועדון גדול ואנחנו נצטרך לספק תוצאות טובות. אני מאוד מאמין בסגל הזה ובצוות הזה וכמובן גם בגיא לוזון".


"אם אנחנו לא נשחק טוב, זה לא משנה מי יהיה המאמן" (ערן לוף)

איך השחקנים מגיבים לכל הדיבורים שיש סביב עתידו של גיא לוזון?
"אני מגיל 19 בליגת העל. שיחקתי בקבוצות גדולות, באירופה, ראיתי הרבה ושמעתי הרבה דברים בכדורגל. אחרי רצף של כישלונות ומשחקים לא טובים, כל האש הולכת תמיד למאמן, זה ככה בכל העולם. עשינו שיחות השחקנים ואמרנו שהכי קל זה להאשים מישהו אחר, אבל כל אחד מאיתנו צריך להסתכל על עצמו במראה ולדעת מה הוא עושה לא טוב. אם אנחנו לא נהיה טובים, זה לא משנה מי יהיה המאמן, השחקנים צריכים לספק את הקבלות ומי שלא יעשה את זה לא יהיה כאן. לא משנה אם זה איש צוות, שחקן בכיר או שחקן שעלה מהנוער. כולנו יחד בסירה הזו, בסיטואציה הזו ורק ביחד נצא ממנה".

ספגתם 11 שערים, יותר מכל קבוצה אחרת בליגה. איך משפרים את זה?
"אני מזכיר לך שגם בעונה שעברה ספגנו הרבה שערים, אפילו מול קבוצות כמו עכו ואשקלון שירדו בסוף ליגה, אבל אז ידענו על כל שער להבקיע שניים, ועל כל צמד שספגנו כבשנו שלושה וגם ארבעה. זה משהו שקורה פעם במאה שנה. נצטרך לעשות שיפור ענק במשחק ההגנה של כל הקבוצה. זה מתחיל בחלוצים, דרכי ועד השוער. ברגע שנהיה כולנו יחד חזקים, אז כמו שמבקיעים ביחד, גם סופגים ביחד ואנחנו מודעים לזה ונותנים לזה דגשים".

האמנת שתהיו עם שלושה הפסדים כבר במחזור החמישי?
"לא האמנתי, אבל בוא נגיד שעם הקיץ שעברנו ועם בניית הסגל תוך כדי תנועה, אני לא בהלם מזה. זה לא שעשינו הכנה כמו כולם ורוב הסגל נשאר. עשינו הרבה שינויים וזה משהו שלקחתי בחשבון שיכול לקרות. אבל עם כל זה, צריך לזכור שאנחנו רק במחזור החמישי ואני בטוח שגם העונה בית"ר תהיה בחלק העליון. אנחנו שואפים לשם ובסופו של יום נצטרך להשיג את זה על הדשא. כמו שהבעלים משה חוגג אמר בהתחלה, זו דרך ארוכה שתיקח זמן, אבל אנחנו בשום פנים ואופן לא מוותרים על העונה הזאת".

לסיום, עד כמה התאכזבת הבוקר כשגילית שאתה לא בסגל הנבחרת?
"האמת שמאוד התאכזבתי. לא אשקר, הופתעתי מאוד. אני חושב שכבר כמה שנים ברצף אני מספק מספרים טובים, שערים, בישולים ויכולת טובה. כבר הייתי חלק מסגל הנבחרת ואני חושב שגם עכשיו אני בכושר הטוב, גם מבחינת יכולת וגם מבחינת המספרים ואני חושב שכן הגיע לי להיות בנבחרת. יש צוות מקצועי והוא זה שבוחר. אני מבין שאי אפשר להזמין את כולם, אבל זה נותן לי עוד כוח ועוד דרייב להוכיח שהם טעו ואני אעשה הכל כדי להיות שם בזימון הבא. כמו תמיד במהלך הקריירה – כשאתה מקבל לא, זה נותן לך עוד דחף ומוטיבציה להוכיח ולהיות עוד יותר טוב ואני בטוח שבפעם הבאה אני כן אהיה בסגל. אני כמובן מאחל להם בהצלחה ואני צריכים את הצלחת הנבחרת בשביל הכדורגל שלנו. נבחרת זה החלום שלי ואתייצב מתי שיקראו לי".


הופתע והתאכזב מאי זימונו לסגל הנבחרת. עידן ורד (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי