אולנארה יחתום לעונה בבית"ר, לוזון: "רונאלדו עזב וריאל איבדה איזון"

גיא לוזון
גיא לוזון | דני מרון

החלוץ יצטרף עם אופציה לשנה נוספת בכפוף לבדיקות מקיפות, ירוויח כ-400 אלף יורו. המאמן לקראת מכבי ת"א: "במועדון מבינים את הסיטואציה, לתקופת ההכנה לא הייתה משמעות". בוזגלו עשוי להיכלל בסגל

(גודל טקסט)

החלוץ ארון אולנארה יגיע לישראל ויחתום בבית"ר ירושלים לשנה עם אופציה לעונה נוספת. כפי שנחשף בספורט1, החלוץ סיכם את תנאיו לאחר משא ומתן בו היה מעורב אישית הבעלים משה חוגג וכעת כאמור ממתינים לערוך לו סדרת בדיקות מקיפות, לוודא שהפציעה בברך ממנה סבל אכן עברה, ואם הבדיקות תהיינה תקינות תגיע גם החתימה הרשמית.

אולנארה יגיע כשחקן חופשי וצפוי להשתכר כ-400 אלף יורו לעונה. למרות שהניגרי לא שיחק בחודשיים האחרונים, בבית"ר עשו מאמץ גדול כדי להנחיתו בישראל וראשי המועדון מאמינים שמדובר בשחקן שמסוגל לסחוב על גבו את החלק הקדמי של המועדון. בנושא אחר, מאור בוזגלו צפוי להיכלל בסגל במשחק ביום ראשון (21:00) מול מכבי תל אביב, אך ההחלטה הרשמית אמורה להתקבל רק לאחר האימון המסכם שייערך במוצאי שבת.

בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג הגיע השבוע לאימון הקבוצה במטרה לשוחח עם המאמן גיא לוזון, לגבות אותו ולחזק אותו על רקע הפרסומים שמעמדו מתערער בעקבות ניצחון אחד בלבד אחרי חמישה מחזורים. היום (חמישי) המאמן ערך מסיבת עיתונאים לקראת המשחק הקריטי עבור הצהובים-שחורים, ביום ראשון בטדי מול הצהובים


מסוגל להוביל את התקפת בית"ר? אולנארה  הניגרי (Gettyimages)

גיא לוזון נשאל על מעמדו והשיב: "תמיד יש רעש מסביב למאמן כדורגל. פעם מאוהדים, פעם מהנהלה, פעם מתקשורת. המאמן צריך להתעסק בעיקר – והעיקר זה האימונים, השחקנים וההכנה למשחק. אם אתעסק בדברים אחרים זה יכול להוציא אותי ואת הקבוצה מאיזון, זה לא חכם. אני מסכים שאנחנו צריכים להיראות טוב יותר מאשר מול קריית שמונה".

על כך שהוא מי שסופג את האש לאור התוצאות: "אני אחד שלכל אורך הקריירה תמיד ספג אש. אני רגיל לזה וחי עם זה למעלה מ-18 שנה. מעדיף, אם אני יכול לבחור, שהאש תהיה כלפיי ולא כלפיי השחקנים. הם זקוקים לשקט ואם הם מקבלים שקט זה מה שחשוב. אנחנו קבוצה חדשה לגמרי, בנינו אותה במהירות ובחופזה תחת לחץ של זמן. יש לנו שחקנים טובים, אבל זה טבעי שעדיין אנחנו לא קבוצה.

"הפועל באר שבע זו דוגמא מצוינת, זו קבוצה שזכתה בשלוש אליפויות, הגיעו שחקנים חדשים וגם להם לוקח זמן", המשיך לוזון, "זה דבר טבעי ומי שרוצה להתעלם מהעובדות זו זכותו. לבית"ר ירושלים יש שחקנים טובים ואני מאמין במאה האחוז בסגל הקיים, אין לי ספק שהוא ישיג את התוצאות הרצויות, אבל זה לא שתוך דקות או כמה שבועות נהפוך לקבוצה. כשאמרתי בקיץ שאין שום משמעות למחנה האימונים אז צדקתי, לכל תקופת ההכנה לא הייתה משמעות כי זה היה נוער מחוזק. אנחנו מתאמנים רק ארבעה או חמישה שבועות כקבוצה והצלקות מגיעות במאני טיים".


חוגג ולוזון. זכה לתמיכה מוחלטת מהבעלים (דני מרון)


יריבתו הבאה, מכבי תל אביב
: "לא בכדי היא מסומנת כמועמדת הבכירה לזכות באליפות. זה סגל שרץ שנתיים או שלוש ביחד. גם בית"ר ירושלים הייתה כזו במשך שנתיים או שלוש, אבל היא פורקה כליל ונבנתה מחדש. אין עוררין שאנחנו מול הקבוצה הכי טובה בארץ, אבל אנחנו בית"ר ירושלים ולא נגיע כדי להתבטל. נעשה להשיג את התוצאה הכי טובה שאפשר".

אם הוא יישאר מאמן גם אחרי המשחק מול מכבי תל אביב: "אני מרגיש שבמועדון מבינים את הסיטואציה, אבל אנחנו צריכים להיראות טוב יותר ולהפגין שיפור. אני בטוח שגם התוצאות יגיעו".


בעיית המגן הימני:
"בעמדת המגן הימני יש בעיה ידועה ואני מנסה כל פעם למצוא את האלתור הכי טוב. דוד קלטינס הוא לא המגן המושלם וגם לא אופיר קריאף, אין לנו אחד כזה, אבל אני בטוח שמי שישחק יעשה את המקסימום ויהיה טוב".

אם מאור בוזגלו יהיה בסגל: "נחליט על כך בסמוך למשחק, ואם הוא יהיה בסגל זה כדי שייכנס לעניינים כי מבחינת כושר משחק הוא עוד לא מוכן".


מאור בוזגלו במדי בית"ר. הבכורה הרשמית בראשון? (אודי ציטיאט)

חיזוק אפשרי: "אנחנו מעוניינים וחייבים להתחזק בחלוץ, כי אנחנו מתאמנים עם חלוץ אחד – וארן חולה ולא התאמן היום. כשיהיה משהו רשמי אנחנו נודיע. כשהפצועים יחזרו גם נשבור את הראש על גודל הסגל ונהיה קרובים לחלון ונשחרר אם צריך, אבל כרגע חסרים לנו שחקנים משמעותיים כמו ז'אורז'יניו, קונטה ובוזגלו כשישחק. תראו את ריאל מדריד – רונאלדו עזב והם איבדו את האיזון. מי שחושב שאני קוסם, אני עדיין לא".


כשירות ושל ברונו איבה
: "הוא היה מועמד בתחילת השנה, אבל היינו עם שישה זרים. אני חושב שהוא יכול להוסיף לנו באמצע אגרסיביות, פיזיות ועוצמה שתעזור לנו".

הבלם טל כחילה ישב לצד לוזון ואמר על משחק ההגנה של קבוצתו: "התקשורת מתעסקת בהגנה ולא במשחק ההגנה. אנחנו צריכים לעבוד קשה על משחק ההגנה. אנחנו קבוצה שנבנית וזה תהליך ארוך שלא קורה תוך משחק ולא תוך שבועיים. הכל זה עניין של תיאום, במחנה האימונים היינו רק שישה מהעונה שעברה. נדאג לשמח את האוהדים מול מכבי תל אביב".


טל כחילה. "תהליך ארוך" (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי